Palivo na bázi vody? Electriq-Global slibuje dvojnásobný dojezd za polovinu ceny

Electriq~Global
Electriq~Global, foto: Electriq~Global
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. listopadu 2018 11:35
Sdílej:

Provozovat auta na vodu zní krásně, ale současně nemožně. Australsko-izraelský startup Electriq~Global však ohlásil vývoj nového typu paliva, které je založeno na bázi vody. Díky speciální technologii by mělo být možné z unikátního typu paliva získávat vodík, který by poté sloužil k získávání elektrické energie.

Australsko-izraelský startup Electriq~Global vydal tiskovou zprávu, podle které momentálně pracuje na vývoji paliva na bázi vody. Speciální systém by měl využívat unikátní palivo tvořené z 60 % vodou, ze kterého je následně získáván vodík. Díky němu je pak získávána elektrická energie pro pohon vozu.

Společnost, která byla založena již v roce 2013 pod názvem Terragenic, odvážně prohlašuje, že její řešení by mohlo nabídnout větší energetickou hustotu, než existující bateriové systémy. To vše navíc s vyšší bezpečností, při běžných teplotách a tlaku. Nový typ paliva by navíc měl umožnit naprosto bezemisní provoz.

Guy Michrowski, COE společnosti Electriq~Global, uvedl, že společnost v současnosti pracuje na prvních prototypech automobilů a první silniční testy by mohly být zahájeny v roce 2019. „Cena paliva by měla být ve srovnání s benzínem poloviční a současně by palivo mělo nabídnout dvojnásobný dojezd," uvedl.

Speciální čerpací stanice, určené k tankování Electriq~Fuel, využívají speciální systém. Ten se skládá ze dvou trysek, přičemž jedna do vozu doplňuje čerstvé palivo, zatímco druhá odčerpává využitou tekutinu. Použité palivo by pak mělo být znovu odvezeno do areálu společnosti, kde bude doplněno o vodu a vodík. Díky tomu tak bude moci být recyklováno a znovu využito.

Michrowski uvádí, že díky jejich speciálnímu typu paliva již lidé nebudou muset řešit problémy s drahou výměnou baterií. Druhou předností je možnost zbavit se tlakových nádrží se tlačeným vodíkem, které jsou potřeba pro jeho uskladnění.

Jednou z drobných nevýhod bude nutnost každoročně vyměňovat katalyzátory potřebné k uvolnění vodíku z paliva, ovšem tento servisní úkon by měl být rychlý i snadný a Michrowski ho podle webu TheDrive přirovnává složitostí k výměně vzduchového filtru.

Startup plánuje rozmístění veřejných dobíjecích stanic a současně zprovoznění hromadné dopravy. Ta by měla být tvořena autobusy poháněnými palivem Electriq~Fuel, jejichž dojezd na jednu nádrž by se měl pohybovat okolo 1 000 kilometrů. Opětovné natankování by pak nemělo trvat déle než 5 minut.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?