Prestižní britský časopis What Car? vyhlásil anketu, v níž přes 18 tisíc lidí oceňovalo spolehlivost svých rodinných vozů. Výsledky pak určily ty nejvíce a nejméně spolehlivé. Jasným vítězem se stal Hyundai i30, jehož spolehlivost dosáhla 98,9 %.
Anketa za rok 2018 se zabývala spolehlivostí rodinných vozů podle zkušeností řidičů. Ti v anketě uváděli závady jejich automobilů za posledních 12 měsíců, jak dlouho trvalo jejich napravení a kolik za opravu zaplatili.
Modely vozů, které měly nejmenší problémy a nejvýhodnější opravy, získaly nejvyšší hodnocení, zatímco auta, která trápila své majitele se závažnými závadami, jejichž oprava byla finančně náročná, získala nejnižší skóre. Hodnoceny zde byly vozy ve stáří od jednoho do čtyř let.
Nejspolehlivějším rodinným vozem se stal Hyundai i30. Jediným problémem, zmíněným hlasujícími u tohoto vozu, byla převodovka, která však byla vždy do týdne zdarma opravena.
„Tento úspěch u zahraničních zákazníků nás velmi těší, protože dokládá nejen špičkovou kvalitu našich vozů, ale také perfektní práci výrobního závodu Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku. Je to další skvělý výsledek z roku 2018, který pro nás byl celkově velice úspěšný.
Po Evropě jsme obdrželi více než 50 nejrůznějších ocenění – od bezpečnosti, technologií, inovací, provozních vlastností až po jedinečný design,“ říká Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech.
Na druhém místě skončila Audi A3 (diesel) se skóre 98.4 % a na třetím místě Škoda Octavia (diesel) se spolehlivostí 97.3 %. Na opačné straně žebříčku, tedy na 27. místě, skončil Peugeot 308. Nejvíce problémů řidiči hlásili s infotainmentem, časté poruchy se týkaly také brzd, motorů, elektroniky nebo převodovky. Některé opravy stály až 500 liber (cca 15 tisíc korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?