Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

Hyundai Tucson během losího testu
Hyundai Tucson během losího testu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. prosince 2018 16:59
Sdílej:

Vozy z kategorie SUV bývají pro sou bytelnost často považovány za zosobnění bezpečnosti, málokdo si však uvědomuje, že díky své vysoké stavbě a vyšší váze mohou mít problémy se stabilitou při úhybných manévrech, což už dlouhé roky prověřuje tzv. losí test. Hyundai Tucson jím však prošlo s přehledem, jak ukazuje poslední test.

Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na předchozí vítězství vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO, který kraloval losímu testu při volbě Car of the Year COTY 2019 a dokázal postavené kužely projet až rychlostí 80 km/h.

Vozy značky Hyundai dosahují skvělých výsledků i v jiných testech podobného charakteru, neboť nová generace modelu Hyundai Santa Fe zvítězila u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), které proběhlo letos na letišti v dánském Tannisby.

Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem této značky v Evropě. Od června letošního roku je navíc nově vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory a elektromotor MHSG, který při akceleraci podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.

Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Nový Tucson je tedy první českým hybridním SUV, vyráběným v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu se zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách. Nejvíce mají s losím testem problémy vozy MPV a SUV díky výše položené karoserii.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.