Účel předních a zadních svítilen je dost jednoduchý, ovšem německá automobilka Volkswagen věří, že v budoucnosti by mohly umět víc, než jen svítit na cestu. Již v současné době proto experimentuje s interaktivními světly, které by byly schopné promítat různé zprávy.
Stejně jako většina světových automobilek, i Volkswagen se snaží objevovat další způsoby, jak zvyšovat bezpečnost svých automobilů a současně přizpůsobovat jejich funkce pro ještě působivější zážitek. A právě v tomto směru by mohla být komunikace prostřednictvím světlometů zajímavou možností.
Systém by měl využívat technologii LED Matrix světlometů, které se již na evropských silnicích objevují u několika modelů. Tyto světlomety jsou sestaveny z mnoha menších LED diod, které jsou nezávisle ovládány pomocí speciálního Software a taky by mohly zobrazovat i různé obrazce.
Podle Volkswagenu by mělo být v jeho systému světlometů okolo 30 000 samostatných světelných bodů, které se dají nezávisle ovládat. V současnosti je tento systém známý zejména pro svou schopnost eliminovat oslnění protijedoucích řidičů při zapnutých dálkových světlech, v budoucnosti by se však schopnosti měly rozrůstat.
V budoucnosti by tak automobily mohly být schopny promítat skrze své světlomety různé vzkazy nebo tvary. Například u velkých SUV jako je Touareg by světlomety mohly být schopny promítat šířku vozu nebo jeho návěsu. Stejně tak by mohly ukazovat vzdálenost od krajnice, případně varovat řidiče před vybočením během průjezdu ostré zatáčky.
Schopnost promítání by však měly dostat i zadní svítilny, které by například mohly varovat ostatní řidiče v momentě, kdy se chystáte vycouvat z řady řady stojících vozidel. Případně by světla mohla být schopna promítat různé symboly, od varování, až po stav nabití u elektromobilů.
Zatím se však bavíme pouze o koncepci, kterou automobilka nyní testuje. Zda se dostane do produkčních automobilů, případně kdy, nám nejspíš nikdo nezodpoví.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.