Za několik uplynulých let sice elektromobily urazily ohromný kus cesty, stále však bojují s předsudky spojovanými s jejich dojezdem. Na tom by však měla výrazně zapracovat nová spolupráce automobilky Toyota a předního výrobce baterií, společnosti Panasonic. Jejich společným cílem je totiž vývoj baterií, jejichž kapacita bude až 50x větší, než je současný standard.
Jak podle Carscoops uvádí Nikkei Asian Review, již příští rok by měl vzniknout společný podnik, kde Toyota bude držet 51% podíl a Panasonic zbytek. Následně by pak měl Panasonic přesunout svých 5 závodů na výrobu automobilových baterií v Japonsku a Číně právě pod nově vzniklou společnost.
Podle dostupných zpráv by měly obě společnosti pracovat na vývoji nových baterií, jejichž kapacita by měla být až o 50% vyšší, než jakou nabízejí články používané v současnosti ve většin hybridů.
Z nových technologií by však neměla profitovat pouze Toyota. Ta bude totiž nové baterie dále distribuovat automobilkám Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Ve hře je také možnost sdílení nově vyvinutých baterií s automobilkou Honda.
Společný podnik Toyoty a Panasonic však nepovede jen k vývoji a výrobě nových a pokročilejších Li-Ion baterií. Partnerství by se mělo také zaměřit na novou generaci baterií, včetně tzv. „solid-state" baterií (baterie s pevným elektrolytem), které by mohly pro elektromobilitu znamenat skutečnou revoluci.
Právě o technologii „solid-state" baterií přitom obě společnosti projevily zájem již dříve a dokonce údajně uzavřely dohodu o společném průzkumu a práci na této technologii.
Automobilka pak věří, že skrze spolupráci s Panasonic by mohla výrazně osekat náklady spojené s produkcí baterií a navíc dohnat Volkswagen, který již několikrát přislíbil plně elektrifikované protfolio v následujících letech. Japonská automobilka přitom věří, že okolo roku 2030 bude prodávat cca 5.5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?