Tesla Model S je pro velkou část veřejnosti především symbolem přechodu od spalovacích motorů na čistší elektromobilitu, pro milovníky rychlosti a závodění ve sprintu se však jedná o jeden z nejdostupnějších způsobů, jak na závodní trati dlouhé 402 metrů zpráskat i majitele mnohem exkluzivnějších vozidel. A právě tahle schopnost Tesly se dočkala dalšího vylepšení.
U automobilky Tesla se stalo zvykem, že většinu updatů dostanou všichni majitelé a to prostřednictvím tzv. bezdrátových aktualizací. Tedy jen díky připojení automobilu k internetu. Poslední vylepšení Tesly Model S a X se však vztahuje k výkonu a těšit se na něj mohou jen majitelé nových modelů S a X.
Stejně jako ostatní automobilky, i Tesla se totiž rozhodla pro menší mezigenerační modifikaci vozu, která se soustředila především na techniku. Je to v podstatě stejné, jako když běžná automobilka po nějakých cca 4 letec přijde s faceliftovaným modelem, který kromě nepatrně hezčího vzhledu obvykle nabídne i vyšší výkon.
A v případě nové Tesly Model S a X se bavíme o výkonu získaném díky novému elektrickému motoru označovanému „Permanent Magnet Synchronous Reluctance Motor" (PMSRM). Tento nový elektromotor se objevil společně s modelem 3 a obvykle je u variant s pohonem všech kol umístěn u zadní nápravy.
V případě Tesly Model S Performance, která byla dříve známá jako P100D, se však lidé z automobilky rozhodli umístit nový PMSRM na přední nápravu, zatímco vzadu zůstal sériový indukční motor. Zkrátka přesný opak toho, jak jsou motory umístěny pod kapotou Tesly Model 3, jak uvádí web The Drive.
A jaké jsou výsledky v praxi? Naprosto ohromující, jak ukazuje video na YT kanálu E for Electric. Model S sice vždycky patřil k nejrychlejším strojům na závodní dráze, nicméně nová varianta Performance s novým motorem zvládá pokořit oblíbený závod na 1/4 míle (402 metrů) v čase 10.6 sekundy.
Jak přitom dodává web The Drive, který na technické vylepšení Tesly Model S Performance upozornil, stejnými čísly se může pochlubit třeba Lamborghini Aventador SV, jehož cena je však cca pětinásobně vyšší. Model S se tak vyrovnává podstatně dražším exkluzivním supersportům, které navíc překonává svou podstatně vyšší praktičností.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.