Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. října 2018, 15:52 Google+

Jedním z častých argumentů zastánců elektromobilů bývá jejích jednodušší pohonný systém, který by měl být spolehlivější, méně náročný na údržbu a jeho životnost by měla být výrazně delší. Co si ale představit pod delší životností motoru? To ukázala automobilka Tesla v pondělí, kdy zveřejnila snímky pohonného sytému Tesly Model 3, která najela milion mil, tedy přes 1.6 milionu kilometru. Na těchto fotkách by to ale hádal jen málokdo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.10. 08:37) Napište svůj názor
Tesla ukázala pohonný systém Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů

Tesla ukázala pohonný systém Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Ještě před zahájením prodeje Tesly Model 3 zmínil Elon Musk, CEO automobilky, že jedním z cílů při vývoji jejího pohonného systému měla být skutečnost, že se za běžného používání nikdy „neopotřebí." Později Musk dodal, že by měl vydržet alespoň milion mil. A právě tolik měla absolvovat pohonná jednotka, jejíž motor a převodovku vidíme na fotkách.

„Jednoduše chceme pohonnou jednotku, která by se nikdy neopotřebovala. To je náš cíl. A myslím si, že jsme v tomto směru dosáhli slušného pokroku," uvedl Musk v roce 2015 během čtvrtletního hodnocení ekonomických výsledků společnosti. Později ještě dodal „Myslel jsem, vnitřně, náš cíl - změnili jsme požadovanou výdrž pohonné jednotky z cca 200 000 mil na jeden milion mil."

Tím ale pozitivní novinky nekončí. Pohonný systém z Tesly Model 3 by se údajně měl objevit i v elektrickém tahači Tesla Semi, kde by ale mělo být využito více těchto pohonných jednotek. Ve výsledku by to ale znamenalo, že by tahač mohl nabídnout stejnou odolnost a výdrž, což bude u podobného typu vozidla extrémně žádoucí.

Tesla navíc již dříve uvedla, že na nový tahač Semi poskytne záruku jednoho milionu mil na pohonný systém. Model 3 přitom nabízí záruku jen 8 let a nájezdu 100 000 mil pro model se standardní baterií a 120 000 mil pro model s větší baterií a prodlouženým dojezdem.

Elektromobily už si díky podstatně jednodušší konstrukci svých motorů, které ve srovnání s klasickými spalovacími motory obsahují daleko méně pohyblivých součástek, získali pověst spolehlivých strojů. Spolehlivosti napomáhá i absence převodovek s více rychlostmi, u kterých také dochází k rychlejšímu opotřebení během přenosu výkonu z motoru na kola.

Větší obavy panují obvykle kolem baterií, ovšem už i zde Tesla boří zavedené mýty. Díky řadě vozů, jejichž nájezd se pohybuje ve stovkách tisíc kilometrů, už se u několika modelů potvrdilo, že i po nájezdu přes 420 000 mil, cca 676 000 km, si baterie stále zachovávají přes 80 procent původní kapacity.

Elektromobily tak stále častěji ukazují, že kombinace jejich sofistikovaných pohonných systémů a baterií ve své spolehlivosti vysoce překonává většinu běžných automobilů na silnicích. I přes bourání dalších a dalších mýtů však stále existuje jedna překážka, jejíž překonání bude ještě nějakou dobu trvat: extrémně vysoké ceny.

Vytisknout

Diskuze: Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.10.2018 08:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Nový T-Cross – „I am safe“: Rozpoznávání chodců v sériové výbavě zvýší bezpečnost ve městech

Nový Volkswagen T-Cross: Dva týdny před premiérou láká na bezpečnostní asistenty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud