Toyota prozradila, jak prošla přísnějšími emisními normami a jak málo ji to stálo

Toyota Auris Touring Sports Freestyle
Toyota Auris Touring Sports Freestyle, foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. září 2018 16:50
Sdílej:

Nová homologační pravidla spolu s novou přísnější emisní normou pro auta v České republice začala platit od září. Zkoumají vozy v podmínkách, které se víc blíží běžnému provozu. Vyžádala si ale dvojnásobně dlouhou dobu testování na zkušebních stavech, třikrát vyšší počet testů nutných k získání certifikace a o jeden až dva týdny delší dobu zpracování údajů na úřadech.

Některé značky mají proto problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Jiné naopak problémy nepociťují. Například Toyota ve výrobě plynule přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku a prodává bez výpadků. Toyota, na rozdíl od jiných značek, nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Současné benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, a jsou proto pro zákazníky levnější a spolehlivější.

"Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu," říká ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.

Motory Toyoty mají velmi dobrou termodynamickou účinnost a jsou tedy velmi efektivní a úsporné. Stačila proto drobná technologická úprava v hodnotě zhruba 200 eur. Tuto částku navíc automobilka nepřenáší na zákazníka.

Model Toyota Prius se podle nové emisní normy vyrábí již od listopadu 2017, sportovní GT86 od letošního dubna a v květnu na Euro 6c přešly všechny hlavní modely Aygo, Yaris, Auris, Auris Hybrid, C-HR, C-HR Hybrid, RAV4 a RAV4 Hybrid. V červnu pak následovala Corolla a Land Cruiser.

Nutnost homologace podle nového emisního měření platí od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i v běžném provozu.

Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.