Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. srpna 2018, 10:54 Google+

Parkovací brzda, která však pro většinu z nás zlidověla pod pojmem ruční brzda, je součástí každého automobilu. Většinou má stále stejnou podobu páky ve středové konzoli, ačkoliv u některých modelů ji zastupuje menší pedál a u některých novějších modelů ji naopak nahradilo malé tlačítko. Ať už má ale jakoukoliv podobu, stále se nabízí jednoduchá otázka: měli bychom ji zatahovat pokaždé?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační fto

Ilustrační fto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Parkovací brzda je součástí každého automobilu a všichni řidiči by měli vědět, kdy a jak ji správně použít. Dnes ale nebudeme rozebírat řešení krizových situací, kdy odejdou brzdy hlavní, ani jak se stylově předvádět na parkovištích.

Mnoho řidičů totiž stále diskutuje na téma, kdy přesně by měla být ruční brzda používána. A skutečně je potřeba zatahovat ji pokaždé, kdy opouštíme vozidlo? Podobné otázky už se prohnaly hlavou snad každého řidiče. A odpověď? Pojďme se podívat, co radí odborníci z japonského automobilového průmyslu prostřednictvím CarFromJapan.

Jakou roli hraje převodovka?

Pokud řídíte automobil vybavený manuální převodovkou, měli byste parkovací brzdu používat pokaždé. A to dokonce i v momentech, kdy máte vůz zaparkovaný na rovném podkladu. Řada řidičů totiž stále spoléhá pouze na zařazení rychlosti, ovšem manuální převodovky na rozdíl od automatů nemají pojistku, která by dokázala zařazený stupeň udržet za všech okolností.

Pokud tedy máte například zvědavé dítě nebo neposedné domácí zvíře, existuje vysoké riziko, že nedopatřením zavadí o řadící páku a vyřadí, což může v nejhorších případech vést i ke zranění. Zvláště proto je vhodné pokaždé použít i parkovací brzdu.

U automatické převodovky si člověk nemusí lámat s parkovací brzdou hlavu, neboť díky pojistce je téměř nemožné, aby byl vůz nedopatřením odbrzděn. Majitelé vozidel s automatickou převodovkou to tedy mají snazší, v následujících řádcích si však vysvětlíme, proč by přesto měli ruční brzdu také zatahovat.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Ford

Kdy by měla být parkovací brzda používána?

Jak už jsme naznačili výše, parkovací brzda by měla být používána ideálně pokaždé. Ať už parkujeme ve svahu, nebo na rovné ploše. Parkovací brzda je totiž jakousi pojistkou, která v případě jakékoliv krizové situace, jako je například problém s hlavními brzdami, pomůže automobil zastavit.

Častým používáním ruční brzdy navíc předcházíme její korozi a dalším problémům, které mohou nastat, pokud se dlouhodobě nevyužívá. Zjištění problémů až ve chvíli, kdy ruční brzdu nutně potřebujeme, může mít tragické následky.

Ve stručnosti se tedy dá říci, že používat ruční brzdu pokaždé není nutné, ale je to přinejmenším vhodné. Parkovací brzda totiž představuje jeden z bezpečnostních prvků, jejichž funkčnost bychom neměli podceňovat.

Vytisknout

Diskuze: Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nový postrach zlodějů aut? V zámoří stačí k jejich odražení skutečně málo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud