Ještě před zahájením prodeje Tesly Model 3 zmínil Elon Musk, CEO automobilky, že jedním z cílů při vývoji jejího pohonného systému měla být skutečnost, že se za běžného používání nikdy „neopotřebí." Později Musk dodal, že by měl vydržet alespoň milion mil. A právě tolik měla absolvovat pohonná jednotka, jejíž motor a převodovku vidíme na fotkách.
„Jednoduše chceme pohonnou jednotku, která by se nikdy neopotřebovala. To je náš cíl. A myslím si, že jsme v tomto směru dosáhli slušného pokroku," uvedl Musk v roce 2015 během čtvrtletního hodnocení ekonomických výsledků společnosti. Později ještě dodal „Myslel jsem, vnitřně, náš cíl - změnili jsme požadovanou výdrž pohonné jednotky z cca 200 000 mil na jeden milion mil."
Tím ale pozitivní novinky nekončí. Pohonný systém z Tesly Model 3 by se údajně měl objevit i v elektrickém tahači Tesla Semi, kde by ale mělo být využito více těchto pohonných jednotek. Ve výsledku by to ale znamenalo, že by tahač mohl nabídnout stejnou odolnost a výdrž, což bude u podobného typu vozidla extrémně žádoucí.
Tesla navíc již dříve uvedla, že na nový tahač Semi poskytne záruku jednoho milionu mil na pohonný systém. Model 3 přitom nabízí záruku jen 8 let a nájezdu 100 000 mil pro model se standardní baterií a 120 000 mil pro model s větší baterií a prodlouženým dojezdem.
Elektromobily už si díky podstatně jednodušší konstrukci svých motorů, které ve srovnání s klasickými spalovacími motory obsahují daleko méně pohyblivých součástek, získali pověst spolehlivých strojů. Spolehlivosti napomáhá i absence převodovek s více rychlostmi, u kterých také dochází k rychlejšímu opotřebení během přenosu výkonu z motoru na kola.
Model 3 motor & gearbox still in good condition after driving 1M miles. Designed for ultra high endurance. https://t.co/LVO2clQZ3V
— Elon Musk (@elonmusk) 15. října 2018
Větší obavy panují obvykle kolem baterií, ovšem už i zde Tesla boří zavedené mýty. Díky řadě vozů, jejichž nájezd se pohybuje ve stovkách tisíc kilometrů, už se u několika modelů potvrdilo, že i po nájezdu přes 420 000 mil, cca 676 000 km, si baterie stále zachovávají přes 80 procent původní kapacity.
Elektromobily tak stále častěji ukazují, že kombinace jejich sofistikovaných pohonných systémů a baterií ve své spolehlivosti vysoce překonává většinu běžných automobilů na silnicích. I přes bourání dalších a dalších mýtů však stále existuje jedna překážka, jejíž překonání bude ještě nějakou dobu trvat: extrémně vysoké ceny.