Účel předních a zadních svítilen je dost jednoduchý, ovšem německá automobilka Volkswagen věří, že v budoucnosti by mohly umět víc, než jen svítit na cestu. Již v současné době proto experimentuje s interaktivními světly, které by byly schopné promítat různé zprávy.
Stejně jako většina světových automobilek, i Volkswagen se snaží objevovat další způsoby, jak zvyšovat bezpečnost svých automobilů a současně přizpůsobovat jejich funkce pro ještě působivější zážitek. A právě v tomto směru by mohla být komunikace prostřednictvím světlometů zajímavou možností.
Systém by měl využívat technologii LED Matrix světlometů, které se již na evropských silnicích objevují u několika modelů. Tyto světlomety jsou sestaveny z mnoha menších LED diod, které jsou nezávisle ovládány pomocí speciálního Software a taky by mohly zobrazovat i různé obrazce.
Podle Volkswagenu by mělo být v jeho systému světlometů okolo 30 000 samostatných světelných bodů, které se dají nezávisle ovládat. V současnosti je tento systém známý zejména pro svou schopnost eliminovat oslnění protijedoucích řidičů při zapnutých dálkových světlech, v budoucnosti by se však schopnosti měly rozrůstat.
V budoucnosti by tak automobily mohly být schopny promítat skrze své světlomety různé vzkazy nebo tvary. Například u velkých SUV jako je Touareg by světlomety mohly být schopny promítat šířku vozu nebo jeho návěsu. Stejně tak by mohly ukazovat vzdálenost od krajnice, případně varovat řidiče před vybočením během průjezdu ostré zatáčky.
Schopnost promítání by však měly dostat i zadní svítilny, které by například mohly varovat ostatní řidiče v momentě, kdy se chystáte vycouvat z řady řady stojících vozidel. Případně by světla mohla být schopna promítat různé symboly, od varování, až po stav nabití u elektromobilů.
Zatím se však bavíme pouze o koncepci, kterou automobilka nyní testuje. Zda se dostane do produkčních automobilů, případně kdy, nám nejspíš nikdo nezodpoví.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?