Termíny jako „umělá inteligence" a „strojové učení" se začínají objevovat ve světě motorismu stále častěji, málokdo si však dokáže představit konkrétní způsoby, jak by tyto technologie mohly výrazně zkvalitnit naše cestování. Parta amerických studentů však s pomocí software od Google přeměnila teorii v praxi a ukázala tak světu, jak snadno se djaí věci zlepšovat.
Doprava v Praze, ale i dalších větších českých městech, bývá řidiči často považována za tristní. Většina z nás by však nejspíš změnila názor, kdyby si vyzkoušela řízení v Los Angeles. Tato metropole je totiž nechvalně proslulým rekordmanem, co se cestování automobilem týče.
Podle výzkumu INRIX se totiž v roce 2017 stalo Los Angeles městem s nejhorší dopravní situací na světě. Řidiči si v kolonách během špiček počkali v průměru rekordních 102 hodin. Nejen tato zpráva pak motivovala studenty z Loyola Marymount University k práci na projektu, který by mohl situaci zlepšit.
K tomu si zvolili technologii strojového učení, konkrétně open-source program TensorFlow z produkce Google, který naučili rozeznávat různá poškození silnice, jako například praskliny či výmoly. Cílem bylo naučit program rychlému hledání poškození silnice ze záznamu kamery umístěné na kapotě vozu.
Podle studentů by tento systém mohl najít uplatnění jak u samotných měst, tak u stavebních společností. Odpadly by totiž problémy se zdlouhavým vyhledáváním skutečně vážně poškozených úseků a místo toho by se rovnou mohlo přejít na opravu. Vše by se tak urychlilo, zjednodušilo a nejspíš by došlo i k finančním úsporám.
Pokud by se podobný systém dostal do praxe, mohlo by v budoucnu dojít k vytvoření mnohem bezpečnějších a efektivnějších podmínek k cestování autem, doprava by byla plynulejší a řidiči šťastnější. Kromě rychlejšího cestování by se totiž také mohly dočkat úspory peněz, které jinak musí investovat do oprav poškození automobilu, ke kterým na špatných silnicích dochází pravidelně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.