Evropské automobilky byly s produkcí elektromobilů dlouho dobu pozadu, ovšem v nedávné době jsme mohli vidět premiéru hned několika zajímavých modelů, mezi kterými nechybělo ani prémiové elektrické SUV Mercedes-Benz EQC. Pokud jste ale propadli jeho eleganci a technice, máme pro vás špatnou zprávu: na jeho dodávky si budete muset ještě nějakou chvíli počkat.
Automobilka totiž výrobu elektrického crossoveru ještě ani nezahájila a nějakou tu chvíli zřejmě ani nezahájí. Jedním z důvodů, jak upozornil web CarScoops, může být například její dodavatelská společnost Accumotive, která je pověřená stavbou baterií pro EQC.
V současné době u této společnosti totiž stále probíhá nábor nových pracovníků. Cílem automobilky je zdvojnásobit počet zaměstnanců v závodě Kamenec, ležícím na východě Německa, na cca 1 000 lidí. A tento cíl by měl být dosažen až někdy koncem tohoto roku.
Díky tomu by se mělo podařit naplnit cíl, kterým je masová výroba baterií od roku 2019. Pokud by tedy všechno vycházelo podle plánu, mohl by Mercedes začít s výrobou elektrického EQC v průběhu jara 2019.
Ve výsledku by se tak první kusy mohly začít objevovat na trhu zhruba v polovině roku 2019, což ale přináší možnou komplikaci. Během té doby by totiž trh mohla ovládnout elektrická Audi e-tron, která se však podle nedávných spekulací dostala do časového skluzu a výroba jejích elektromobilů by mohla začít někdy začátkem roku 2019.
Závod Accumotive GmbH & CO v Kamenci, který spadá do vlastnictví Daimleru, zahájil svůj provoz v roce 2012 a od té doby vyrobil více než 200 000 Li-Ion baterií pro vozy Mercedes-Benz a Smart. V současné době je v areálu budován druhý závod na výrobu baterií, který si vyžádal investici v hodnotě 500 milionů Euro. Po jeho dokončení se však závod v Kamenci stane jedním z největších a nejmodernějších závodů na produkci baterií na světě, jak uvádí Daimler.
Jedná se však jen o jeden z osmi závodů po celém světě, které by měly flotile elektrických Mercedesů dodávat baterie. Cílem automobilky je totiž elektrifikovat celé své portfolio modelů již do roku 2022. Ve výsledku by tak Mercedes měl nabízet přes 130 variant elektrifikovaných automobilů, z nichž více než 10 by mělo být plně elektrických. Mercedes tak chce pokrýt všechny segmentu, od městských mini až po velká SUV.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?