Jak podle Carscoops uvádí Nikkei Asian Review, již příští rok by měl vzniknout společný podnik, kde Toyota bude držet 51% podíl a Panasonic zbytek. Následně by pak měl Panasonic přesunout svých 5 závodů na výrobu automobilových baterií v Japonsku a Číně právě pod nově vzniklou společnost.
Podle dostupných zpráv by měly obě společnosti pracovat na vývoji nových baterií, jejichž kapacita by měla být až o 50% vyšší, než jakou nabízejí články používané v současnosti ve většin hybridů.
Z nových technologií by však neměla profitovat pouze Toyota. Ta bude totiž nové baterie dále distribuovat automobilkám Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Ve hře je také možnost sdílení nově vyvinutých baterií s automobilkou Honda.
Společný podnik Toyoty a Panasonic však nepovede jen k vývoji a výrobě nových a pokročilejších Li-Ion baterií. Partnerství by se mělo také zaměřit na novou generaci baterií, včetně tzv. „solid-state" baterií (baterie s pevným elektrolytem), které by mohly pro elektromobilitu znamenat skutečnou revoluci.
Právě o technologii „solid-state" baterií přitom obě společnosti projevily zájem již dříve a dokonce údajně uzavřely dohodu o společném průzkumu a práci na této technologii.
Automobilka pak věří, že skrze spolupráci s Panasonic by mohla výrazně osekat náklady spojené s produkcí baterií a navíc dohnat Volkswagen, který již několikrát přislíbil plně elektrifikované protfolio v následujících letech. Japonská automobilka přitom věří, že okolo roku 2030 bude prodávat cca 5.5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně.