U nových extrémně výkonných modelů se očekává, že dokáží překonat minulou generaci ve všech ohledech. V případě nejnovějšího Shelby Mustang GT500 se však automobilka rozhodla pro drobnou změnu - vyměnila maximální rychlost za maximální ovladatelnost, což by mělo ve výsledku přinést ještě lepší požitek z jízdy.
Zatímco minulá generace Shelby GT500 nabízela maximální rychlost 200 mil v hodině, tedy cca 320 km/h, majitelé nejnovějšího Shelby GT500 se budou muset spokojit jen se 190 MPH, tedy cca 290 km/h. Ve výsledku by však jízdní zážitek měl být mnohonásobně lepší.
Jak uvedl web Car and Driver, automobilka Ford se během vývoje rozhodla investovat do jiných aspektů, než je jen maximální rychlost. Díky tomu nabízí nový Shelby GT500 třeba zcela novou dvouspojkovou převodovku, agresivní ale aerodynamický body-kit a výrazně lepší požitek z jízdy na okruhu.
Nemyslete si však, že by automobilka rozhodovala o nejlepším zájmu svých klientů bez ohledu na jejich potřeby. Upravit vůz pro dosažení maximální rychlosti okolo 320 km/h by zřejmě nebyl problém, nabízí se však otázka „Proč?"
Cílem techniků a testovacích jezdců Ford Performance totiž bylo vyvinout vůz, který bude co nejrychlejší na závodní i letištní dráze, ale současně bude pohodlným a zábavným na běžných silnicích. „Nová GT500 musí lichotit nováčkům, ale také musí odměnit zkušenější řidiče," uvedl pro web Jalopnik tiskový mluvčí automobilky.
„Maximální rychlost vozu GT500 dostačovala nejlepším řidičům na každém z testovaných okruhů, a to jak fyzicky, tak virtuálně, aniž by omezovala ostatní atributy vozu." Profesionální závodník a navíc přispěvatel na web Jalopnik navíc uvedl, že ho nenapadá příliš mnoho okruhů na území USA, kde by se dala využít vyšší maximální rychlost než 290 km/h.
Z čistě racionálního úhlu pohledu je tedy jasné, že Fordem nastavená maximální rychlost by měla všem bohatě stačit. Jak ale víme, lidé nejsou při nákupu automobilů, zvláště těch sportovních, příliš racionální. Doufejme tedy, že pocit jistého "omezení", je nebude od nového Shelby GT500 odrazovat. Podle dosud známých parametrů se totiž zdá, že tohle auto by mohlo být ve správných rukou až neskutečně rychlé - a to i na náročnějších okruzích.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?