Kam až plánuje VW srazit ceny elektromobilů?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. října 2018, 09:58 Aktualizováno 10.10.2018, 23:15 Google+

Většina automobilek světa pracuje v současné době na vývoji vlastních elektromobilů, které mají reprezentovat budoucnost dopravy. V současnosti ale celá myšlenka elektromobility bojuje hned s několika vážnými problémy. Tím jedním je stále chybějící infrastruktura nabíječek, na jejíž stavbě už se ale pracuje. Tím druhým jsou ale ceny, kvůli kterým jsou elektromobily pro většinu populace naprosto nedostupnými. To by se ovšem mělo brzy změnit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D.

Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Elektromobily jsou na silnicích zastoupeny stále poměrně malým procentem, což z nich dělá poměrně drahou záležitost. To by se mělo do budoucna změnit, neboť čím víc jich budou automobilky nabízet a vyrábět, tím levnější by měla být jejich technika. Automobilka Volkswagen už ale nyní odvážně prohlašuje, že chce stavět elektromobily „pro miliony, nikoliv pro milionáře."

A co si pod tím představit? Odpověď nabízí web Green Car Reports, jehož zástupci se během minulého měsíce zúčastnili akce pořádané automobilkou Volkswagen v Německu, na které byla prezentována nové platforma pro elektromobily MEB a současně byly zvýrazněny její přednosti a možnosti.

Akce se dokonce zúčastnil i Thomas Ulbrich, člen představenstva VW pověřený vedením sekce e-mobility, který prozradil zajímavé novinky o plánech na elektrickou budoucnost. Podle jeho slov chce totiž Volkswagen učinit elekitromobilitu dostupnou i pro masy.

Během akce měl dokonce uvést, že „elektromobily by měly být na stejné cenové úrovni, jako srovnatelné naftové modely." Oproti benzínovým modelům si tedy lehce připlatíme, ovšem nemělo by jít o extrémně drahé stroje. Srovnání ale nebude úplně snadné, neboť automobilka nehodlá nabízet elektrické varianty již existujících modelů. Místo toho se na trhu objeví modely, které budou mít jistou podobnost a budou srovnatelné.

Abychom ale dostali alespoň nějakou představu o rozdílu v cenách elektromobilů, musíme se podívat zpátky do minulosti. Konkrétně do období před vypuknutím skandálu Dieselgate, který s cenami pořádně zamával.

zdroj: youtube.com

Web Green Car Reports uvádí jako příklad Volkswagen Jetta modelový roku 2015. S benzínovým motorem 1.8T a ve výbavě SE přišel tento model na 19 815 dolarů, zatímco varianta TDI ve stejné výbavě stále 24 895 dolarů. Rozdíl byl tedy 25 %. Pokud se posuneme o něco výše, do třídy SUV, nabízí se srovnání například Touaregu. Zatímco základní model s benzínovým motorem stále 45 615 dolarů, varianta TDI začínala na částce 53 155 dolarů. Rozdíl byl tedy 17 %.

Zprávy z Volkswagenu jsou tedy víc než dobré, neboť většina v současnosti nabízených elektromobilů má k dostupnosti pro širší veřejnost skutečně daleko. Například často zmiňovaná základní varianta Tesly Model 3 za 35 000 dolarů je stále nedostupná. Další elektromobily pak umí pořádně potrápit peněženku příplatkovou výbavou, nebo naopak nenabízejí dostatečný dojezd. A to se zatím bavíme o situaci v USA, na starém kontinentu jsou trable s elektromobilitou ještě větší.

img-responsive

Nově vyvinutá modulární platforma pro elektromobily (MEB) | foto: Volkswagen

Pokud by se tedy Volkswagenu skutečně podařilo dodržet své sliby a nabídnout použitelné elektromobily s "přijatelným" příplatkem oproti benzínovým modelům, pravděpodobně by mohl v segmentu elektromobilů dosáhnout velkého úspěchu.

Na skutečnost si však budeme muset počkat do roku 2020, kdy by se na trhu měly objevit elektromobily vycházející z konceptu ID (ekvivalent modelu Golf) a ID Crozz (elektrický Crossover). O dva roky později by pak měla dorazit produkční varianta modelu ID Buzz, což má být dodávky inspirovaná retro-designem první generace Transporteru.

Vytisknout

Diskuze: Kam až plánuje VW srazit ceny elektromobilů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

Ilustrační foto

VW prodal továrnu v Rusku, znovu rozjet ji má...

Čínský elektromobil Zeekr 001

Čína předstihla Japonsko, vyváží nejvíc aut

Lexus UX 250h

TEST Lexus UX250h AWD – prémiový crossover se čtyřkolkou, který jezdí za 5 litrů

Ilustrační foto

Italský ministr: Máme sílu skok do tmy zablokovat

Ilustrační foto

Bezklíčové ovládání, vynalézaví cizinci a luxusní auta byla pryč

Honda e:Ny1

Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Ilustrační foto

Ruská vláda schválila prodej hlavní továrny VW v Rusku

Volkswagen ID.7

Výběr aktuálních informací o elektromobilitě a výstavbě továren na výrobu baterií

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Jak hodnotí své schopnosti čeští řidiči a jak vnímají ostatní?

Volkswagen ID. BUZZ

TEST Volkswagen ID Buzz - elektrický hipík, který přitahuje víc pohledů, než Porsche

Toyota Auris

Prodej hybridů sice roste, Češi mají na elektromobilitu ale jasný názor

reklama

Doporučujeme

7 Best New Skoda Cars and SUVs For 2019

VIDEO: Nové SUV a vozy Škoda pro rok 2019

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

  2. TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud