Výzkumné centrum Toyota Research Institute (TRI) na veletrhu CES v Las Vegas představilo vůz TRI-P4 pro testování technologií autonomního řízení. Vychází ze zbrusu nové vlajkové lodi Lexus LS páté generace a slouží k souběžnému vývoji dvou systémů autonomního řízení Guardian a Chauffeur, na nichž TRI dlouhodobě pracuje.
„Vývoj našeho systému Chauffeur je zaměřen na úplnou autonomii, kdy je role člověka při řízení v zásadě nulová, a to buď ve všech prostředích, nebo pouze ve vybrané oblasti,“ uvedl Ryan Eustice, senior viceprezident pro autonomní řízení z institutu TRI. „Na druhé straně je zde Guardian, jehož smyslem je znásobit schopnosti člověka za volantem, nikoli řidiče zcela nahradit. Uvedení nové platformy P4 do naší flotily letos na jaře nám pomůže urychlit vývoj obou těchto řešení.“
P4 může výhodně využívat novou generaci technologie ovládání podvozku a řízení Lexus, poskytující vyšší agilitu a umožňující citlivější reakce i hladší manévrování vozidla při autonomním řízení.
P4 přináší dvojici dalších kamer k lepšímu sledování situace po stranách vozidla a dva nové obrazové snímače – jeden nasměrovaný dopředu a jeden dozadu - speciálně vyvinuté pro autonomní vozidla. Obrazové snímače jsou založeny na nové technologii čipu s vysokým dynamickým rozsahem. Radarový systém prošel optimalizací ke zlepšení zorného pole, zejména při rozpoznávání na krátkou vzdálenost po obvodu vozidla. Z předchozího testovacího modelu (Platform 3.0) byl převzat detekční systém LIDAR s osmi snímacími hlavami, který byl začleněn do konstrukce nového vozidla.
P4 je mnohem chytřejší výzkumné vozidlo než jeho předchůdce. Jeho výkonnější výpočetní systémy dokáží podporovat více algoritmů strojového učení současně, což zlepšuje učící schopnosti celého řešení. Vozidlo dokáže rychleji zpracovávat vstupy ze senzorů a rychleji reagovat na okolní prostředí. Veškeré napájení počítačových systémů nyní zajišťuje palubní hybridní baterie, zatímco 12V baterie slouží pouze jako záloha.
Přepracována byla též počítačová skříň v kufru vozidla, sloužící jako mozek systému autonomního řízení. Nyní je zasunuta ve svislé poloze u zadní stěny zadních sedadel a sklopením dolů umožňuje přístup k elektronickým obvodům. Celá podlaha zavazadelníku je tak nyní volná pro náklad.
Stylistické ztvárnění TRI opět svěřilo společnosti CALTY Design Research z michiganského Ann Arboru. „Při začleňování komponent autonomního řízení do designu nového LS jsme vycházeli z holistického přístupu,“ uvedl Scott Roller, senior šéfdesigner ze společnosti CALTY Design Research. „Výsledkem je plynulý povrch obklopující vyspělé technologie, volně inspirovaný světem science fiction ve vizuálních přechodech mezi formou a funkcí.“
Letos na jaře začne vozidla P4 ze sériových modelů produkovat Vývojové centrum prototypů pod TMNA R&D v York Township. P4 mělo veřejnou premiéru během tiskové konference automobilky Toyota na veletrhu CES dne 7. ledna. V rámci této akce pak generální ředitel institutu TRI Dr. Gill Pratt představil nejnovější technologické pokroky systému Guardian pro autonomní řízení.
Vůz bude vystaven rovněž na stánku Lexus v Kongresovém centru COBO v centru Detroitu během předpremiéry pro média dne 14. a 15. ledna na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?