Toyota prozradila, jak prošla přísnějšími emisními normami a jak málo ji to stálo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. září 2018, 16:50 Google+

Nová homologační pravidla spolu s novou přísnější emisní normou pro auta v České republice začala platit od září. Zkoumají vozy v podmínkách, které se víc blíží běžnému provozu. Vyžádala si ale dvojnásobně dlouhou dobu testování na zkušebních stavech, třikrát vyšší počet testů nutných k získání certifikace a o jeden až dva týdny delší dobu zpracování údajů na úřadech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Auris Touring Sports Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Freestyle | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Některé značky mají proto problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Jiné naopak problémy nepociťují. Například Toyota ve výrobě plynule přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku a prodává bez výpadků. Toyota, na rozdíl od jiných značek, nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Současné benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, a jsou proto pro zákazníky levnější a spolehlivější.

"Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu," říká ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.

Motory Toyoty mají velmi dobrou termodynamickou účinnost a jsou tedy velmi efektivní a úsporné. Stačila proto drobná technologická úprava v hodnotě zhruba 200 eur. Tuto částku navíc automobilka nepřenáší na zákazníka.

Model Toyota Prius se podle nové emisní normy vyrábí již od listopadu 2017, sportovní GT86 od letošního dubna a v květnu na Euro 6c přešly všechny hlavní modely Aygo, Yaris, Auris, Auris Hybrid, C-HR, C-HR Hybrid, RAV4 a RAV4 Hybrid. V červnu pak následovala Corolla a Land Cruiser.

Nutnost homologace podle nového emisního měření platí od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i v běžném provozu.

img-responsive

Hybridní systém v modelech Toyota | foto: Toyota

Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.

Vytisknout

Diskuze: Toyota prozradila, jak prošla přísnějšími emisními normami a jak málo ji to stálo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Limuzína Cadillac Brougham  křížená s rolbou Bombardier SV250 Skidozer je skutečně impozantní stroj

Luxusní Cadillac s pásy? Právníci hlídají, aby svět nevěděl, pro koho je určený

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud