Vozy z kategorie SUV bývají pro sou bytelnost často považovány za zosobnění bezpečnosti, málokdo si však uvědomuje, že díky své vysoké stavbě a vyšší váze mohou mít problémy se stabilitou při úhybných manévrech, což už dlouhé roky prověřuje tzv. losí test. Hyundai Tucson jím však prošlo s přehledem, jak ukazuje poslední test.
Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na předchozí vítězství vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO, který kraloval losímu testu při volbě Car of the Year COTY 2019 a dokázal postavené kužely projet až rychlostí 80 km/h.
Vozy značky Hyundai dosahují skvělých výsledků i v jiných testech podobného charakteru, neboť nová generace modelu Hyundai Santa Fe zvítězila u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), které proběhlo letos na letišti v dánském Tannisby.
Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem této značky v Evropě. Od června letošního roku je navíc nově vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory a elektromotor MHSG, který při akceleraci podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Nový Tucson je tedy první českým hybridním SUV, vyráběným v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu se zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách. Nejvíce mají s losím testem problémy vozy MPV a SUV díky výše položené karoserii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?