Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. srpna 2018, 10:54 Google+

Parkovací brzda, která však pro většinu z nás zlidověla pod pojmem ruční brzda, je součástí každého automobilu. Většinou má stále stejnou podobu páky ve středové konzoli, ačkoliv u některých modelů ji zastupuje menší pedál a u některých novějších modelů ji naopak nahradilo malé tlačítko. Ať už má ale jakoukoliv podobu, stále se nabízí jednoduchá otázka: měli bychom ji zatahovat pokaždé?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 10.08. 14:07) Napište svůj názor
Ilustrační fto

Ilustrační fto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Parkovací brzda je součástí každého automobilu a všichni řidiči by měli vědět, kdy a jak ji správně použít. Dnes ale nebudeme rozebírat řešení krizových situací, kdy odejdou brzdy hlavní, ani jak se stylově předvádět na parkovištích.

Mnoho řidičů totiž stále diskutuje na téma, kdy přesně by měla být ruční brzda používána. A skutečně je potřeba zatahovat ji pokaždé, kdy opouštíme vozidlo? Podobné otázky už se prohnaly hlavou snad každého řidiče. A odpověď? Pojďme se podívat, co radí odborníci z japonského automobilového průmyslu prostřednictvím CarFromJapan.

Jakou roli hraje převodovka?

Pokud řídíte automobil vybavený manuální převodovkou, měli byste parkovací brzdu používat pokaždé. A to dokonce i v momentech, kdy máte vůz zaparkovaný na rovném podkladu. Řada řidičů totiž stále spoléhá pouze na zařazení rychlosti, ovšem manuální převodovky na rozdíl od automatů nemají pojistku, která by dokázala zařazený stupeň udržet za všech okolností.

Pokud tedy máte například zvědavé dítě nebo neposedné domácí zvíře, existuje vysoké riziko, že nedopatřením zavadí o řadící páku a vyřadí, což může v nejhorších případech vést i ke zranění. Zvláště proto je vhodné pokaždé použít i parkovací brzdu.

U automatické převodovky si člověk nemusí lámat s parkovací brzdou hlavu, neboť díky pojistce je téměř nemožné, aby byl vůz nedopatřením odbrzděn. Majitelé vozidel s automatickou převodovkou to tedy mají snazší, v následujících řádcích si však vysvětlíme, proč by přesto měli ruční brzdu také zatahovat.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Ford

Kdy by měla být parkovací brzda používána?

Jak už jsme naznačili výše, parkovací brzda by měla být používána ideálně pokaždé. Ať už parkujeme ve svahu, nebo na rovné ploše. Parkovací brzda je totiž jakousi pojistkou, která v případě jakékoliv krizové situace, jako je například problém s hlavními brzdami, pomůže automobil zastavit.

Častým používáním ruční brzdy navíc předcházíme její korozi a dalším problémům, které mohou nastat, pokud se dlouhodobě nevyužívá. Zjištění problémů až ve chvíli, kdy ruční brzdu nutně potřebujeme, může mít tragické následky.

Ve stručnosti se tedy dá říci, že používat ruční brzdu pokaždé není nutné, ale je to přinejmenším vhodné. Parkovací brzda totiž představuje jeden z bezpečnostních prvků, jejichž funkčnost bychom neměli podceňovat.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 10.08.2018 14:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Test: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, oblíbené SUV dozrálo do skvělé formy

Suzuki

SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

Mercedes-AMG GLE 63s Coupe

Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

GAZ M20 Poběda

Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

Hyundai ukázal první fotografie nového modelu i30, jež odhalují výraznější design sportovní verze N

Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

BMW M340d

Spojení hospodárnosti a výkonu: nové BMW M340d xDrive Sedan a nové BMW M340d xDrive Touring

Šperkařská firma nabízí unikátní klíče pro Koenigsegg Regera

Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

Toyota Hilux

Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě

Hot rod

Stylový Hot rod založený na Moskviči 401

Pozor na extrémně levné povinné ručení

Pozor na extrémně levné povinné ručení! V případě nehody vás může dostat i do dluhů

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nový postrach zlodějů aut? V zámoří stačí k jejich odražení skutečně málo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen Caddy s prodlouženou zárukou na 2+2 roky/1 000 000 km

  2. MANAŽEŘI SI VYBRALI. Souhlasíte s jejich volbou nejlepšího auta i vy?

  3. Umělá Laura ze Škodovky boduje! Dokonce na mezinárodní úrovni

  4. Stylový Hot rod založený na Moskviči 401

  5. Aston Martin Vantage Roadster, James Bond by měl radost

  6. Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud