Kam až plánuje VW srazit ceny elektromobilů?

-mao / AutoRoad.cz, 10. října 2018, 09:58 Aktualizováno 10.10.2018, 23:15 Google+

Většina automobilek světa pracuje v současné době na vývoji vlastních elektromobilů, které mají reprezentovat budoucnost dopravy. V současnosti ale celá myšlenka elektromobility bojuje hned s několika vážnými problémy. Tím jedním je stále chybějící infrastruktura nabíječek, na jejíž stavbě už se ale pracuje. Tím druhým jsou ale ceny, kvůli kterým jsou elektromobily pro většinu populace naprosto nedostupnými. To by se ovšem mělo brzy změnit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 13.10. 10:22) Napište svůj názor
Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D.

Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Elektromobily jsou na silnicích zastoupeny stále poměrně malým procentem, což z nich dělá poměrně drahou záležitost. To by se mělo do budoucna změnit, neboť čím víc jich budou automobilky nabízet a vyrábět, tím levnější by měla být jejich technika. Automobilka Volkswagen už ale nyní odvážně prohlašuje, že chce stavět elektromobily „pro miliony, nikoliv pro milionáře."

A co si pod tím představit? Odpověď nabízí web Green Car Reports, jehož zástupci se během minulého měsíce zúčastnili akce pořádané automobilkou Volkswagen v Německu, na které byla prezentována nové platforma pro elektromobily MEB a současně byly zvýrazněny její přednosti a možnosti.

Akce se dokonce zúčastnil i Thomas Ulbrich, člen představenstva VW pověřený vedením sekce e-mobility, který prozradil zajímavé novinky o plánech na elektrickou budoucnost. Podle jeho slov chce totiž Volkswagen učinit elekitromobilitu dostupnou i pro masy.

Během akce měl dokonce uvést, že „elektromobily by měly být na stejné cenové úrovni, jako srovnatelné naftové modely." Oproti benzínovým modelům si tedy lehce připlatíme, ovšem nemělo by jít o extrémně drahé stroje. Srovnání ale nebude úplně snadné, neboť automobilka nehodlá nabízet elektrické varianty již existujících modelů. Místo toho se na trhu objeví modely, které budou mít jistou podobnost a budou srovnatelné.

Abychom ale dostali alespoň nějakou představu o rozdílu v cenách elektromobilů, musíme se podívat zpátky do minulosti. Konkrétně do období před vypuknutím skandálu Dieselgate, který s cenami pořádně zamával.

zdroj: youtube.com

Web Green Car Reports uvádí jako příklad Volkswagen Jetta modelový roku 2015. S benzínovým motorem 1.8T a ve výbavě SE přišel tento model na 19 815 dolarů, zatímco varianta TDI ve stejné výbavě stále 24 895 dolarů. Rozdíl byl tedy 25 %. Pokud se posuneme o něco výše, do třídy SUV, nabízí se srovnání například Touaregu. Zatímco základní model s benzínovým motorem stále 45 615 dolarů, varianta TDI začínala na částce 53 155 dolarů. Rozdíl byl tedy 17 %.

Zprávy z Volkswagenu jsou tedy víc než dobré, neboť většina v současnosti nabízených elektromobilů má k dostupnosti pro širší veřejnost skutečně daleko. Například často zmiňovaná základní varianta Tesly Model 3 za 35 000 dolarů je stále nedostupná. Další elektromobily pak umí pořádně potrápit peněženku příplatkovou výbavou, nebo naopak nenabízejí dostatečný dojezd. A to se zatím bavíme o situaci v USA, na starém kontinentu jsou trable s elektromobilitou ještě větší.

img-responsive

Nově vyvinutá modulární platforma pro elektromobily (MEB) | foto: Volkswagen

Pokud by se tedy Volkswagenu skutečně podařilo dodržet své sliby a nabídnout použitelné elektromobily s "přijatelným" příplatkem oproti benzínovým modelům, pravděpodobně by mohl v segmentu elektromobilů dosáhnout velkého úspěchu.

Na skutečnost si však budeme muset počkat do roku 2020, kdy by se na trhu měly objevit elektromobily vycházející z konceptu ID (ekvivalent modelu Golf) a ID Crozz (elektrický Crossover). O dva roky později by pak měla dorazit produkční varianta modelu ID Buzz, což má být dodávky inspirovaná retro-designem první generace Transporteru.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kam až plánuje VW srazit ceny elektromobilů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 13.10.2018 10:22 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kopie Lamborghini Murciélago

Íránci představili první domácí supersport, přesná kopie Lamborghini dostala netradiční motor

Ilustrační fotografie

Evropa se odvrací od nafty, prodeje aut i paliva se nadále propadají

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Bloodhound SSC

Bloodhound SSC měl pokořit 1600 km/h, jeho rekord teď ale ohrožuje tradiční nepřítel

Nissan Qashqai prošel modernizací, dostal nové motory a infotainment

Nissan Qashqai prošel technickou modernizací, kromě nových motorů dostal i modernější infotainment

Liebherr LTM 11200-9.1

Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

Kromě nejvyspělejších technologií, známých z vozů vyšších tříd, je Škoda Scala také ukázkou dalšího vývoje designového jazyka značky Škoda. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít novinka na pátých dveřích nápis Škoda

Nástupce Rapidu dostal jméno, na trh dorazí jako Škoda Scala

Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh.

Škoda zveřejnila první skici stylového Kodiaqu GT, exkluzivní kupé má namířeno na jediný trh

Václav Klement se narodil před 150 lety, 16. října 1868. Byl spoluzakladatelem a dlouholetou vůdčí osobností společnosti L&K/Škoda.

Před 150 lety se narodila jedna z klíčových postav dnešní Škody, skromný a pracovitý Václav Klement

reklama
reklama

Doporučujeme

7 Best New Skoda Cars and SUVs For 2019

VIDEO: Nové SUV a vozy Škoda pro rok 2019

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak co nejrychleji odmlžit okna v autě? Na kapesníky zapomeňte

  2. Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

  3. Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

  4. Jak připravit auto na zimu? Tyto věci byste neměli zapomenout zkontrolovat

  5. Kosočtverec, čtverec, kruh. Znáte nová značení paliv? Tohle platí nyní po celé Evropě

  6. Elektrická Audi ponížila spalovací motory. Porsche 911 porazila na zpátečku a stanovila světový rekord

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud