Ford vyměnil rychlost za ovladatelnost, nový Shelby Mustang GT500 přiškrtil na 290 km/h

Ford Shelby Mustang GT500
Ford Shelby Mustang GT500, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. března 2019 12:03
Sdílej:

U nových extrémně výkonných modelů se očekává, že dokáží překonat minulou generaci ve všech ohledech. V případě nejnovějšího Shelby Mustang GT500 se však automobilka rozhodla pro drobnou změnu - vyměnila maximální rychlost za maximální ovladatelnost, což by mělo ve výsledku přinést ještě lepší požitek z jízdy.

Zatímco minulá generace Shelby GT500 nabízela maximální rychlost 200 mil v hodině, tedy cca 320 km/h, majitelé nejnovějšího Shelby GT500 se budou muset spokojit jen se 190 MPH, tedy cca 290 km/h. Ve výsledku by však jízdní zážitek měl být mnohonásobně lepší.

Jak uvedl web Car and Driver, automobilka Ford se během vývoje rozhodla investovat do jiných aspektů, než je jen maximální rychlost. Díky tomu nabízí nový Shelby GT500 třeba zcela novou dvouspojkovou převodovku, agresivní ale aerodynamický body-kit a výrazně lepší požitek z jízdy na okruhu.

Nemyslete si však, že by automobilka rozhodovala o nejlepším zájmu svých klientů bez ohledu na jejich potřeby. Upravit vůz pro dosažení maximální rychlosti okolo 320 km/h by zřejmě nebyl problém, nabízí se však otázka „Proč?"

Cílem techniků a testovacích jezdců Ford Performance totiž bylo vyvinout vůz, který bude co nejrychlejší na závodní i letištní dráze, ale současně bude pohodlným a zábavným na běžných silnicích. „Nová GT500 musí lichotit nováčkům, ale také musí odměnit zkušenější řidiče," uvedl pro web Jalopnik tiskový mluvčí automobilky.

„Maximální rychlost vozu GT500 dostačovala nejlepším řidičům na každém z testovaných okruhů, a to jak fyzicky, tak virtuálně, aniž by omezovala ostatní atributy vozu." Profesionální závodník a navíc přispěvatel na web Jalopnik navíc uvedl, že ho nenapadá příliš mnoho okruhů na území USA, kde by se dala využít vyšší maximální rychlost než 290 km/h.

Z čistě racionálního úhlu pohledu je tedy jasné, že Fordem nastavená maximální rychlost by měla všem bohatě stačit. Jak ale víme, lidé nejsou při nákupu automobilů, zvláště těch sportovních, příliš racionální. Doufejme tedy, že pocit jistého "omezení", je nebude od nového Shelby GT500 odrazovat. Podle dosud známých parametrů se totiž zdá, že tohle auto by mohlo být ve správných rukou až neskutečně rychlé - a to i na náročnějších okruzích.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.