Město Mladá Boleslav, sídlo společnosti Škoda Auto, se s podporou české automobilky a energetické společnosti Ško-Energo připravuje na nadcházející éru elektromobility. Spolupracující partneři před pár dny uvedli do provozu padesátikilowattovou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily. V rámci příprav na elekromobilitu a poskytování nových služeb mobility zahájila Škoda Auto největší investiční program ve své historii.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Autp za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Budoucnost značky Škoda je elektrická a výkonná dobíjecí infrastruktura je pro úspěch elektromobility nezbytná. Proto se v Mladé Boleslavi zapojujeme a přispíváme k tomu, aby se domovské město značky Škoda rozvinulo ve Smart City pro éru elektromobility.“
Zástupci města Mladá Boleslav, společností Škoda Auto a Ško-Energo, společně uvedli do provozu novou rychlonabíjecí stanici. Nachází se nedaleko dálnice D10 z Prahy do Liberce a zajišťuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem. Díky vysokému nabíjecímu výkonu 50 kilowattů lze baterii elektromobilů dobít za 15 až 20 minut na zhruba 80 procent její kapacity, v závislosti na konkrétním typu a stavu baterie. Na takzvané rychlonabíječce Combo 2 mohou novou energii nabítsoučasně až tři elektromobily s různými systémy dobíjení. Díky její blízkosti k Leteckému muzeu Metoděje Vlacha si řidiči mohou zpříjemnit dobu nabíjení například v tamní kavárně.
Dobíjecí infrastruktura se buduje i jinde ve městě a také v areálu závodu společnosti Škoda Auto. Do konce října budou v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu další čtyři nabíjecí stanice na střídavý proud o výkonu 11 kW a dalších deset stanic se nachází v areálu automobilky.
Všechny nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi financuje a provozuje společnost Ško-Energo, která již více než 20 let zajišťuje veškeré energie pro společnost Škoda Auto. Firma, která do výstavby veřejné dobíjecí infrastruktury investuje zhruba 3,3 milionu korun, dodává do všech třech českých výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektřinu, vodu, teplo, zemní plyn a stlačený vzduch. Kromě toho také zajišťuje obyvatelům, podnikům a veřejným institucím v Mladé Boleslavi dálkové vytápění. Mezi podílníky společnosti Ško-Energo patří vedle společnosti Škoda Auto, a.s. (44,5 %) i firmy VW Kraftwerk GmbH (22,5 %), E.ON Beteiligungen GmbH (21,0 %) a energetická společnost ČEZ ESCO, a.s. (12,0 %)
Při výstavbě dobíjecí infrastruktury spolu Škoda Auto, Ško-Energo a město Mladá Boleslav úzce spolupracují. Společným cílem je vytvořit z města Smart City. Mladá Boleslav tak má být průkopníkem na cestě do nové éry mobility – do éry elektrických vozů.
Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů je také jedním ze základních bodů Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice, které v říjnu loňského roku podepsala česká vláda společně se Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP. Jako člen oborového sdružení AutoSAP se společnost Škoda Auto významně podílela jak na tvorbě tohoto memoranda, tak i na vypracování souvisejícího Akčního plánu. Škoda Auto spolupracuje se státními institucemi a podporuje realizaci konkrétních opatření obsažených v těchto dokumentech.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019
V příštím roce uvede značka Škoda na trh první modely s elektrickým pohonem, nejprve se představí elektrická verze modelu Škoda Citigo, následovaná vozem Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Prvním nově vyvinutým čistě elektrickým modelem české automobilky bude v roce 2020 sériová verze studie Vision E.
Škoda Auto bude v příštích pěti letech v rámci Strategie 2025 investovat dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových mobilních služeb. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.