U nových extrémně výkonných modelů se očekává, že dokáží překonat minulou generaci ve všech ohledech. V případě nejnovějšího Shelby Mustang GT500 se však automobilka rozhodla pro drobnou změnu - vyměnila maximální rychlost za maximální ovladatelnost, což by mělo ve výsledku přinést ještě lepší požitek z jízdy.
Zatímco minulá generace Shelby GT500 nabízela maximální rychlost 200 mil v hodině, tedy cca 320 km/h, majitelé nejnovějšího Shelby GT500 se budou muset spokojit jen se 190 MPH, tedy cca 290 km/h. Ve výsledku by však jízdní zážitek měl být mnohonásobně lepší.
Jak uvedl web Car and Driver, automobilka Ford se během vývoje rozhodla investovat do jiných aspektů, než je jen maximální rychlost. Díky tomu nabízí nový Shelby GT500 třeba zcela novou dvouspojkovou převodovku, agresivní ale aerodynamický body-kit a výrazně lepší požitek z jízdy na okruhu.
Nemyslete si však, že by automobilka rozhodovala o nejlepším zájmu svých klientů bez ohledu na jejich potřeby. Upravit vůz pro dosažení maximální rychlosti okolo 320 km/h by zřejmě nebyl problém, nabízí se však otázka „Proč?"
Cílem techniků a testovacích jezdců Ford Performance totiž bylo vyvinout vůz, který bude co nejrychlejší na závodní i letištní dráze, ale současně bude pohodlným a zábavným na běžných silnicích. „Nová GT500 musí lichotit nováčkům, ale také musí odměnit zkušenější řidiče," uvedl pro web Jalopnik tiskový mluvčí automobilky.
„Maximální rychlost vozu GT500 dostačovala nejlepším řidičům na každém z testovaných okruhů, a to jak fyzicky, tak virtuálně, aniž by omezovala ostatní atributy vozu." Profesionální závodník a navíc přispěvatel na web Jalopnik navíc uvedl, že ho nenapadá příliš mnoho okruhů na území USA, kde by se dala využít vyšší maximální rychlost než 290 km/h.
Z čistě racionálního úhlu pohledu je tedy jasné, že Fordem nastavená maximální rychlost by měla všem bohatě stačit. Jak ale víme, lidé nejsou při nákupu automobilů, zvláště těch sportovních, příliš racionální. Doufejme tedy, že pocit jistého "omezení", je nebude od nového Shelby GT500 odrazovat. Podle dosud známých parametrů se totiž zdá, že tohle auto by mohlo být ve správných rukou až neskutečně rychlé - a to i na náročnějších okruzích.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.