Kia představila převratné ovládání ventilů: zvýší výkon a ušetří palivo!

František Zakopal / AutoRoad.cz, 3. července 2019, 18:25 Google+

Automobilka Kia v rámci skupiny HMG vyvinula jako první na světě technologii spalovacích motorů s plynule proměnnou periodou ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), kterou nyní bude nasazovat do svých sériově vyráběných vozidel. Uvedená inovace se představila v Koreji společně s prvním motorem, v němž se tato technologie uplatní: SmartStream G1.6 T-GDi.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.07. 09:33) Napište svůj názor
Technologie spalovacích motorů ‚CVVD‘ s plynule proměnnou periodou ventilů

Technologie spalovacích motorů ‚CVVD‘ s plynule proměnnou periodou ventilů | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Technologie CVVD, vyvinutá specialisty na pohonné jednotky a vývojovým centrem R&D automobilky optimalizuje výkon motoru a spotřebu paliva. Technologie řízení ventilů reguluje dobu otevírání a zavírání ventilů v závislosti na jízdních podmínkách, čímž zlepšuje výkon o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, resp. produkovaných emisí o 12 %.

„Vývoj technologie CVVD je pro značku příležitostí jak významně pokročit v oblasti inovací pohonných jednotek,“ uvedl Albert Biermann, vedoucí divize výzkumu a vývoje automobilky Kia. „Zaměříme naše úsilí na přípravu vyspělých řešení pro novou éru mobility a budeme pokračovat ve vývoji nových technologií spalovacích motorů, abychom splnili požadavky postupně se měnících emisních norem.“

Inovace: Plynule proměnná perioda ventilů (CVVD)

Parametry výkonu a hospodárnosti motorů se až doposud odvíjely od technologie proměnného řízení ventilů, která přizpůsobuje dobu otevírání a zdvihu ventilů, přičemž o výkonu motoru rozhoduje cyklus ‚sání-stlačování-výbuch-výfuk‘.

Typická technologie proměnného řízení ventilů reguluje časování otevírání a zavírání ventilů (jako např. technologie plynule proměnného časování ventilů – CVVT) nebo řídí objem přiváděného vzduchu nastavováním zdvihu otevírání (plynule proměnný zdvih ventilů – CVVL). Dříve používané technologie proměnného řízení ventilů nemohly regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace. CVVD posouvá tuto technologii novým směrem tím, že uzpůsobuje dobu otevření ventilu požadavkům motoru.

Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru, CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese. Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, např. když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace.

Pohonná jednotka SmartStream G1.6 T-GDi

Společně s novou technologií CVVD se představil benzínový vidlicový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi s přeplňováním, dosahující maxima výkonu 180 koní a točivého momentu 270 Nm. Nová jednotka je první, která bude novou technologii CVVD od Motor Group využívat; k ještě vyšší hospodárnosti zde přispívá nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR).

Systém recirkulace výfukových plynů vrací část výfukových zplodin zpět do spalovací komory, čímž dosahuje chladicího účinku a snižuje emise oxidů dusíku. Jednotka G1.6 T-GDi rovněž disponuje nízkotlakým systémem, který přesměrovává spálené výfukové plyny do kompresoru turbodmychadla (namísto do systému sání) ke zvýšení účinnosti při akceleraci.

Nová jednotka kromě toho používá integrovaný systém tepelného managementu, jenž zajišťuje rychlé zahřátí nebo zchlazení motoru na optimální teplotu; a také je zde výkonný systém rozprašování paliva do spalovacího prostoru, který dosahuje tlaku 350 barů – oproti 250 barům předchozího provedení T-GDi. Zlepšením povrchové úpravy se podařilo snížit třecí síly (s negativním dopadem na spotřebu) o plných 34 %.

Nový motor SmartStream G1.6 T-GDi se aktuálně podrobuje hodnocení před nasazením do budoucích modelů značky Kia. Plánované modely s touto pohonnou jednotkou budou vykazovat parametry výkonu a spotřeby jako doposud žádné z předchozích vozidel.

Vytisknout

Diskuze: Kia představila převratné ovládání ventilů: zvýší výkon a ušetří palivo!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.07.2019 09:33 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Srážky se zvěří: Odškodnění za vlastní zranění je problematické

Lexus NX 300h

Na Japonce dobrý. Lexus zabodoval

Hennessey Ford Bronco

Hennessey Ford Bronco VelociRaptor, terénní šílenost s výkonem 760 koní

Modernizované Mini Clubman

MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

Ilustrační foto

Kdy a jak připravit auto na zimu?

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

reklama

Doporučujeme

pohonné hmoty

Ušetříte letos na dovolené? Letní srovnání cen pohonných hmot

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

  2. Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

  3. Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

  4. Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

  5. MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

  6. Hennessey Ford Bronco VelociRaptor, terénní šílenost s výkonem 760 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud