Termíny jako „umělá inteligence" a „strojové učení" se začínají objevovat ve světě motorismu stále častěji, málokdo si však dokáže představit konkrétní způsoby, jak by tyto technologie mohly výrazně zkvalitnit naše cestování. Parta amerických studentů však s pomocí software od Google přeměnila teorii v praxi a ukázala tak světu, jak snadno se djaí věci zlepšovat.
Doprava v Praze, ale i dalších větších českých městech, bývá řidiči často považována za tristní. Většina z nás by však nejspíš změnila názor, kdyby si vyzkoušela řízení v Los Angeles. Tato metropole je totiž nechvalně proslulým rekordmanem, co se cestování automobilem týče.
Podle výzkumu INRIX se totiž v roce 2017 stalo Los Angeles městem s nejhorší dopravní situací na světě. Řidiči si v kolonách během špiček počkali v průměru rekordních 102 hodin. Nejen tato zpráva pak motivovala studenty z Loyola Marymount University k práci na projektu, který by mohl situaci zlepšit.
K tomu si zvolili technologii strojového učení, konkrétně open-source program TensorFlow z produkce Google, který naučili rozeznávat různá poškození silnice, jako například praskliny či výmoly. Cílem bylo naučit program rychlému hledání poškození silnice ze záznamu kamery umístěné na kapotě vozu.
Podle studentů by tento systém mohl najít uplatnění jak u samotných měst, tak u stavebních společností. Odpadly by totiž problémy se zdlouhavým vyhledáváním skutečně vážně poškozených úseků a místo toho by se rovnou mohlo přejít na opravu. Vše by se tak urychlilo, zjednodušilo a nejspíš by došlo i k finančním úsporám.
Pokud by se podobný systém dostal do praxe, mohlo by v budoucnu dojít k vytvoření mnohem bezpečnějších a efektivnějších podmínek k cestování autem, doprava by byla plynulejší a řidiči šťastnější. Kromě rychlejšího cestování by se totiž také mohly dočkat úspory peněz, které jinak musí investovat do oprav poškození automobilu, ke kterým na špatných silnicích dochází pravidelně.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.