Termíny jako „umělá inteligence" a „strojové učení" se začínají objevovat ve světě motorismu stále častěji, málokdo si však dokáže představit konkrétní způsoby, jak by tyto technologie mohly výrazně zkvalitnit naše cestování. Parta amerických studentů však s pomocí software od Google přeměnila teorii v praxi a ukázala tak světu, jak snadno se djaí věci zlepšovat.
Doprava v Praze, ale i dalších větších českých městech, bývá řidiči často považována za tristní. Většina z nás by však nejspíš změnila názor, kdyby si vyzkoušela řízení v Los Angeles. Tato metropole je totiž nechvalně proslulým rekordmanem, co se cestování automobilem týče.
Podle výzkumu INRIX se totiž v roce 2017 stalo Los Angeles městem s nejhorší dopravní situací na světě. Řidiči si v kolonách během špiček počkali v průměru rekordních 102 hodin. Nejen tato zpráva pak motivovala studenty z Loyola Marymount University k práci na projektu, který by mohl situaci zlepšit.
K tomu si zvolili technologii strojového učení, konkrétně open-source program TensorFlow z produkce Google, který naučili rozeznávat různá poškození silnice, jako například praskliny či výmoly. Cílem bylo naučit program rychlému hledání poškození silnice ze záznamu kamery umístěné na kapotě vozu.
Podle studentů by tento systém mohl najít uplatnění jak u samotných měst, tak u stavebních společností. Odpadly by totiž problémy se zdlouhavým vyhledáváním skutečně vážně poškozených úseků a místo toho by se rovnou mohlo přejít na opravu. Vše by se tak urychlilo, zjednodušilo a nejspíš by došlo i k finančním úsporám.
Pokud by se podobný systém dostal do praxe, mohlo by v budoucnu dojít k vytvoření mnohem bezpečnějších a efektivnějších podmínek k cestování autem, doprava by byla plynulejší a řidiči šťastnější. Kromě rychlejšího cestování by se totiž také mohly dočkat úspory peněz, které jinak musí investovat do oprav poškození automobilu, ke kterým na špatných silnicích dochází pravidelně.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?