Město Mladá Boleslav, sídlo společnosti Škoda Auto, se s podporou české automobilky a energetické společnosti Ško-Energo připravuje na nadcházející éru elektromobility. Spolupracující partneři před pár dny uvedli do provozu padesátikilowattovou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily. V rámci příprav na elekromobilitu a poskytování nových služeb mobility zahájila Škoda Auto největší investiční program ve své historii.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Autp za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Budoucnost značky Škoda je elektrická a výkonná dobíjecí infrastruktura je pro úspěch elektromobility nezbytná. Proto se v Mladé Boleslavi zapojujeme a přispíváme k tomu, aby se domovské město značky Škoda rozvinulo ve Smart City pro éru elektromobility.“
Zástupci města Mladá Boleslav, společností Škoda Auto a Ško-Energo, společně uvedli do provozu novou rychlonabíjecí stanici. Nachází se nedaleko dálnice D10 z Prahy do Liberce a zajišťuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem. Díky vysokému nabíjecímu výkonu 50 kilowattů lze baterii elektromobilů dobít za 15 až 20 minut na zhruba 80 procent její kapacity, v závislosti na konkrétním typu a stavu baterie. Na takzvané rychlonabíječce Combo 2 mohou novou energii nabítsoučasně až tři elektromobily s různými systémy dobíjení. Díky její blízkosti k Leteckému muzeu Metoděje Vlacha si řidiči mohou zpříjemnit dobu nabíjení například v tamní kavárně.
Dobíjecí infrastruktura se buduje i jinde ve městě a také v areálu závodu společnosti Škoda Auto. Do konce října budou v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu další čtyři nabíjecí stanice na střídavý proud o výkonu 11 kW a dalších deset stanic se nachází v areálu automobilky.
Všechny nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi financuje a provozuje společnost Ško-Energo, která již více než 20 let zajišťuje veškeré energie pro společnost Škoda Auto. Firma, která do výstavby veřejné dobíjecí infrastruktury investuje zhruba 3,3 milionu korun, dodává do všech třech českých výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektřinu, vodu, teplo, zemní plyn a stlačený vzduch. Kromě toho také zajišťuje obyvatelům, podnikům a veřejným institucím v Mladé Boleslavi dálkové vytápění. Mezi podílníky společnosti Ško-Energo patří vedle společnosti Škoda Auto, a.s. (44,5 %) i firmy VW Kraftwerk GmbH (22,5 %), E.ON Beteiligungen GmbH (21,0 %) a energetická společnost ČEZ ESCO, a.s. (12,0 %)
Při výstavbě dobíjecí infrastruktury spolu Škoda Auto, Ško-Energo a město Mladá Boleslav úzce spolupracují. Společným cílem je vytvořit z města Smart City. Mladá Boleslav tak má být průkopníkem na cestě do nové éry mobility – do éry elektrických vozů.
Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů je také jedním ze základních bodů Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice, které v říjnu loňského roku podepsala česká vláda společně se Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP. Jako člen oborového sdružení AutoSAP se společnost Škoda Auto významně podílela jak na tvorbě tohoto memoranda, tak i na vypracování souvisejícího Akčního plánu. Škoda Auto spolupracuje se státními institucemi a podporuje realizaci konkrétních opatření obsažených v těchto dokumentech.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019
V příštím roce uvede značka Škoda na trh první modely s elektrickým pohonem, nejprve se představí elektrická verze modelu Škoda Citigo, následovaná vozem Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Prvním nově vyvinutým čistě elektrickým modelem české automobilky bude v roce 2020 sériová verze studie Vision E.
Škoda Auto bude v příštích pěti letech v rámci Strategie 2025 investovat dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových mobilních služeb. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.