Palivo na bázi vody? Electriq-Global slibuje dvojnásobný dojezd za polovinu ceny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2018, 11:35 Google+

Provozovat auta na vodu zní krásně, ale současně nemožně. Australsko-izraelský startup Electriq~Global však ohlásil vývoj nového typu paliva, které je založeno na bázi vody. Díky speciální technologii by mělo být možné z unikátního typu paliva získávat vodík, který by poté sloužil k získávání elektrické energie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Electriq~Global

Electriq~Global | foto: Electriq~Global

Sdílejte článek

Australsko-izraelský startup Electriq~Global vydal tiskovou zprávu, podle které momentálně pracuje na vývoji paliva na bázi vody. Speciální systém by měl využívat unikátní palivo tvořené z 60 % vodou, ze kterého je následně získáván vodík. Díky němu je pak získávána elektrická energie pro pohon vozu.

Společnost, která byla založena již v roce 2013 pod názvem Terragenic, odvážně prohlašuje, že její řešení by mohlo nabídnout větší energetickou hustotu, než existující bateriové systémy. To vše navíc s vyšší bezpečností, při běžných teplotách a tlaku. Nový typ paliva by navíc měl umožnit naprosto bezemisní provoz.

Guy Michrowski, COE společnosti Electriq~Global, uvedl, že společnost v současnosti pracuje na prvních prototypech automobilů a první silniční testy by mohly být zahájeny v roce 2019. „Cena paliva by měla být ve srovnání s benzínem poloviční a současně by palivo mělo nabídnout dvojnásobný dojezd," uvedl.

Speciální čerpací stanice, určené k tankování Electriq~Fuel, využívají speciální systém. Ten se skládá ze dvou trysek, přičemž jedna do vozu doplňuje čerstvé palivo, zatímco druhá odčerpává využitou tekutinu. Použité palivo by pak mělo být znovu odvezeno do areálu společnosti, kde bude doplněno o vodu a vodík. Díky tomu tak bude moci být recyklováno a znovu využito.

Michrowski uvádí, že díky jejich speciálnímu typu paliva již lidé nebudou muset řešit problémy s drahou výměnou baterií. Druhou předností je možnost zbavit se tlakových nádrží se tlačeným vodíkem, které jsou potřeba pro jeho uskladnění.

zdroj: youtube.com

Jednou z drobných nevýhod bude nutnost každoročně vyměňovat katalyzátory potřebné k uvolnění vodíku z paliva, ovšem tento servisní úkon by měl být rychlý i snadný a Michrowski ho podle webu TheDrive přirovnává složitostí k výměně vzduchového filtru.

Startup plánuje rozmístění veřejných dobíjecích stanic a současně zprovoznění hromadné dopravy. Ta by měla být tvořena autobusy poháněnými palivem Electriq~Fuel, jejichž dojezd na jednu nádrž by se měl pohybovat okolo 1 000 kilometrů. Opětovné natankování by pak nemělo trvat déle než 5 minut.

Vytisknout

Diskuze: Palivo na bázi vody? Electriq-Global slibuje dvojnásobný dojezd za polovinu ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Faraday Future FF 91 může být novým vládcem elektromobilů.

Faraday Future chtěla konkurovat Tesle, místo toho nenávratně končí v dluzích

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud