Vozy z kategorie SUV bývají pro sou bytelnost často považovány za zosobnění bezpečnosti, málokdo si však uvědomuje, že díky své vysoké stavbě a vyšší váze mohou mít problémy se stabilitou při úhybných manévrech, což už dlouhé roky prověřuje tzv. losí test. Hyundai Tucson jím však prošlo s přehledem, jak ukazuje poslední test.
Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na předchozí vítězství vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO, který kraloval losímu testu při volbě Car of the Year COTY 2019 a dokázal postavené kužely projet až rychlostí 80 km/h.
Vozy značky Hyundai dosahují skvělých výsledků i v jiných testech podobného charakteru, neboť nová generace modelu Hyundai Santa Fe zvítězila u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), které proběhlo letos na letišti v dánském Tannisby.
Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem této značky v Evropě. Od června letošního roku je navíc nově vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory a elektromotor MHSG, který při akceleraci podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Nový Tucson je tedy první českým hybridním SUV, vyráběným v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu se zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách. Nejvíce mají s losím testem problémy vozy MPV a SUV díky výše položené karoserii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.