Jak dobít elektromobil bez nabíječky? Tesla opět předvádí překvapivé možnosti

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. listopadu 2018, 10:17 Google+

Všechny prodávané elektromobily jsou vybaveny funkcí takzvaného regenerativního brzdění, díky kterému mohou řidiči po cestě dobíjet baterii a tím tak prodlužovat svůj dojezd. Teoreticky by se tak měla dát baterie plně dobít i během tažení na laně, ovšem praktický test chyběl. Až doteď.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Díky silnější regeneraci energie lze Teslu Model 3 dobít i během tažení (YouTube/TechForum)

Díky silnější regeneraci energie lze Teslu Model 3 dobít i během tažení (YouTube/TechForum) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Hned na začátek chceme zdůraznit, že funkce regenerativního dobíjení rozhodně nebyla stvořena k tomuto účelu, ale současně automobilka toto využití nijak nezakazuje ani neomezuje. Realizace pokusu se proto zhostil Matt Schumaker, majitel Tesly Model 3, který vede YouTube kanál Tech Forum.

Matt zkoušel schopnosti regenerativního dobíjení své Tesly Model 3 již nedávno, ovšem krátce poté vydala Tesla aktualizace svého software, díky které mělo být odemčeno výkonnější regenerativní brzdění. Matt chtěl navíc během testu najet delší vzdálenost, aby získal přesnější výsledky.

V okolí si proto našel klidnou rezidenční čtvrť ve tvaru oválu s rovnou silnicí a jedinou křižovatkou, kam se vypravil za doprovodu Fordu C-Max Hybrid. Právě Ford měl posloužit jako tažné vozidlo, za kterým byla Tesla následně vlečena tak dlouho, dokud se na počítači neobjevil nájezd jedné míle.

Na začátku testu ukazoval palubní počítač dojezd cca 227 mil, údaje o nájezdu a spotřebě Matt vynuloval. Již krátce po rozjezdu můžeme vidět, jak se graf spotřeby energie prudce propadl dolů a odhadovaný dojezd začal rapidně stoupat. Během dobíjení byla Tesla vlečena rychlostí nanejvýš okolo 19 mph, kdy funguje regenerativní dobíjení na maximum. Vyšší rychlost by byla zbytečná a současně by test dělala komplikovanější i nebezpečnější.

Po ujetí jedné míle ve vleku ukazoval palubní počítač odhadovaný dojezd 230 mil a hlavně zápornou spotřebu - 1 025 Wh/mi. Pro někoho to mohou být nic neříkající data, proto se Matt rozhodl test stylově zakončit. Rozhodl se totiž stejnou trať projíždět Teslou při stejné rychlosti tak dlouho, dokud nebude spotřeba energie nulová.

Jeho prvotní odhad, že Tesla ujede na energii získanou během nabíjení tažením cca dvojnásobek, se ukázal být po chvíli naprosto mylným. Ačkoliv se všeobecně ví, že elektromobily v nízkých rychlostech excelují, podobné výsledky zřejmě nikdo nečekal. Tesla totiž ujela okolo 12.8 míle, než začala opět spotřebovávat energii.

zdroj: youtube.com

Když se web Jalopnik, který na video upozornil, obrátil na Teslu, dostalo se mu úsměvné odpovědi. Podle Tesly se jedná o velice kreativní avšak nepříliš schůdný způsob dobíjení. Zejména proto, že tažení elektromobilu na laně není příliš bezpečné - a to hlavně při vyšších rychlostech. Pro smysluplné dobití by navíc bylo potřeba Teslu táhnout delší dobu. Navíc je důležité si uvědomit, že pro funkci regenerativního dobíjení musí být Tesla spuštěná

Sama automobilka oficiálně doporučuje odtah Modelu 3 na odtahovém vozidle, ovšem jak je z pokusu patrné - při tažení na laně skutečně lze vůz dobít a při nízké rychlosti se i po krátkém tažení můžete dostat poměrně daleko.

Vytisknout

Diskuze: Jak dobít elektromobil bez nabíječky? Tesla opět předvádí překvapivé možnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rusové se rozhodli překonat uzavřený most v převleku za autobus

V Rusku zavřeli most pro pěší. Parta lidí originálně zákaz obešla

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud