Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. srpna 2018, 10:54 Google+

Parkovací brzda, která však pro většinu z nás zlidověla pod pojmem ruční brzda, je součástí každého automobilu. Většinou má stále stejnou podobu páky ve středové konzoli, ačkoliv u některých modelů ji zastupuje menší pedál a u některých novějších modelů ji naopak nahradilo malé tlačítko. Ať už má ale jakoukoliv podobu, stále se nabízí jednoduchá otázka: měli bychom ji zatahovat pokaždé?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 10.08. 14:07) Napište svůj názor
Ilustrační fto

Ilustrační fto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Parkovací brzda je součástí každého automobilu a všichni řidiči by měli vědět, kdy a jak ji správně použít. Dnes ale nebudeme rozebírat řešení krizových situací, kdy odejdou brzdy hlavní, ani jak se stylově předvádět na parkovištích.

Mnoho řidičů totiž stále diskutuje na téma, kdy přesně by měla být ruční brzda používána. A skutečně je potřeba zatahovat ji pokaždé, kdy opouštíme vozidlo? Podobné otázky už se prohnaly hlavou snad každého řidiče. A odpověď? Pojďme se podívat, co radí odborníci z japonského automobilového průmyslu prostřednictvím CarFromJapan.

Jakou roli hraje převodovka?

Pokud řídíte automobil vybavený manuální převodovkou, měli byste parkovací brzdu používat pokaždé. A to dokonce i v momentech, kdy máte vůz zaparkovaný na rovném podkladu. Řada řidičů totiž stále spoléhá pouze na zařazení rychlosti, ovšem manuální převodovky na rozdíl od automatů nemají pojistku, která by dokázala zařazený stupeň udržet za všech okolností.

Pokud tedy máte například zvědavé dítě nebo neposedné domácí zvíře, existuje vysoké riziko, že nedopatřením zavadí o řadící páku a vyřadí, což může v nejhorších případech vést i ke zranění. Zvláště proto je vhodné pokaždé použít i parkovací brzdu.

U automatické převodovky si člověk nemusí lámat s parkovací brzdou hlavu, neboť díky pojistce je téměř nemožné, aby byl vůz nedopatřením odbrzděn. Majitelé vozidel s automatickou převodovkou to tedy mají snazší, v následujících řádcích si však vysvětlíme, proč by přesto měli ruční brzdu také zatahovat.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Ford

Kdy by měla být parkovací brzda používána?

Jak už jsme naznačili výše, parkovací brzda by měla být používána ideálně pokaždé. Ať už parkujeme ve svahu, nebo na rovné ploše. Parkovací brzda je totiž jakousi pojistkou, která v případě jakékoliv krizové situace, jako je například problém s hlavními brzdami, pomůže automobil zastavit.

Častým používáním ruční brzdy navíc předcházíme její korozi a dalším problémům, které mohou nastat, pokud se dlouhodobě nevyužívá. Zjištění problémů až ve chvíli, kdy ruční brzdu nutně potřebujeme, může mít tragické následky.

Ve stručnosti se tedy dá říci, že používat ruční brzdu pokaždé není nutné, ale je to přinejmenším vhodné. Parkovací brzda totiž představuje jeden z bezpečnostních prvků, jejichž funkčnost bychom neměli podceňovat.

Vytisknout

Diskuze: Ruční brzda: Je skutečně nutné ji zatahovat pokaždé?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 10.08.2018 14:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nový postrach zlodějů aut? V zámoří stačí k jejich odražení skutečně málo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud