Tesla Model S je pro velkou část veřejnosti především symbolem přechodu od spalovacích motorů na čistší elektromobilitu, pro milovníky rychlosti a závodění ve sprintu se však jedná o jeden z nejdostupnějších způsobů, jak na závodní trati dlouhé 402 metrů zpráskat i majitele mnohem exkluzivnějších vozidel. A právě tahle schopnost Tesly se dočkala dalšího vylepšení.
U automobilky Tesla se stalo zvykem, že většinu updatů dostanou všichni majitelé a to prostřednictvím tzv. bezdrátových aktualizací. Tedy jen díky připojení automobilu k internetu. Poslední vylepšení Tesly Model S a X se však vztahuje k výkonu a těšit se na něj mohou jen majitelé nových modelů S a X.
Stejně jako ostatní automobilky, i Tesla se totiž rozhodla pro menší mezigenerační modifikaci vozu, která se soustředila především na techniku. Je to v podstatě stejné, jako když běžná automobilka po nějakých cca 4 letec přijde s faceliftovaným modelem, který kromě nepatrně hezčího vzhledu obvykle nabídne i vyšší výkon.
A v případě nové Tesly Model S a X se bavíme o výkonu získaném díky novému elektrickému motoru označovanému „Permanent Magnet Synchronous Reluctance Motor" (PMSRM). Tento nový elektromotor se objevil společně s modelem 3 a obvykle je u variant s pohonem všech kol umístěn u zadní nápravy.
V případě Tesly Model S Performance, která byla dříve známá jako P100D, se však lidé z automobilky rozhodli umístit nový PMSRM na přední nápravu, zatímco vzadu zůstal sériový indukční motor. Zkrátka přesný opak toho, jak jsou motory umístěny pod kapotou Tesly Model 3, jak uvádí web The Drive.
A jaké jsou výsledky v praxi? Naprosto ohromující, jak ukazuje video na YT kanálu E for Electric. Model S sice vždycky patřil k nejrychlejším strojům na závodní dráze, nicméně nová varianta Performance s novým motorem zvládá pokořit oblíbený závod na 1/4 míle (402 metrů) v čase 10.6 sekundy.
Jak přitom dodává web The Drive, který na technické vylepšení Tesly Model S Performance upozornil, stejnými čísly se může pochlubit třeba Lamborghini Aventador SV, jehož cena je však cca pětinásobně vyšší. Model S se tak vyrovnává podstatně dražším exkluzivním supersportům, které navíc překonává svou podstatně vyšší praktičností.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.