Tesla opět boří mýty o elektromobilech, její modely vydrží opravdu hodně

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. srpna 2018, 09:20 Google+

Za jeden z největších problémů elektromobilů bývají označovány jejich baterie. Pokud pomineme jejich omezenou kapacity a poměrně vysokou váhu, stále musíme počítat s jejich omezenou životností. Výměna baterií v elektromobilech je však pořádně drahý špás, ze kterého majitelům těchto stále poněkud futuristických vozidel vstávají vlasy na hlavě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Model S

Model S | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Otázky spojené s životností baterií bývají často uváděny jako jedno z největších negativ elektromobilů, web InsideEVs však přináší zprávy, podle kterých jsou tyto obavy zcela neopodstatněné. Minimálně elektromobily Tesla totiž dokáží v zámoří najet podstatně více, než kolik běžně absolvují tradiční automobily poháněné spalovacími motory.

Jako Tesla s dosud nejvyšším dosaženým nájezdem bývá označován Model S P85D, kterému již na tachometru svítí přes 420 000 mil, tedy více jak 676 000 kilometrů. A podle všeho se zatím stále statečně drží. Další dobře známá "ojetina" je opět Model S, tentokrát ale P90D, který již najel okolo 410 000 mil, tedy cca 660 000 km.

V žebříčku Tesel s vysokým nájezdem se již ale začínají objevovat dokonce i SUV Model X. O čtyřech vozech se ví, že jejich nájezd přesáhl 200 000 mil, tedy přes 322 000 kilometrů, další dva vozy pak dokonce již překročily hranici 300 000 mil, tedy cca 483 000 kilometrů.

Mnoho z vás teď možná bude narážet na některé modely z přelomu tisíciletí, jejichž naftové motory dokázaly bez problémů nakroutit klidně i milion kilometrů a řada z nich se po stočení stále vesele pohybuje po silnicích. Podívejme se ale na problém optikou dnešní doby, kdy ekologové tlačí výrobce k používání stále menších, komplikovanějších a tím pádem k poruchám náchylnějších motorů.

Minimálně v zámoří navíc bývají vozy s nájezdem přes 200 000 mil, tedy cca 322 000 kilometrů, mnohdy považovány, Skvělý příklad je uveden na webu The Drive, jehož redaktor koupil ojetý VW Jettas nájezdem 244 000 mil (cca cca 392 000 km) za 600 dolarů (cca 13 400 Kč) a bez výčitek mu uřízl kus střechy a přestavěl si ho na pick-up.

Elektromobily se navíc mohou pochlubit velice sofistikovanou technologií s podstatně jednodušší mechanikou, než jakou najdeme pod kapotou automobilů se spalovacími motory. Odpadají starosti s katalyzátory, filtry pevných částic či korozí výfukového potrubí. Celý brzdový systém vydrží díky systémům rekuperace podstatně déle. Samotné elektromotory navíc mají podstatně méně součástek a senzorů, které mohou selhat.

A životnost baterií? Ano, postupem času se kapacita snižuje - s tím už se ale nejspíš někdy setkal každý, kdo jednoho rána usedl do vozu, otočil klíčkem a ozvalo se buď tiché klepání bezmocného startéru, nebo nic. I v případě těchto elektromobilů Tesla mělo dojít k degradaci životnosti, kapacita baterií se však zatím nedostala pod 80 procent. Při správné údržbě a dobíjení se dá navíc životnost baterie efektivně prodlužovat.

Vytisknout

Diskuze: Tesla opět boří mýty o elektromobilech, její modely vydrží opravdu hodně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW Z4

Nové BMW Z4 oficiálně: Vrcholný model nabídne 340 koní a z 0 na 100 km/h za 4.6…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud