„Už jsme měli naplánovanou budoucnost, ale pak jsme slyšeli o novém Tesla Roadsteru s jeho naprosto šílenými parametry akcelerace a pomysleli jsme si 'a sakra, je čas sundat rukavice,'" uvedl Koenigsegg v rozhovoru pro Top Gear. „Věděli jsme, že tohle není dobré."
Koenigsegg okamžitě povolal své techniky i vývojáře a zadal jim za úkol zjistit, zda může nové generace Tesla Roadsteru skutečně dosáhnout zrychlení z 0 na 96 km/h během 1.9 sekundy, urazit 1/4 míle pod 8.9 sekundy a dosahovat vyšších rychlostí než 402 km/h, jak Musk během představení sliboval. A jak se ukázalo, Muskova sebejistota byla založena na skutečně dosažitelných číslech.
„Zajímalo nás, zda je to vůbec možné. A ano, skutečně to možné je," dodal Koenigsegg pro Top Gear. „Pak jsme se zamysleli, co s tím uděláme? Vždyť je to trapné. Ve dvou dnech jsme pak připravili několik možností. Nejsnazším řešením by mohla být koncepce přímého pohonu (KDD) s hybridizací, kterou máme v jiném formátu s technologií motoru Freevalve, ve zvláštním uspořádání."
Koenigsegg již použil svou technologii přímého pohonu Direct Drive (KDD = Keonigsegg Direct Drive) již u svého prvního hybridního modelu, kterým byla Regera. Ta byla vyráběna v omezeném množství a prakticky postrádala převodovku. Upravené pohonné ústrojí modelu Regera by pak podle techniků z automobilky mohlo vést ke stavbě stroje, který by mohl nové Tesle Roadster zdatně konkurovat. „Bavíme se o zrychlení z 0 na 402 km/h během pouhých 14 sekund, nebo podobně," uvedl Koenigsegg.
Ovšem zatímco Koenigsegg s týmem odborníků hledá možnosti jak konkurovat dosud ještě nepředstavené nové generaci Roadsteru, Elon Musk již naznačil možný vznik i výkonnější varianty Tesly Roadster, která by mohla mít ve výbavě i manévrovací motory z raket Space-X. I na tuto možnost má však Keonigsegg odpověď.
„Když jsme se podívali na naše motory, všimli jsme si, že zatím využíváme jen zlomek jejich potenciálu," uvedl. Koenigsegg totiž uvedl, že pokud by se u jejich motorů V8, které jsou standardně přeplňovány tlakem 23 psi, povedlo snížit kompresní poměr z 9.5:1 na 8.8:1, bylo by možné přeplňování až o tlaku 32 psi, čímž by bylo možné z motoru dostat dalších 600 koní. A to bez výrazného omezení spolehlivosti (nejvyšší tlak ve válci by se nezvedl) a spotřeba by v průměru stoupla jen o 5 %. Tedy bez pedálu plynu na podlaze.
Navíc se zdá, že bychom na tyto úchvatné stroje nemuseli čekat ani tak dlouho. V roce 2020 by totiž Koenigsegg měl být účastníkem závodů 24 hodin Le Mans, kde se dá předpokládat, že nasadí své nejlepší a nejmodernější stroje.