Za několik uplynulých let sice elektromobily urazily ohromný kus cesty, stále však bojují s předsudky spojovanými s jejich dojezdem. Na tom by však měla výrazně zapracovat nová spolupráce automobilky Toyota a předního výrobce baterií, společnosti Panasonic. Jejich společným cílem je totiž vývoj baterií, jejichž kapacita bude až 50x větší, než je současný standard.
Jak podle Carscoops uvádí Nikkei Asian Review, již příští rok by měl vzniknout společný podnik, kde Toyota bude držet 51% podíl a Panasonic zbytek. Následně by pak měl Panasonic přesunout svých 5 závodů na výrobu automobilových baterií v Japonsku a Číně právě pod nově vzniklou společnost.
Podle dostupných zpráv by měly obě společnosti pracovat na vývoji nových baterií, jejichž kapacita by měla být až o 50% vyšší, než jakou nabízejí články používané v současnosti ve většin hybridů.
Z nových technologií by však neměla profitovat pouze Toyota. Ta bude totiž nové baterie dále distribuovat automobilkám Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Ve hře je také možnost sdílení nově vyvinutých baterií s automobilkou Honda.
Společný podnik Toyoty a Panasonic však nepovede jen k vývoji a výrobě nových a pokročilejších Li-Ion baterií. Partnerství by se mělo také zaměřit na novou generaci baterií, včetně tzv. „solid-state" baterií (baterie s pevným elektrolytem), které by mohly pro elektromobilitu znamenat skutečnou revoluci.
Právě o technologii „solid-state" baterií přitom obě společnosti projevily zájem již dříve a dokonce údajně uzavřely dohodu o společném průzkumu a práci na této technologii.
Automobilka pak věří, že skrze spolupráci s Panasonic by mohla výrazně osekat náklady spojené s produkcí baterií a navíc dohnat Volkswagen, který již několikrát přislíbil plně elektrifikované protfolio v následujících letech. Japonská automobilka přitom věří, že okolo roku 2030 bude prodávat cca 5.5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?