U nových extrémně výkonných modelů se očekává, že dokáží překonat minulou generaci ve všech ohledech. V případě nejnovějšího Shelby Mustang GT500 se však automobilka rozhodla pro drobnou změnu - vyměnila maximální rychlost za maximální ovladatelnost, což by mělo ve výsledku přinést ještě lepší požitek z jízdy.
Zatímco minulá generace Shelby GT500 nabízela maximální rychlost 200 mil v hodině, tedy cca 320 km/h, majitelé nejnovějšího Shelby GT500 se budou muset spokojit jen se 190 MPH, tedy cca 290 km/h. Ve výsledku by však jízdní zážitek měl být mnohonásobně lepší.
Jak uvedl web Car and Driver, automobilka Ford se během vývoje rozhodla investovat do jiných aspektů, než je jen maximální rychlost. Díky tomu nabízí nový Shelby GT500 třeba zcela novou dvouspojkovou převodovku, agresivní ale aerodynamický body-kit a výrazně lepší požitek z jízdy na okruhu.
Nemyslete si však, že by automobilka rozhodovala o nejlepším zájmu svých klientů bez ohledu na jejich potřeby. Upravit vůz pro dosažení maximální rychlosti okolo 320 km/h by zřejmě nebyl problém, nabízí se však otázka „Proč?"
Cílem techniků a testovacích jezdců Ford Performance totiž bylo vyvinout vůz, který bude co nejrychlejší na závodní i letištní dráze, ale současně bude pohodlným a zábavným na běžných silnicích. „Nová GT500 musí lichotit nováčkům, ale také musí odměnit zkušenější řidiče," uvedl pro web Jalopnik tiskový mluvčí automobilky.
„Maximální rychlost vozu GT500 dostačovala nejlepším řidičům na každém z testovaných okruhů, a to jak fyzicky, tak virtuálně, aniž by omezovala ostatní atributy vozu." Profesionální závodník a navíc přispěvatel na web Jalopnik navíc uvedl, že ho nenapadá příliš mnoho okruhů na území USA, kde by se dala využít vyšší maximální rychlost než 290 km/h.
Z čistě racionálního úhlu pohledu je tedy jasné, že Fordem nastavená maximální rychlost by měla všem bohatě stačit. Jak ale víme, lidé nejsou při nákupu automobilů, zvláště těch sportovních, příliš racionální. Doufejme tedy, že pocit jistého "omezení", je nebude od nového Shelby GT500 odrazovat. Podle dosud známých parametrů se totiž zdá, že tohle auto by mohlo být ve správných rukou až neskutečně rychlé - a to i na náročnějších okruzích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?