Elektromobilita by měla podle mnoha expertů a vizionářů přinést velké benefity našemu životnímu prostředí, již brzy po jejím masovém šíření se však objevila otázka, na kterou ještě automobilky nemají jasnou či jednotnou odpověď: Co udělat se starými bateriemi, které již nebudou vhodné pro elektromobily? S jednou z možných odpovědí teď znovu přišel Nissan.
Automobilka Nissan patří v oblasti opětovného využívání starých baterií z elektromobilů k těm aktivnějším. O tom ostatně svědčí už i její starší projekt, kdy měly být staré baterie z modelu Leaf využity pro speciální pouliční lampy do odlehlých oblastí, které jsou přes den dobíjeny solárními panely. Pryč už ale od lamp pro oblasti odříznuté od proudu a vzhůru ke karavanu určenému do oblastí odříznutých od proudu.
Co že to tedy koncept Nissan x Opus vlastně je? Jedná se o výsledek spolupráce Nissanu a společnosti OPUS Campers. Ta se proslavila především svými velice kompaktními karavany, které na první pohled připomínají obyčejný vlek. Po jejich „nafouknutí" však vzniká prostorný stanový karavan. A tomu se Nissan rozhodl dodat energii pomocí svého zdroje pojmenovaného „ROAM."
Ten je popisová jako „přenosný, všestranný a voděvzdorný zdroj energie," který využívá zánovní Lithium-Iontové baterie získané z akumulátorů první generace Nissanu Leaf. Ty už sice nenabídnou takový dojezd ve voze, ale v tomto zdroji mohou poskytnout energii na týdenní pobyt mimo civilizaci.
Elegantní battery pack má kapacitu 700 Wh a výstupní výkon 1 kW. Nabízí výstup jak v podobě 12 V, tak 230 V, což rozšiřuje jeho možnosti využití. K jeho nabíjení je možné použít buď domácí síť o výkonu 230 V, což zabere 1 hodinu, nebo solární panel. Ten má výkon 400 W a baterii nabije za 2 až 4 hodiny, v závislosti na počasí.
„Naši klienti mají už nyní možnost kontrolovat své využití energie doma pomocí Nissan Residential Storage Solutions," uvedl Francisco Carranza, ředitel Nissan Energy. „A nyní jim můžeme dopřát naprostou nezávislost během výletů mimo 'síť'. Nový Nissan Energy ROAM nabídne čistou a udržitelnou energii i v těch nejvzdálenějších oblastech."
Celý karavan X Opus pak nabídne prostor, jídelnu a místo na spaní až pro šest lidí. V kuchyni přitom nechybí ani dvouplotýnkový plynový vařič, lednice nebo přenosná mikrovlnná trouba na 230 V. Uvnitř dále nalezneme několik USB zásuvek, LED osvětlení, 4G Wi-Fi hotspot a dokonce i projektor s promítacím plátnem.
Samotný vlek, který je základem celého karavanu, je navíc obut na hliníkových kolech s terénními pneumatikami a na jeho střeše nechybí nosič pro dvě kola nebo kajak.
Nissan X OPUS bude představen na „Caravan, Camping and Motorhome Show" v The NEC Birmingham, který se koná od 19. do 24. února. ROAM by se měl objevit na evropském trhu již v tomto roce, jeho cena však bude odhalena až během výstavy. Samotný karavan je v prodeji již od roku 2017 a jeho cena se na anglickém trhu pohybuje okolo 15 995 liber, tedy cca 470 000 Kč.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?