Čekáte na elektrický Mercedes EQC? Obrňte se trpělivostí

Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. listopadu 2018 15:20
Sdílej:

Evropské automobilky byly s produkcí elektromobilů dlouho dobu pozadu, ovšem v nedávné době jsme mohli vidět premiéru hned několika zajímavých modelů, mezi kterými nechybělo ani prémiové elektrické SUV Mercedes-Benz EQC. Pokud jste ale propadli jeho eleganci a technice, máme pro vás špatnou zprávu: na jeho dodávky si budete muset ještě nějakou chvíli počkat.

Automobilka totiž výrobu elektrického crossoveru ještě ani nezahájila a nějakou tu chvíli zřejmě ani nezahájí. Jedním z důvodů, jak upozornil web CarScoops, může být například její dodavatelská společnost Accumotive, která je pověřená stavbou baterií pro EQC.

V současné době u této společnosti totiž stále probíhá nábor nových pracovníků. Cílem automobilky je zdvojnásobit počet zaměstnanců v závodě Kamenec, ležícím na východě Německa, na cca 1 000 lidí. A tento cíl by měl být dosažen až někdy koncem tohoto roku.

Díky tomu by se mělo podařit naplnit cíl, kterým je masová výroba baterií od roku 2019. Pokud by tedy všechno vycházelo podle plánu, mohl by Mercedes začít s výrobou elektrického EQC v průběhu jara 2019.

Ve výsledku by se tak první kusy mohly začít objevovat na trhu zhruba v polovině roku 2019, což ale přináší možnou komplikaci. Během té doby by totiž trh mohla ovládnout elektrická Audi e-tron, která se však podle nedávných spekulací dostala do časového skluzu a výroba jejích elektromobilů by mohla začít někdy začátkem roku 2019.

Závod Accumotive GmbH & CO v Kamenci, který spadá do vlastnictví Daimleru, zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby vyrobil více než 200 000 Li-Ion baterií pro vozy Mercedes-Benz a Smart. V současné době je v areálu budován druhý závod na výrobu baterií, který si vyžádal investici v hodnotě 500 milionů Euro. Po jeho dokončení se však závod v Kamenci stane jedním z největších a nejmodernějších závodů na produkci baterií na světě, jak uvádí Daimler.

Jedná se však jen o jeden z osmi závodů po celém světě, které by měly flotile elektrických Mercedesů dodávat baterie. Cílem automobilky je totiž elektrifikovat celé své portfolio modelů již do roku 2022. Ve výsledku by tak Mercedes měl nabízet přes 130 variant elektrifikovaných automobilů, z nichž více než 10 by mělo být plně elektrických. Mercedes tak chce pokrýt všechny segmentu, od městských mini až po velká SUV.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?