Čekáte na elektrický Mercedes EQC? Obrňte se trpělivostí

Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. listopadu 2018 15:20
Sdílej:

Evropské automobilky byly s produkcí elektromobilů dlouho dobu pozadu, ovšem v nedávné době jsme mohli vidět premiéru hned několika zajímavých modelů, mezi kterými nechybělo ani prémiové elektrické SUV Mercedes-Benz EQC. Pokud jste ale propadli jeho eleganci a technice, máme pro vás špatnou zprávu: na jeho dodávky si budete muset ještě nějakou chvíli počkat.

Automobilka totiž výrobu elektrického crossoveru ještě ani nezahájila a nějakou tu chvíli zřejmě ani nezahájí. Jedním z důvodů, jak upozornil web CarScoops, může být například její dodavatelská společnost Accumotive, která je pověřená stavbou baterií pro EQC.

V současné době u této společnosti totiž stále probíhá nábor nových pracovníků. Cílem automobilky je zdvojnásobit počet zaměstnanců v závodě Kamenec, ležícím na východě Německa, na cca 1 000 lidí. A tento cíl by měl být dosažen až někdy koncem tohoto roku.

Díky tomu by se mělo podařit naplnit cíl, kterým je masová výroba baterií od roku 2019. Pokud by tedy všechno vycházelo podle plánu, mohl by Mercedes začít s výrobou elektrického EQC v průběhu jara 2019.

Ve výsledku by se tak první kusy mohly začít objevovat na trhu zhruba v polovině roku 2019, což ale přináší možnou komplikaci. Během té doby by totiž trh mohla ovládnout elektrická Audi e-tron, která se však podle nedávných spekulací dostala do časového skluzu a výroba jejích elektromobilů by mohla začít někdy začátkem roku 2019.

Závod Accumotive GmbH & CO v Kamenci, který spadá do vlastnictví Daimleru, zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby vyrobil více než 200 000 Li-Ion baterií pro vozy Mercedes-Benz a Smart. V současné době je v areálu budován druhý závod na výrobu baterií, který si vyžádal investici v hodnotě 500 milionů Euro. Po jeho dokončení se však závod v Kamenci stane jedním z největších a nejmodernějších závodů na produkci baterií na světě, jak uvádí Daimler.

Jedná se však jen o jeden z osmi závodů po celém světě, které by měly flotile elektrických Mercedesů dodávat baterie. Cílem automobilky je totiž elektrifikovat celé své portfolio modelů již do roku 2022. Ve výsledku by tak Mercedes měl nabízet přes 130 variant elektrifikovaných automobilů, z nichž více než 10 by mělo být plně elektrických. Mercedes tak chce pokrýt všechny segmentu, od městských mini až po velká SUV.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.