Ačkoliv se o asistenčních systémech schopných převzít kontrolu nad vozem mluví stále častěji a stále větší množství automobilek se snaží podobnou techniku implantovat do svých modelů, jejich schopnosti jsou značně limitovány. To platí i pro Teslu a systémy Autopilot & Autosteer, které bývají navzdory své funkčnosti častým cílem kritiky. Málokterý systém už ale dokázal zachránit tolik životů, jako právě ten v Tesle.
Zrovna nedávno jsme vraceli jedno z redakčních vozidel, ve kterém jsme si na vlastní kůži mohli vyzkoušet, jak přínosné ale současně zrádné mohou tyto jízdní asistenty být. Je v podstatě jedno, kdo je jejich výrobcem, vždy je totiž důležité, aby na ně řidič nikdy stoprocentně nespoléhal a vždy byl schopen převzít kontrolu.
V žádném případě to však neznamená, že by tyto systémy již nyní neměly své opodstatnění a nedokázaly zachránit mnoho řidičů před nehodami s vážnými následky. O těchto případech už se ale tolik neinformuje. Vlastně je to podobné jako s bezpečnostními pásy. Pokud váš život zachrání, je to samozřejmost. Pokud by ale způsobily další zranění, jistě bychom o tom všude četli.
Pojďme ale tento zajetý stereotyp zase pro jednou narušit a ukázat si, co všechno vlastně již nyní tyto jízdní asistenty dokáží. Dokonalý příklad se před pár dny objevil na YouTube kanálu Tesla Canuck, jehož hlavnímu protagonistovi zachránila Tesla Model 3 život. Všechno přitom zaznamenala palubní kamera za sklem jeho vozu.
Jak autor uvádí v komentáři pod videem, zrovna byl na cestě domů, když mu nějaký "hlupák hodil myšku" a málem ho vytlačil ze silnice. Tesla však předvedla obdivuhodnou reakci a včas zahájila úhybný manévr, díky kterému nedošlo ke střetu. Všechny vozy se přitom pohybovaly rychlostí přes 100 km/h, takže následky by zřejmě byly vážné.
Celý incident se navíc podařilo nasimulovat pomocí Crash Animation Studio, díky čemuž se dala odhadnout rychlost všech automobilů i čas reakcí. A právě tady Tesla Autopilot předvedl skutečně působivý výkon, neboť reakce přišla během cca 0.4 sekundy. Řidiči však reakce trvá běžně okolo sekundy.
V případě takto nebezpečného a agresivního manévru ve vysoké rychlosti už by ale sekunda nemusela stačit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.