Jedním z častých argumentů zastánců elektromobilů bývá jejích jednodušší pohonný systém, který by měl být spolehlivější, méně náročný na údržbu a jeho životnost by měla být výrazně delší. Co si ale představit pod delší životností motoru? To ukázala automobilka Tesla v pondělí, kdy zveřejnila snímky pohonného sytému Tesly Model 3, která najela milion mil, tedy přes 1.6 milionu kilometru. Na těchto fotkách by to ale hádal jen málokdo.
Ještě před zahájením prodeje Tesly Model 3 zmínil Elon Musk, CEO automobilky, že jedním z cílů při vývoji jejího pohonného systému měla být skutečnost, že se za běžného používání nikdy „neopotřebí." Později Musk dodal, že by měl vydržet alespoň milion mil. A právě tolik měla absolvovat pohonná jednotka, jejíž motor a převodovku vidíme na fotkách.
„Jednoduše chceme pohonnou jednotku, která by se nikdy neopotřebovala. To je náš cíl. A myslím si, že jsme v tomto směru dosáhli slušného pokroku," uvedl Musk v roce 2015 během čtvrtletního hodnocení ekonomických výsledků společnosti. Později ještě dodal „Myslel jsem, vnitřně, náš cíl - změnili jsme požadovanou výdrž pohonné jednotky z cca 200 000 mil na jeden milion mil."
Tím ale pozitivní novinky nekončí. Pohonný systém z Tesly Model 3 by se údajně měl objevit i v elektrickém tahači Tesla Semi, kde by ale mělo být využito více těchto pohonných jednotek. Ve výsledku by to ale znamenalo, že by tahač mohl nabídnout stejnou odolnost a výdrž, což bude u podobného typu vozidla extrémně žádoucí.
Tesla navíc již dříve uvedla, že na nový tahač Semi poskytne záruku jednoho milionu mil na pohonný systém. Model 3 přitom nabízí záruku jen 8 let a nájezdu 100 000 mil pro model se standardní baterií a 120 000 mil pro model s větší baterií a prodlouženým dojezdem.
Elektromobily už si díky podstatně jednodušší konstrukci svých motorů, které ve srovnání s klasickými spalovacími motory obsahují daleko méně pohyblivých součástek, získali pověst spolehlivých strojů. Spolehlivosti napomáhá i absence převodovek s více rychlostmi, u kterých také dochází k rychlejšímu opotřebení během přenosu výkonu z motoru na kola.
Model 3 motor & gearbox still in good condition after driving 1M miles. Designed for ultra high endurance. https://t.co/LVO2clQZ3V
— Elon Musk (@elonmusk) 15. října 2018
Větší obavy panují obvykle kolem baterií, ovšem už i zde Tesla boří zavedené mýty. Díky řadě vozů, jejichž nájezd se pohybuje ve stovkách tisíc kilometrů, už se u několika modelů potvrdilo, že i po nájezdu přes 420 000 mil, cca 676 000 km, si baterie stále zachovávají přes 80 procent původní kapacity.
Elektromobily tak stále častěji ukazují, že kombinace jejich sofistikovaných pohonných systémů a baterií ve své spolehlivosti vysoce překonává většinu běžných automobilů na silnicích. I přes bourání dalších a dalších mýtů však stále existuje jedna překážka, jejíž překonání bude ještě nějakou dobu trvat: extrémně vysoké ceny.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.