Když se řekne elektrický tahač, většina z nás si nejspíš představí futuristický Tesla Semi. Na trhu se však pohybuje ještě jedna společnost, která se dá označit za nadějnou konkurenci. Její název zní Nikola Motors Company a její tahač označovaný „One" nabízí slibnou budoucnost. Co od něj tedy můžeme čekat?
Ačkoliv si to mnoho lidí neuvědomuje nebo nechce připustit, nákladní automobilová doprava je pro náš svět a současnou společnost naprosto klíčovou. Jejím zásadním problémem je ale skutečnost, že se kamiony výrazně podílejí na znečišťování ovzduší. Ten, kdo tedy jako první nabídne ekologickou a konkurenceschopnou možnost nákladní automobilové přepravy, bude mít šanci ovládnout velké procento trhu.
Není tedy divu, že se o vývoj tahače schopného zabodovat v tomto prostředí snaží celá řada společností, ovšem pouze dvě bývají často označovány za favority. Jednou je samozřejmě Tesla se svým bateriemi poháněným tahačem Semi, tou druhou pak Nikola Motor Company se svým vodíkovým tahačem Tesla Motor One.
A zatímco na trhu s osobními elektromobily se vodík a palivové články zatím příliš neuchytily, ve světě nákladní dopravy by se mohlo jednat o přelomovou technologii. Vozy, které by byly poháněny elektrickou energií získanou z vodíky, by totiž kromě odstranění všech negativ baterií a s nimi spojených problémů mohly nabídnout ještě minimálně jednu zajímavou funkci.
Podle příspěvku, který se 24. října objevil na sociálních sítích společnosti Nikola Motor, by se totiž flotila těchto tahačů mohla stát největší flotilou pojízdných čističek vzduchu. „Proč máme tak rádi vodík? Flotila tahačů Nikola se totiž jednoho dne může stát jednou z největších čističek vzduchu v USA. Představte si, jak 500 000 nákladních vozů Nikola projíždí největší města USA křížem krážem, nasává znečištěný vzduch a vypouští pouze čistou vodu."
Pokud by se tedy tyto plány podařilo realizovat dle očekávání, jistě by šlo o obrovský úspěch. Někteří lidé však společnost kritizují, neboť ke své produkci vodíku údajně využívá metan. Na toto obvinění však společnost reagovala prohlášením na Twitteru, kde uklidňovala své příznivce tím, že k získávání vodíku pro napájení svých tahačů využívá kombinaci solární energie, větrných elektráren a vodních elektráren.
V současnosti společnost pracuje na svém růstu a nabírá nové zaměstnance, kterých by do konce roku mělo být okolo 100. Z toho cca 70 lidí by mělo pracovat v centru v Phoenixu. Během dalšího roku by se však měl počet zaměstnanců zdvojnásobit na 200.
Pokud to Nikola Motor myslí se svými odvážnými prohlášeními vážně, mohla by se společnost během několika příštích let stát jedním z největších odběratelů elektrické energie v USA. Na druhou stranu by však mohla pomoci k výraznému snížení emisí NOx způsobených nákladní dopravou.
Společnosti navíc nejsou odvážná vyjádření cizí. Již začátkem roku přišla se zprávou, že je připravena vrátit částky získané od zákazníků v rámci před-objednávek tahače Nikola One a Nikola Two. To navíc okořenila komentářem rýpajícím do Tesly „Nehodláme využívat peníze zákazníků k chodu našeho podniku," jak upozornil web Teslarati a InsideEVs. Přitom podle současných statistik by společnost měla mít okolo 11 milionů dolarů získaných doteď jen díky před-objednávkám.
Pokud se tedy plány Tesly i Nikola Motor stanou skutečností, čeká nákladní automobilovou přepravu v USA výrazná ekologická revoluce. My jsme jen zvědaví, který z konceptů se nakonec ukáže být tím lepším řešením. Zda baterie v případě Tesly, nebo vodík a palivové články na straně Nikola Motor.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?