Ne, nebojte se. Pokud jde z výfuku vašeho vozidla kouř, nemusíte se hned obávat nejhoršího. Vidět v zimě bílý kouř u „studeného“ vozu je běžný jev, a nejedná se přitom o nic horšího, než vodní páru vytvořenou ohřívající se vlhkostí ve výfukovém systému. Jenže, hustý bílý dým může značit i nežádoucí stavy a stejné je to i s kouřem modrým a černým – jistě jste takové vozy již někdy viděli. Zajímá vás, co na nich bylo špatně?
Jak jsme si již řekli, z hlediska závad rozeznáváme tři rozdílné stavy, resp. barvy kouře. Ten první - bílý, může být způsobený běžnou vlhkostí, která se u chladnoucího auta sráží uvnitř výfukového systémů vlivem rozdílných teplot. V tomto ročním období by již k takovému stavu docházet nemělo, a pokud ano, zřejmě bychom se měli podívat pod kapotu svého vozu. Bílý kouř totiž vždy znamená vlhkost (vodu) a pokud nezmizí, jakmile se auto ohřeje, s největší pravděpodobností nám do spalovacích komor „někudy“ utíká chladicí kapalina.
Nezbývá tedy nic jiného, než hladinu chladicí kapaliny poctivě sledovat a jakmile zaznamenáme ztrátu, problém urychleně řešit. Rychlost úbytku však může být značně individuální podle toho, kudy přesně se voda do spalování dostává – od mikroskopických trhlin přímo v motoru až po nejčastější vadné těsnění pod hlavou motoru.
Modrý kouř
Velice častý je i modrý kouř doprovázený specifickým zápachem. Těžko říci, zda se jedná o problém největší, nicméně modrá barva jasně ukazuje na přítomnost oleje. Olej však standardně spalován není a na vině může být hned několik součástek. V úvahu připadá opotřebovaná stěna válců, špatné pístní kroužky, poškozený píst i nefunkční odvětrání klikové hřídele. V každém případě je potřeba sledovat správné množství motorového oleje, a v případě ztráty danou závadu urychleně řešit. Provozovat takové auto beze změn by totiž mělo fatální vliv na životnost motoru.
Černý kouř
Černý kouř je typický pro naftové turbomotory, které prošly úpravou řídící jednotky za účelem zvyšování výkonu. Nemusí to však nutně znamenat, že bude každé „načipované“ auto kouřit, rozumné navýšení výkonu takto nepoznáme. Pokud se však rozhodneme jít do maximálních hodnot výkonu, pak je silný černý dým při plném sešlápnutí plynového pedálu jasným projevem úprav (viz. běžně upravované koncernové vozy s motory TDI, začouzené zadky naftových Fabií, Golfů, apod).
Proč k tomu ale dochází? Na vině je v tomto případě příliš bohatá směs paliva, a to natolik, že se nestihne spálit ve spalovací komoře a projde až do výfukového systému ve formě sazí. Takto intenzivně mohou ale „čoudit“ i staré naftové vozy, které mají nejlepší roky za sebou a jejichž vstřikovače již nejsou v dobré kondici.
Příliš bohatou směs může způsobit i vadný regulátor tlaku paliva či ucpané zpětné vedení paliva. V nejjednodušším případě může být chyba na straně nedostatečného přísunu vzduchu způsobeného ucpaným vzduchovým filtrem. V každém případě však nebuďte k těmto signálům lhostejní. Žádná z uvedených závad totiž nepatří mezi ty, které by šlo jednoduše přehlížet či dočasně vyřešit pouze dolitím ztracené provozní kapaliny.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?