Tesla Model S je pro velkou část veřejnosti především symbolem přechodu od spalovacích motorů na čistší elektromobilitu, pro milovníky rychlosti a závodění ve sprintu se však jedná o jeden z nejdostupnějších způsobů, jak na závodní trati dlouhé 402 metrů zpráskat i majitele mnohem exkluzivnějších vozidel. A právě tahle schopnost Tesly se dočkala dalšího vylepšení.
U automobilky Tesla se stalo zvykem, že většinu updatů dostanou všichni majitelé a to prostřednictvím tzv. bezdrátových aktualizací. Tedy jen díky připojení automobilu k internetu. Poslední vylepšení Tesly Model S a X se však vztahuje k výkonu a těšit se na něj mohou jen majitelé nových modelů S a X.
Stejně jako ostatní automobilky, i Tesla se totiž rozhodla pro menší mezigenerační modifikaci vozu, která se soustředila především na techniku. Je to v podstatě stejné, jako když běžná automobilka po nějakých cca 4 letec přijde s faceliftovaným modelem, který kromě nepatrně hezčího vzhledu obvykle nabídne i vyšší výkon.
A v případě nové Tesly Model S a X se bavíme o výkonu získaném díky novému elektrickému motoru označovanému „Permanent Magnet Synchronous Reluctance Motor" (PMSRM). Tento nový elektromotor se objevil společně s modelem 3 a obvykle je u variant s pohonem všech kol umístěn u zadní nápravy.
V případě Tesly Model S Performance, která byla dříve známá jako P100D, se však lidé z automobilky rozhodli umístit nový PMSRM na přední nápravu, zatímco vzadu zůstal sériový indukční motor. Zkrátka přesný opak toho, jak jsou motory umístěny pod kapotou Tesly Model 3, jak uvádí web The Drive.
A jaké jsou výsledky v praxi? Naprosto ohromující, jak ukazuje video na YT kanálu E for Electric. Model S sice vždycky patřil k nejrychlejším strojům na závodní dráze, nicméně nová varianta Performance s novým motorem zvládá pokořit oblíbený závod na 1/4 míle (402 metrů) v čase 10.6 sekundy.
Jak přitom dodává web The Drive, který na technické vylepšení Tesly Model S Performance upozornil, stejnými čísly se může pochlubit třeba Lamborghini Aventador SV, jehož cena je však cca pětinásobně vyšší. Model S se tak vyrovnává podstatně dražším exkluzivním supersportům, které navíc překonává svou podstatně vyšší praktičností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.