Volkswagen přišel s dalším nápadem, jak naučit auta komunikovat. Stačí k tomu moderní světlomety

LED Matrix světlomety by v nových Volkswagenech mohly umět daleko víc, než jen svítit na cestu
LED Matrix světlomety by v nových Volkswagenech mohly umět daleko víc, než jen svítit na cestu, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. října 2018 10:04
Sdílej:

Účel předních a zadních svítilen je dost jednoduchý, ovšem německá automobilka Volkswagen věří, že v budoucnosti by mohly umět víc, než jen svítit na cestu. Již v současné době proto experimentuje s interaktivními světly, které by byly schopné promítat různé zprávy.

Stejně jako většina světových automobilek, i Volkswagen se snaží objevovat další způsoby, jak zvyšovat bezpečnost svých automobilů a současně přizpůsobovat  jejich funkce pro ještě působivější zážitek. A právě v tomto směru by mohla být komunikace prostřednictvím světlometů zajímavou možností.

Systém by měl využívat technologii LED Matrix světlometů, které se již na evropských silnicích objevují u několika modelů. Tyto světlomety jsou sestaveny z mnoha menších LED diod, které jsou nezávisle ovládány pomocí speciálního Software a taky by mohly zobrazovat i různé obrazce.

Podle Volkswagenu by mělo být v jeho systému světlometů okolo 30 000 samostatných světelných bodů, které se dají nezávisle ovládat. V současnosti je tento systém známý zejména pro svou schopnost eliminovat oslnění protijedoucích řidičů při zapnutých dálkových světlech, v budoucnosti by se však schopnosti měly rozrůstat.

V budoucnosti by tak automobily mohly být schopny promítat skrze své světlomety různé vzkazy nebo tvary. Například u velkých SUV jako je Touareg by světlomety mohly být schopny promítat šířku vozu nebo jeho návěsu. Stejně tak by mohly ukazovat vzdálenost od krajnice, případně varovat řidiče před vybočením během průjezdu ostré zatáčky.

Schopnost promítání by však měly dostat i zadní svítilny, které by například mohly varovat ostatní řidiče v momentě, kdy se chystáte vycouvat z řady řady stojících vozidel. Případně by světla mohla být schopna promítat různé symboly, od varování, až po stav nabití u elektromobilů.

Zatím se však bavíme pouze o koncepci, kterou automobilka nyní testuje. Zda se dostane do produkčních automobilů, případně kdy, nám nejspíš nikdo nezodpoví.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?