Povinností každého řidiče je sledovat bedlivě provoze před vozem a samozřejmě si udržovat povědomí o pohybu okolo jeho vozu. V dnešních dnech jsou ale řidiči zahlcováni ohromným množstvím informací a často věnují pozornost zcela jiným věcem, jako je navigace, multimediální systém, atd.
Výrobci automobilů se v současnosti snaží sjednotit maximum informací do digitálních přístrojových štítů, které nabízí všechny důležité informace na jednom místě. Některé automobilky se však rozhodly zajít ještě dál a nejdůležitější informace promítají buď na čelní sklo, nebo alespoň na malý kousek skla v zorném poli řidiče, který se označuje jako průhledový displej, či HUD (Head-Up Display). Tato technologie je převzata z kokpitů stíhaček, kde se objevuje již několik desetiletí.
My v redakci považujeme průhledové displeje za skvělý doplněk a byly bychom skutečně rádi, kdyby se k jejich použití přidalo podstatně více výrobců, než je tomu v současnosti. Ještě než se tak ale stane, možná se dočkáme chvíle, kdy HeadUp displeje zastíní nová technologie: čelní skla s rozšířenou realitou.
Vývoj této technologie je sice v současnosti v plenkách, několik významných společností však utratilo poměrně velké finance, aby vývoj urychlily. Automobilky Porsche a Hyundai společně s elektronickým gigantem JVC Kenwood a několika dalšími významnými společnostmi investovaly okolo 80 milionů dolarů do švýcarské společnosti WayRay, která se snaží vyvinout technologii rozšířené reality vhodnou i k silničnímu využití.
Systém rozšířené reality společnosti WayRay promítá virtuální objekty přímo na čelní sklo a je schopen reagovat na okolní prostředí. Společnost uvádí, že „malý projekční systém může být instalován prakticky do jakéhokoliv modelu," na rozdíl od v současnosti využívaných Head Up displejů. Prvky rozšířené reality navíc mohou být viditelné i pro celou posádku vozu, v závislosti na potřebách automobilky.
V propagačních materiálech ukazuje systém možnost využití například na závodní dráze. Na čelním skle se tak objevuje grafika jak z her, která ukazuje ideální stopu, body brzdění, akceleraci, čas na kolo, rychlost i zařazenou rychlost. V reálném světě by však systém mohl ukazovat například volná parkovací místa, upozorňovat na chodce a přechody, značky nebo překážky na cestě.
Společnost WayRay získala od svého založení v roce 2012 investice v hodnotě přesahující 100 milionů dolarů, díky čemuž již nyní může vyvíjet vlastní optické systémy, hardware i software. Dalším jejím krokem má být otevření vlastní továrny v Německu.
Mnoho společností vidí systémy rozšířené reality jako budoucnost motorismu. Důležité informace totiž přenáší přímo do zorného pole řidiče, který tak nemusí odvádět svou pozornost koukáním na přístrojový štít nebo panel infotainmentu.
Řada společností už navíc o této technologii mluví delší dobu. Například Hyundai prezentovalo v roce 2015 na CES systém, který pomocí šipek ukazoval navigaci, hlídal mrtvý úhle a navíc upozorňoval na dodržování bezpečného odstupu. Svou technologii si patentoval už i Apple. Jeho systém měl být schopen posílat navigační údaje z iPhone do infotainmentu vozidla a následně je promítat na čelní sklo.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?