Město Mladá Boleslav, sídlo společnosti Škoda Auto, se s podporou české automobilky a energetické společnosti Ško-Energo připravuje na nadcházející éru elektromobility. Spolupracující partneři před pár dny uvedli do provozu padesátikilowattovou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily. V rámci příprav na elekromobilitu a poskytování nových služeb mobility zahájila Škoda Auto největší investiční program ve své historii.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Autp za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Budoucnost značky Škoda je elektrická a výkonná dobíjecí infrastruktura je pro úspěch elektromobility nezbytná. Proto se v Mladé Boleslavi zapojujeme a přispíváme k tomu, aby se domovské město značky Škoda rozvinulo ve Smart City pro éru elektromobility.“
Zástupci města Mladá Boleslav, společností Škoda Auto a Ško-Energo, společně uvedli do provozu novou rychlonabíjecí stanici. Nachází se nedaleko dálnice D10 z Prahy do Liberce a zajišťuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem. Díky vysokému nabíjecímu výkonu 50 kilowattů lze baterii elektromobilů dobít za 15 až 20 minut na zhruba 80 procent její kapacity, v závislosti na konkrétním typu a stavu baterie. Na takzvané rychlonabíječce Combo 2 mohou novou energii nabítsoučasně až tři elektromobily s různými systémy dobíjení. Díky její blízkosti k Leteckému muzeu Metoděje Vlacha si řidiči mohou zpříjemnit dobu nabíjení například v tamní kavárně.
Dobíjecí infrastruktura se buduje i jinde ve městě a také v areálu závodu společnosti Škoda Auto. Do konce října budou v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu další čtyři nabíjecí stanice na střídavý proud o výkonu 11 kW a dalších deset stanic se nachází v areálu automobilky.
Všechny nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi financuje a provozuje společnost Ško-Energo, která již více než 20 let zajišťuje veškeré energie pro společnost Škoda Auto. Firma, která do výstavby veřejné dobíjecí infrastruktury investuje zhruba 3,3 milionu korun, dodává do všech třech českých výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektřinu, vodu, teplo, zemní plyn a stlačený vzduch. Kromě toho také zajišťuje obyvatelům, podnikům a veřejným institucím v Mladé Boleslavi dálkové vytápění. Mezi podílníky společnosti Ško-Energo patří vedle společnosti Škoda Auto, a.s. (44,5 %) i firmy VW Kraftwerk GmbH (22,5 %), E.ON Beteiligungen GmbH (21,0 %) a energetická společnost ČEZ ESCO, a.s. (12,0 %)
Při výstavbě dobíjecí infrastruktury spolu Škoda Auto, Ško-Energo a město Mladá Boleslav úzce spolupracují. Společným cílem je vytvořit z města Smart City. Mladá Boleslav tak má být průkopníkem na cestě do nové éry mobility – do éry elektrických vozů.
Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů je také jedním ze základních bodů Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice, které v říjnu loňského roku podepsala česká vláda společně se Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP. Jako člen oborového sdružení AutoSAP se společnost Škoda Auto významně podílela jak na tvorbě tohoto memoranda, tak i na vypracování souvisejícího Akčního plánu. Škoda Auto spolupracuje se státními institucemi a podporuje realizaci konkrétních opatření obsažených v těchto dokumentech.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019
V příštím roce uvede značka Škoda na trh první modely s elektrickým pohonem, nejprve se představí elektrická verze modelu Škoda Citigo, následovaná vozem Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Prvním nově vyvinutým čistě elektrickým modelem české automobilky bude v roce 2020 sériová verze studie Vision E.
Škoda Auto bude v příštích pěti letech v rámci Strategie 2025 investovat dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových mobilních služeb. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?