Provozovat auta na vodu zní krásně, ale současně nemožně. Australsko-izraelský startup Electriq~Global však ohlásil vývoj nového typu paliva, které je založeno na bázi vody. Díky speciální technologii by mělo být možné z unikátního typu paliva získávat vodík, který by poté sloužil k získávání elektrické energie.
Australsko-izraelský startup Electriq~Global vydal tiskovou zprávu, podle které momentálně pracuje na vývoji paliva na bázi vody. Speciální systém by měl využívat unikátní palivo tvořené z 60 % vodou, ze kterého je následně získáván vodík. Díky němu je pak získávána elektrická energie pro pohon vozu.
Společnost, která byla založena již v roce 2013 pod názvem Terragenic, odvážně prohlašuje, že její řešení by mohlo nabídnout větší energetickou hustotu, než existující bateriové systémy. To vše navíc s vyšší bezpečností, při běžných teplotách a tlaku. Nový typ paliva by navíc měl umožnit naprosto bezemisní provoz.
Guy Michrowski, COE společnosti Electriq~Global, uvedl, že společnost v současnosti pracuje na prvních prototypech automobilů a první silniční testy by mohly být zahájeny v roce 2019. „Cena paliva by měla být ve srovnání s benzínem poloviční a současně by palivo mělo nabídnout dvojnásobný dojezd," uvedl.
Speciální čerpací stanice, určené k tankování Electriq~Fuel, využívají speciální systém. Ten se skládá ze dvou trysek, přičemž jedna do vozu doplňuje čerstvé palivo, zatímco druhá odčerpává využitou tekutinu. Použité palivo by pak mělo být znovu odvezeno do areálu společnosti, kde bude doplněno o vodu a vodík. Díky tomu tak bude moci být recyklováno a znovu využito.
Michrowski uvádí, že díky jejich speciálnímu typu paliva již lidé nebudou muset řešit problémy s drahou výměnou baterií. Druhou předností je možnost zbavit se tlakových nádrží se tlačeným vodíkem, které jsou potřeba pro jeho uskladnění.
Jednou z drobných nevýhod bude nutnost každoročně vyměňovat katalyzátory potřebné k uvolnění vodíku z paliva, ovšem tento servisní úkon by měl být rychlý i snadný a Michrowski ho podle webu TheDrive přirovnává složitostí k výměně vzduchového filtru.
Startup plánuje rozmístění veřejných dobíjecích stanic a současně zprovoznění hromadné dopravy. Ta by měla být tvořena autobusy poháněnými palivem Electriq~Fuel, jejichž dojezd na jednu nádrž by se měl pohybovat okolo 1 000 kilometrů. Opětovné natankování by pak nemělo trvat déle než 5 minut.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?