Za několik uplynulých let sice elektromobily urazily ohromný kus cesty, stále však bojují s předsudky spojovanými s jejich dojezdem. Na tom by však měla výrazně zapracovat nová spolupráce automobilky Toyota a předního výrobce baterií, společnosti Panasonic. Jejich společným cílem je totiž vývoj baterií, jejichž kapacita bude až 50x větší, než je současný standard.
Jak podle Carscoops uvádí Nikkei Asian Review, již příští rok by měl vzniknout společný podnik, kde Toyota bude držet 51% podíl a Panasonic zbytek. Následně by pak měl Panasonic přesunout svých 5 závodů na výrobu automobilových baterií v Japonsku a Číně právě pod nově vzniklou společnost.
Podle dostupných zpráv by měly obě společnosti pracovat na vývoji nových baterií, jejichž kapacita by měla být až o 50% vyšší, než jakou nabízejí články používané v současnosti ve většin hybridů.
Z nových technologií by však neměla profitovat pouze Toyota. Ta bude totiž nové baterie dále distribuovat automobilkám Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Ve hře je také možnost sdílení nově vyvinutých baterií s automobilkou Honda.
Společný podnik Toyoty a Panasonic však nepovede jen k vývoji a výrobě nových a pokročilejších Li-Ion baterií. Partnerství by se mělo také zaměřit na novou generaci baterií, včetně tzv. „solid-state" baterií (baterie s pevným elektrolytem), které by mohly pro elektromobilitu znamenat skutečnou revoluci.
Právě o technologii „solid-state" baterií přitom obě společnosti projevily zájem již dříve a dokonce údajně uzavřely dohodu o společném průzkumu a práci na této technologii.
Automobilka pak věří, že skrze spolupráci s Panasonic by mohla výrazně osekat náklady spojené s produkcí baterií a navíc dohnat Volkswagen, který již několikrát přislíbil plně elektrifikované protfolio v následujících letech. Japonská automobilka přitom věří, že okolo roku 2030 bude prodávat cca 5.5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.