Termíny jako „umělá inteligence" a „strojové učení" se začínají objevovat ve světě motorismu stále častěji, málokdo si však dokáže představit konkrétní způsoby, jak by tyto technologie mohly výrazně zkvalitnit naše cestování. Parta amerických studentů však s pomocí software od Google přeměnila teorii v praxi a ukázala tak světu, jak snadno se djaí věci zlepšovat.
Doprava v Praze, ale i dalších větších českých městech, bývá řidiči často považována za tristní. Většina z nás by však nejspíš změnila názor, kdyby si vyzkoušela řízení v Los Angeles. Tato metropole je totiž nechvalně proslulým rekordmanem, co se cestování automobilem týče.
Podle výzkumu INRIX se totiž v roce 2017 stalo Los Angeles městem s nejhorší dopravní situací na světě. Řidiči si v kolonách během špiček počkali v průměru rekordních 102 hodin. Nejen tato zpráva pak motivovala studenty z Loyola Marymount University k práci na projektu, který by mohl situaci zlepšit.
K tomu si zvolili technologii strojového učení, konkrétně open-source program TensorFlow z produkce Google, který naučili rozeznávat různá poškození silnice, jako například praskliny či výmoly. Cílem bylo naučit program rychlému hledání poškození silnice ze záznamu kamery umístěné na kapotě vozu.
Podle studentů by tento systém mohl najít uplatnění jak u samotných měst, tak u stavebních společností. Odpadly by totiž problémy se zdlouhavým vyhledáváním skutečně vážně poškozených úseků a místo toho by se rovnou mohlo přejít na opravu. Vše by se tak urychlilo, zjednodušilo a nejspíš by došlo i k finančním úsporám.
Pokud by se podobný systém dostal do praxe, mohlo by v budoucnu dojít k vytvoření mnohem bezpečnějších a efektivnějších podmínek k cestování autem, doprava by byla plynulejší a řidiči šťastnější. Kromě rychlejšího cestování by se totiž také mohly dočkat úspory peněz, které jinak musí investovat do oprav poškození automobilu, ke kterým na špatných silnicích dochází pravidelně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?