Jak Waymo již dříve přiznalo, 19. října tohoto roku došlo k nehodě, během které se jeden z testovaných autonomních prototypů Chrysler Pacifica srazil s motocyklem. Nehoda se naštěstí obešla bez vážných zranění, ovšem opět vyvolala debatu na téma bezpečnosti této technologie.
Později magazín The San Francisco Chronicle přinesl zprávu o tom, že viníkem nehody, která se odehrála jen kousek od hlavního sídla společnosti Waymo v kalifornském Mountain View, byl řidič vozu. V době nehody tedy nebyl autonomní systém spuštěný.
Podle záznamu DMV jel autonomní vůz Chrysler Pacifica v prostředím pruhu tříproudé silnice rychlostí cca 33 km/h, když se do jeho pruhu začalo připojovat vozidlo z pruhu levého. Ve snaze předejít nehodě převzal řidič za volantem řízení a rychle začal přejíždět do pruhu pravého.
Bohužel si ale nevšiml motorkáře, který jel tou dobou v pravém pruhu rychlostí okolo 45 km/h. Došlo tedy ke kolizi, během které motorkář narazil do zadního nárazníku autonomního prototypu Waymo. Jak se ovšem nyní ukazuje, k nehodě vůbec nemuselo dojít. Stačilo by, kdyby řidič nechal jednat autonomní vozidlo.
Po nehodě totiž technologická společnost vytvořila simulaci, která zahrnovala všechny údaje zaznamenané senzory na jejím autonomním prototypu. Simulace pak ukázala, že vůz by předešel srážce s řidičem přejíždějícím z levého pruhu tím, že by jednoduše zpomalil.
Jak později John Krafcik, šéf společnosti Waymo, poznamenal, vůz je vybaven technologií, která dokáže sledovat jeho okolí v rozsahu 360 stupňů. „Náš systém autonomního řízení současně sleduje pozici, směr a rychlost každého objektu okolo. Zásadní je, že naše technologie správně předpovídala budoucí pohyb jak vozu přijíždějícího zleva, tak motorkáře v pravém pruhu."