Vozy z kategorie SUV bývají pro sou bytelnost často považovány za zosobnění bezpečnosti, málokdo si však uvědomuje, že díky své vysoké stavbě a vyšší váze mohou mít problémy se stabilitou při úhybných manévrech, což už dlouhé roky prověřuje tzv. losí test. Hyundai Tucson jím však prošlo s přehledem, jak ukazuje poslední test.
Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na předchozí vítězství vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO, který kraloval losímu testu při volbě Car of the Year COTY 2019 a dokázal postavené kužely projet až rychlostí 80 km/h.
Vozy značky Hyundai dosahují skvělých výsledků i v jiných testech podobného charakteru, neboť nová generace modelu Hyundai Santa Fe zvítězila u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), které proběhlo letos na letišti v dánském Tannisby.
Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem této značky v Evropě. Od června letošního roku je navíc nově vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory a elektromotor MHSG, který při akceleraci podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Nový Tucson je tedy první českým hybridním SUV, vyráběným v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu se zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách. Nejvíce mají s losím testem problémy vozy MPV a SUV díky výše položené karoserii.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.