Toyota prozradila, jak prošla přísnějšími emisními normami a jak málo ji to stálo

-mao / AutoRoad.cz, 11. září 2018, 16:50 Google+

Nová homologační pravidla spolu s novou přísnější emisní normou pro auta v České republice začala platit od září. Zkoumají vozy v podmínkách, které se víc blíží běžnému provozu. Vyžádala si ale dvojnásobně dlouhou dobu testování na zkušebních stavech, třikrát vyšší počet testů nutných k získání certifikace a o jeden až dva týdny delší dobu zpracování údajů na úřadech.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.09. 19:17) Napište svůj názor
Toyota Auris Touring Sports Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Freestyle | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Některé značky mají proto problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Jiné naopak problémy nepociťují. Například Toyota ve výrobě plynule přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku a prodává bez výpadků. Toyota, na rozdíl od jiných značek, nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Současné benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, a jsou proto pro zákazníky levnější a spolehlivější.

"Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu," říká ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.

Motory Toyoty mají velmi dobrou termodynamickou účinnost a jsou tedy velmi efektivní a úsporné. Stačila proto drobná technologická úprava v hodnotě zhruba 200 eur. Tuto částku navíc automobilka nepřenáší na zákazníka.

Model Toyota Prius se podle nové emisní normy vyrábí již od listopadu 2017, sportovní GT86 od letošního dubna a v květnu na Euro 6c přešly všechny hlavní modely Aygo, Yaris, Auris, Auris Hybrid, C-HR, C-HR Hybrid, RAV4 a RAV4 Hybrid. V červnu pak následovala Corolla a Land Cruiser.

Nutnost homologace podle nového emisního měření platí od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i v běžném provozu.

img-responsive

Hybridní systém v modelech Toyota | foto: Toyota

Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toyota prozradila, jak prošla přísnějšími emisními normami a jak málo ji to stálo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.09.2018 19:17 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zhruba 50 dětí táhlo městem Gozo (Malta) nově zvoleného Arcikněze

Porsche s arciknězem táhlo 50 dětí, podle místních se jedná o tradici

Ferrari Rossa

Myslíte si, že znáte všechna Ferrari? Úchvatné Rossa zůstává téměř zapomenuto

Ilustrační foto

Češi si dopřávají stále dražší ojetiny, neváhají se ani více zadlužovat

Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen v Letňanech představil nový e-Crafter, elektrický dělník najde uplatnění v každém městě

Unikátní ručně postavené vznášedlo ve stylu DeLorean DMC-12 z filmu Návrat do budoucnosti

Vznášející se DeLorean míří do světa, filmová ikona překoná téměř každý povrch

Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan

Toyota Corolla přichází s karoserií sedan. Novinka nabídne prostor, eleganci i hybridní technologie

reklama
reklama

Doporučujeme

Limuzína Cadillac Brougham  křížená s rolbou Bombardier SV250 Skidozer je skutečně impozantní stroj

Luxusní Cadillac s pásy? Právníci hlídají, aby svět nevěděl, pro koho je určený

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejvýkonnější naftový motor světa? Téměř 109 000 koní neroztáčí kola, ale lodní šrouby

  2. Šíleně značená silnice posílá řidiče do protisměru, má k tomu však dobrý důvod

  3. Proč ukazují tachometry jinou rychlost aneb jak rychle můžeme opravdu jet?

  4. Motor stíhačky na korbě náklaďáku? Sovětský veterán plní v ruské armádě řadu úkolů

  5. Tesla Model 3 v závodech deklasovala konkurenci, pak se ale stalo něco nepochopitelného

  6. Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud