Číňané předvedli rekordní jízdu autonomních vozidel, 55 SUV urazilo 3.2 km bez pomoci řidiče

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. února 2019, 10:22 Google+

Technologie autonomního řízení se společně s elektromobilitou stala v posledních letech jedním z nejvýraznějších a nejrychleji rozvíjených odvětví automobilového průmyslu. Své úspěchy na tomto poli chce demonstrovat každý výrobce a evidentně není nic lepšího, než k tomu využít titul světového rekordu. Stejně jako to udělala čínská automobilka Changan Automobile.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kolona 55 autonomních SUV Changan urazila za 9 minut a 7 sekund cca 3.2 km (YouTube/Guinness World Records)

Kolona 55 autonomních SUV Changan urazila za 9 minut a 7 sekund cca 3.2 km (YouTube/Guinness World Records) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Čína se v posledních letech stala největším a nejdůležitějším automobilovým trhem světa, na což samozřejmě reagoval i domácí automobilový průmysl. Místní automobilky sice na západní konkurenci dlouho ztrácely, ovšem v posledních letech se jim podařilo náskok výrazně zkrátit a v některých odvětvích už mohou být i konkurenceschopné. 

Důkazem by měla být i nedávná demonstrace automobilky Changan Automobile, která se rozhodla zapsat do Guinessovy knihy rekordů svým pokusem o vytvoření „Nejdelšího průvodu autonomních vozidel." A pokud se v něčem na Číňany můžete spolehnout, pak jsou to jejich prvotřídně naplánované, zorganizované i provedené přehlídky a průvody. A to jak v oblasti armády, tak i autonomních vozidel.

Pokusu, který se uskutečnil na testovací dráze Dianjiang poblíž města Čchung-čching, se účastnilo celkem 56 autonomních SUV Changan CS55. Během 9 minut a 7 sekund pak tento konvoj urazil při rychlosti zhruba 30 km/h cca 3.2 kilometru.

Automobily od sebe byly vzdáleny zhruba na vzdálenost dvou vozidel, takže podstatně blíže, než by se dalo očekávat v běžném provozu. Z bezpečnostních důvodů byl proto za volantem každého z vozidel řidič, který však nesměl během jízdy zasahovat do řízení. To bohužel jeden z řidičů nedodržel a tak byl jeho vůz diskvalifikován. Oficiálně tak nový rekord stanovilo pouze 55 vozidel.

„Řidiči, kteří se testu zúčastnili, neměli s naším systémem autonomního řízení žádné zkušenosti, takže jsme v nich během krátké doby museli vybudovat dostatečnou důvěru, aby vůz nechali jet bez kontroly," uvedl k testu Yang Guo, jeden z techniků pracujících na systémech autonomního řízení v automobilce Changan Automobile.

zdroj: youtube.com

Aby však bylo možné test v této podobě realizovat, bylo potřeba vozy nepatrně upravit. Technici si museli pohrát především s bezpečnostními systémy, u kterých bylo potřeba upravit schopnost detekovat objekty a varování před kolizemi, jinak by nebylo možné nechat vozidla cestovat s tak malými rozestupy.

Celou akci kromě samotné jízdy doprovázel i bohatý doprovodný program, jak můžeme vidět na videu umístěném na YouTube kanálu Guinness World Records. Zkrátka perfektně zorganizovaná show, jak se na Čínu sluší.

A co je vlastně automobilka Changan Automobile zač? Jak už jsme dříve psali, jedná se o čínskou státní automobilku, která je současně čtvrtou největší automobilkou Číny a největším prodejcem lehkých užitkových vozidel v zemi. Současně se také jedná o automobilku, se kterou koncern PSA pracuje na vývoji nového pickupu, který by se měl později objevit pod značkou Peugeot i v Evropě.

Vytisknout

Diskuze: Číňané předvedli rekordní jízdu autonomních vozidel, 55 SUV urazilo 3.2 km bez pomoci řidiče

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 08:55