Evropské automobilky byly s produkcí elektromobilů dlouho dobu pozadu, ovšem v nedávné době jsme mohli vidět premiéru hned několika zajímavých modelů, mezi kterými nechybělo ani prémiové elektrické SUV Mercedes-Benz EQC. Pokud jste ale propadli jeho eleganci a technice, máme pro vás špatnou zprávu: na jeho dodávky si budete muset ještě nějakou chvíli počkat.
Automobilka totiž výrobu elektrického crossoveru ještě ani nezahájila a nějakou tu chvíli zřejmě ani nezahájí. Jedním z důvodů, jak upozornil web CarScoops, může být například její dodavatelská společnost Accumotive, která je pověřená stavbou baterií pro EQC.
V současné době u této společnosti totiž stále probíhá nábor nových pracovníků. Cílem automobilky je zdvojnásobit počet zaměstnanců v závodě Kamenec, ležícím na východě Německa, na cca 1 000 lidí. A tento cíl by měl být dosažen až někdy koncem tohoto roku.
Díky tomu by se mělo podařit naplnit cíl, kterým je masová výroba baterií od roku 2019. Pokud by tedy všechno vycházelo podle plánu, mohl by Mercedes začít s výrobou elektrického EQC v průběhu jara 2019.
Ve výsledku by se tak první kusy mohly začít objevovat na trhu zhruba v polovině roku 2019, což ale přináší možnou komplikaci. Během té doby by totiž trh mohla ovládnout elektrická Audi e-tron, která se však podle nedávných spekulací dostala do časového skluzu a výroba jejích elektromobilů by mohla začít někdy začátkem roku 2019.
Závod Accumotive GmbH & CO v Kamenci, který spadá do vlastnictví Daimleru, zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby vyrobil více než 200 000 Li-Ion baterií pro vozy Mercedes-Benz a Smart. V současné době je v areálu budován druhý závod na výrobu baterií, který si vyžádal investici v hodnotě 500 milionů Euro. Po jeho dokončení se však závod v Kamenci stane jedním z největších a nejmodernějších závodů na produkci baterií na světě, jak uvádí Daimler.
Jedná se však jen o jeden z osmi závodů po celém světě, které by měly flotile elektrických Mercedesů dodávat baterie. Cílem automobilky je totiž elektrifikovat celé své portfolio modelů již do roku 2022. Ve výsledku by tak Mercedes měl nabízet přes 130 variant elektrifikovaných automobilů, z nichž více než 10 by mělo být plně elektrických. Mercedes tak chce pokrýt všechny segmentu, od městských mini až po velká SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.