Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

mao / AutoRoad.cz, 11. prosince 2018, 16:59 Google+

Vozy z kategorie SUV bývají pro sou bytelnost často považovány za zosobnění bezpečnosti, málokdo si však uvědomuje, že díky své vysoké stavbě a vyšší váze mohou mít problémy se stabilitou při úhybných manévrech, což už dlouhé roky prověřuje tzv. losí test. Hyundai Tucson jím však prošlo s přehledem, jak ukazuje poslední test.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.12. 18:18) Napište svůj názor
Hyundai Tucson během losího testu

Hyundai Tucson během losího testu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na předchozí vítězství vodíkového elektromobilu Hyundai NEXO, který kraloval losímu testu při volbě Car of the Year COTY 2019 a dokázal postavené kužely projet až rychlostí 80 km/h.

zdroj: youtube.com

Vozy značky Hyundai dosahují skvělých výsledků i v jiných testech podobného charakteru, neboť nová generace modelu Hyundai Santa Fe zvítězila u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), které proběhlo letos na letišti v dánském Tannisby.

Hyundai Tucson je od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším vozem této značky v Evropě. Od června letošního roku je navíc nově vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory a elektromotor MHSG, který při akceleraci podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.

Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. Nový Tucson je tedy první českým hybridním SUV, vyráběným v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu se zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách. Nejvíce mají s losím testem problémy vozy MPV a SUV díky výše položené karoserii.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.12.2018 18:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sabra GT Coupe 1964

Sabra Sport GT: První sporťák z Izraele měl stylu na rozdávání, jaký byl však jeho osud?

GMV-2

Nejbizarnější sovětský stroj? Auto z proudového bombardéru vzniklo v garáži

Landwind X7

Land Rover vyhrál soud s čínskou kopií. Jde ale opravdu o výhru západu?

Grove

Číňané ukázalí vodíkový vůz, ujede 1000 km a má dveře jako Lamborghini

ZAZ 968

Záporožec WRX? Rusové postavili šílený stroj na základě lidového vozítka

Lixiang Zhizhao One

Prémiové SUV z Číny? Leading Ideal nabídne luxus a netradiční hybridní pohon

reklama
reklama

Doporučujeme

Jay "Joka" Jones naskládal do svého Chevroletu Tahoe 62 reproduktorů a 4 velké subwoofery

Máte rádi hlasitou hudbu? Pak si tohle podivné SUV s 66 reproduktory zamilujete

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  2. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  3. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  4. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  5. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

  6. Motorka křížená s Lamborghini? Tahle výstřední hračka ukrývá V8 a 445 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud