Čekáte na elektrický Mercedes EQC? Obrňte se trpělivostí

Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. listopadu 2018 15:20
Sdílej:

Evropské automobilky byly s produkcí elektromobilů dlouho dobu pozadu, ovšem v nedávné době jsme mohli vidět premiéru hned několika zajímavých modelů, mezi kterými nechybělo ani prémiové elektrické SUV Mercedes-Benz EQC. Pokud jste ale propadli jeho eleganci a technice, máme pro vás špatnou zprávu: na jeho dodávky si budete muset ještě nějakou chvíli počkat.

Automobilka totiž výrobu elektrického crossoveru ještě ani nezahájila a nějakou tu chvíli zřejmě ani nezahájí. Jedním z důvodů, jak upozornil web CarScoops, může být například její dodavatelská společnost Accumotive, která je pověřená stavbou baterií pro EQC.

V současné době u této společnosti totiž stále probíhá nábor nových pracovníků. Cílem automobilky je zdvojnásobit počet zaměstnanců v závodě Kamenec, ležícím na východě Německa, na cca 1 000 lidí. A tento cíl by měl být dosažen až někdy koncem tohoto roku.

Díky tomu by se mělo podařit naplnit cíl, kterým je masová výroba baterií od roku 2019. Pokud by tedy všechno vycházelo podle plánu, mohl by Mercedes začít s výrobou elektrického EQC v průběhu jara 2019.

Ve výsledku by se tak první kusy mohly začít objevovat na trhu zhruba v polovině roku 2019, což ale přináší možnou komplikaci. Během té doby by totiž trh mohla ovládnout elektrická Audi e-tron, která se však podle nedávných spekulací dostala do časového skluzu a výroba jejích elektromobilů by mohla začít někdy začátkem roku 2019.

Závod Accumotive GmbH & CO v Kamenci, který spadá do vlastnictví Daimleru, zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby vyrobil více než 200 000 Li-Ion baterií pro vozy Mercedes-Benz a Smart. V současné době je v areálu budován druhý závod na výrobu baterií, který si vyžádal investici v hodnotě 500 milionů Euro. Po jeho dokončení se však závod v Kamenci stane jedním z největších a nejmodernějších závodů na produkci baterií na světě, jak uvádí Daimler.

Jedná se však jen o jeden z osmi závodů po celém světě, které by měly flotile elektrických Mercedesů dodávat baterie. Cílem automobilky je totiž elektrifikovat celé své portfolio modelů již do roku 2022. Ve výsledku by tak Mercedes měl nabízet přes 130 variant elektrifikovaných automobilů, z nichž více než 10 by mělo být plně elektrických. Mercedes tak chce pokrýt všechny segmentu, od městských mini až po velká SUV.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?