Když Elon Musk představil během prosince minulého roku novou generaci Tesla Roadsteru, všichni jsme byli ohromeni. Elegantní elektrický roadster v sobě ukrývá neuvěřitelnou sílu, jejíž cena by měla být oproti konvenčním hypersportům naprosto směšná. Není tedy divu, že tradičním hráčům na poli extrémně rychlých sportovních vozidel vyrazil studený pot na zádech. A jedním z nich byl i Christian von Koenigsegg.
„Už jsme měli naplánovanou budoucnost, ale pak jsme slyšeli o novém Tesla Roadsteru s jeho naprosto šílenými parametry akcelerace a pomysleli jsme si 'a sakra, je čas sundat rukavice,'" uvedl Koenigsegg v rozhovoru pro Top Gear. „Věděli jsme, že tohle není dobré."
Koenigsegg okamžitě povolal své techniky i vývojáře a zadal jim za úkol zjistit, zda může nové generace Tesla Roadsteru skutečně dosáhnout zrychlení z 0 na 96 km/h během 1.9 sekundy, urazit 1/4 míle pod 8.9 sekundy a dosahovat vyšších rychlostí než 402 km/h, jak Musk během představení sliboval. A jak se ukázalo, Muskova sebejistota byla založena na skutečně dosažitelných číslech.
„Zajímalo nás, zda je to vůbec možné. A ano, skutečně to možné je," dodal Koenigsegg pro Top Gear. „Pak jsme se zamysleli, co s tím uděláme? Vždyť je to trapné. Ve dvou dnech jsme pak připravili několik možností. Nejsnazším řešením by mohla být koncepce přímého pohonu (KDD) s hybridizací, kterou máme v jiném formátu s technologií motoru Freevalve, ve zvláštním uspořádání."
Koenigsegg již použil svou technologii přímého pohonu Direct Drive (KDD = Keonigsegg Direct Drive) již u svého prvního hybridního modelu, kterým byla Regera. Ta byla vyráběna v omezeném množství a prakticky postrádala převodovku. Upravené pohonné ústrojí modelu Regera by pak podle techniků z automobilky mohlo vést ke stavbě stroje, který by mohl nové Tesle Roadster zdatně konkurovat. „Bavíme se o zrychlení z 0 na 402 km/h během pouhých 14 sekund, nebo podobně," uvedl Koenigsegg.
Ovšem zatímco Koenigsegg s týmem odborníků hledá možnosti jak konkurovat dosud ještě nepředstavené nové generaci Roadsteru, Elon Musk již naznačil možný vznik i výkonnější varianty Tesly Roadster, která by mohla mít ve výbavě i manévrovací motory z raket Space-X. I na tuto možnost má však Keonigsegg odpověď.
„Když jsme se podívali na naše motory, všimli jsme si, že zatím využíváme jen zlomek jejich potenciálu," uvedl. Koenigsegg totiž uvedl, že pokud by se u jejich motorů V8, které jsou standardně přeplňovány tlakem 23 psi, povedlo snížit kompresní poměr z 9.5:1 na 8.8:1, bylo by možné přeplňování až o tlaku 32 psi, čímž by bylo možné z motoru dostat dalších 600 koní. A to bez výrazného omezení spolehlivosti (nejvyšší tlak ve válci by se nezvedl) a spotřeba by v průměru stoupla jen o 5 %. Tedy bez pedálu plynu na podlaze.
Navíc se zdá, že bychom na tyto úchvatné stroje nemuseli čekat ani tak dlouho. V roce 2020 by totiž Koenigsegg měl být účastníkem závodů 24 hodin Le Mans, kde se dá předpokládat, že nasadí své nejlepší a nejmodernější stroje.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.