Hydraulický lis prověřil odolnost heverů, který dopadl nejlépe?

mao / AutoRoad.cz, 4. ledna 2019, 08:54 Google+

Pokud patříte ke zručnějším kutilům, kteří nejezdí do servisu kvůli každé drobnosti, pak bude patřit kvalitní hever k základnímu vybavení vaší garáže. Každé zvedání auta do vzduchu je však relativně riskantní a každého z nás už nejspíš někdy přemýšlel nad tím, jak moc se dá vlastně zvedákům věřit a kolik toho skutečně unesou. A právě to prověřil neobvyklý test s hydraulickým lisem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.01. 11:44) Napište svůj názor
Hydraulický lis prověřil odolnost různých typů zvedáků (youtube/ Hydraulic Press Channel)

Hydraulický lis prověřil odolnost různých typů zvedáků (youtube/ Hydraulic Press Channel) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Snad každý, kdo už někdy zvedal auto pomocí heveru, někdy pocítil strach z jeho selhání. Ostatně není se čemu divit, vždyť hevery jsou poměrně malá zařízení, která musí zvednout a udržet vozy o hmotnosti převyšující jednu tunu. Jak moc se jim tedy dá věřit? To prověřil YouTuber z populárního kanálu Hydraulic Press Channel.

Do svého testu zahrnul nejpopulárnější typy zvedáků, tedy obyčejný nůžkový, hydraulický pojízdný (v zahraničí označován jako „floor jack") a hydraulický hever "panenka." Na závěr pak otestoval i podstavec pod auto, který by měl být při jakékoliv práci pod vozem samozřejmostí.

Dobrou zprávou je, že všechny zvedáky prošly bez zaváhání a jejich kolaps nastal až při více jak dvojnásobném zatížení. První zkolaboval hever nůžkový, jehož výrobce uvádí maximální nosnost 2 tuny. Hever ale nakonec zkolaboval až při zatížení cca 4.4 tuny. Již dlouho předtím ale začal vydávat dost nepříjemné zvuky.

Následoval hydraulický pojízdný hever, který patří k nejpopulárnějším na trhu. Mezi testovanými zvedáky byl nejdražší a jeho kapacita měla být podle výrobce maximálně 2 tuny. Zvedák nakonec zkolaboval při zatížení cca 4.8 tuny, přičemž současně došlo k ohýbání rámu a úniku hydraulické kapaliny.

Největší odolnost předvedl hydraulický hever "panenka," který při nejnižší ceně nabízel nejvyšší kapacitu 6 tun. Nakonec však zkolaboval až při zatížení 12 tun.

zdroj: youtube.com

Třešničkou na závěr se pak stal test podstavce pod auto, který podle nálepky sliboval nosnost 5 tun. Následný pozoruhodný test, během kterého byla podpěra nejprve rozpárána a poté zmačkána, ukázal maximální nosnost 25 tun. Selhání podstavce přitom bylo pozvolné a dobře viditelné.

Ať už tedy v garáži využíváte jakýkoliv hever, vždy při práci pod autem využívejte i bezpečnostní podstavce. Místa na jejich správné umístění většinou naleznete v uživatelském manuálu, nebo servisní příručce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hydraulický lis prověřil odolnost heverů, který dopadl nejlépe?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.01.2019 11:44 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GAZ 24

Spěcháte s nábytkem? K mání je unikátní závodní Volga kombi

Lynk & Co 01

Jak budeme v Evropě nakupovat čínská auta? Podle Geely v kavárnách

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R do terénu? Atraktivní přestavbu OveRland ukázali Britové

BMW 2002

BMW ztratilo unikátní koncept ze 70. let. V Mnichově si ale uměli poradit

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

Mimozemské materiály v automobilech? BMW M850i Coupé Night Sky je skutečný…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb Scout: Vlajková loď poprvé i v dobrodružném kabátu

  3. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  4. Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

  5. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  6. První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud