Za několik uplynulých let sice elektromobily urazily ohromný kus cesty, stále však bojují s předsudky spojovanými s jejich dojezdem. Na tom by však měla výrazně zapracovat nová spolupráce automobilky Toyota a předního výrobce baterií, společnosti Panasonic. Jejich společným cílem je totiž vývoj baterií, jejichž kapacita bude až 50x větší, než je současný standard.
Jak podle Carscoops uvádí Nikkei Asian Review, již příští rok by měl vzniknout společný podnik, kde Toyota bude držet 51% podíl a Panasonic zbytek. Následně by pak měl Panasonic přesunout svých 5 závodů na výrobu automobilových baterií v Japonsku a Číně právě pod nově vzniklou společnost.
Podle dostupných zpráv by měly obě společnosti pracovat na vývoji nových baterií, jejichž kapacita by měla být až o 50% vyšší, než jakou nabízejí články používané v současnosti ve většin hybridů.
Z nových technologií by však neměla profitovat pouze Toyota. Ta bude totiž nové baterie dále distribuovat automobilkám Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Ve hře je také možnost sdílení nově vyvinutých baterií s automobilkou Honda.
Společný podnik Toyoty a Panasonic však nepovede jen k vývoji a výrobě nových a pokročilejších Li-Ion baterií. Partnerství by se mělo také zaměřit na novou generaci baterií, včetně tzv. „solid-state" baterií (baterie s pevným elektrolytem), které by mohly pro elektromobilitu znamenat skutečnou revoluci.
Právě o technologii „solid-state" baterií přitom obě společnosti projevily zájem již dříve a dokonce údajně uzavřely dohodu o společném průzkumu a práci na této technologii.
Automobilka pak věří, že skrze spolupráci s Panasonic by mohla výrazně osekat náklady spojené s produkcí baterií a navíc dohnat Volkswagen, který již několikrát přislíbil plně elektrifikované protfolio v následujících letech. Japonská automobilka přitom věří, že okolo roku 2030 bude prodávat cca 5.5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?