Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

mao / AutoRoad.cz, 18. července 2018, 16:10 Aktualizováno 19.7.2018, 07:36 Google+

S elektromobily Tesla se táhne pověst o nepříliš kvalitním zpracování, které však vyvažuje naprosto excelentní technika. Jak moc se a ni může člověk spolehnout však mohou prokázat jen modely s vysokým nájezdem, které spolehlivě prozradí všechny slabiny. Jak tedy dopadla Tesla Model S 90D, která najela za necelé tři roky téměř 644 000 kilometrů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Společnost Tesloop nabízí již od roku 2015 přepravní služby na vybraných cestách mezi jižní Kalifornií a Nevadou. Za tu dobu firemní Tesla Model S 90D, familiérně přezdívaná eHawk, najela více než 400 000 mil (cca 643 737 km), což z ní dělá jeden z nejojetějších elektromobilů Model S.

Jak uvedla společnost Tesloop pro Autoblog.com, vůz najel měsíčně něco okolo 17 000 mil. A protože všichni máme rádi data, zveřejnila společnost dokument v Google Docs, na kterém jsou rozepsány jednotlivé servisní úkony, v jakém nájezdu byly prováděny a jaká byla jejich cena 

Jak je z dokumentů vyfocených v galerii vidět, za dobu užívání bylo na voze prováděno poměrně dost menších oprav a tři poměrně zásadní. Tou první byla výměna přední pohonné jednotky, která se uskutečnila již při nájezdu 36404 mil, tedy cca cca 58 586 km. Předtím bylo potřeba ještě zkalibrovat střechu, vyměnit madlo dveří a několikrát byly měněny pneumatiky a upravována geometrie.

Další dva velké servisní zásahy představovaly dvě výměny baterií, přičemž první proběhla v srpnu 2016 při nájezdu 197 237 mil (cca 317 567 km) a druhá v lednu 2018 a nájezdu 324 044 mil (cca 521 500 km). Podle Teslaloop byl pokles kapacity baterie v prvním případě okolo 6 procent a v druhém případě necelých 22 procent. K tomu však zřejmě docházelo častým využíváním nabíječek Tesla Supercharger (několikrát denně), během kterého byla baterie nabíjena na 95 až 100 procent, místo doporučovaných 90 až 95 procent.

A proč byly baterie měněny? První výměna vlastně mohla být teoreticky odložena, pokud by update firmwaru proběhl dříve. Baterie totiž byla vyměněna kvůli problémům s odhadovaným dojezdem, který vnitřní systémy odhadovaly o 10 % nižší i bez jakéhokoliv využívání energie. Podle Tesly byl problém v software, který měl za úkol vypočítávat nabití baterie.

Společnost Tesloop | zdroj: youtube.com

Druhá výměna baterií proběhla v momentě, kdy byl vůz v servisu kvůli problémům, které však s bateriemi přímo nesouviseli. Obě baterie i přední pohonná jednotka však byly vyměněny zcela zdarma. A to mělo bezpochyby zásadní vliv na výpočet nákladů spojených s provozem Tesly.

Kombinované náklady na údržbu totiž podle Tesloop vycházejí na cca 19 000 dolarů, tedy cca 421 000 Kč. To vychází na necelých cca 0.05 dolaru na míli. Společnost přitom odhaduje, že kombinované náklady na provoz Lincolnu Town Car nebo Mercedesu GLS by se mohly za stejnou dobu a nájezd vyšplhat na cca 88 500 dolarů (cca 1.96 mil. Kč) - 0.22 dolaru na míli / až 98 900 dolarů (cca 2.19 mil. Kč) - 0.25 dolaru na míli.

img-responsive

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km | foto: youtube.com

Tesloop navíc provozuje i elektrickou Teslu Model X, která má v současnosti najeto více než 300 000 mil (cca 482 803 km) a náklady na její provoz se pohybují opět okolo 0.05 dolaru na míli.

Všechny Tesly využívané společností Tesloop jsou navíc kryty osmiletou záruční lhůtou. Společnost přitom počítá, že do konce záruční lhůty by mohl eHawk najet dalších 600 000 mil, tedy cca 965 606 kilometrů. Pokud tedy chcete sledovat spolehlivost / životnost elektromobilů, eHawk by mohl být skvělým ukazatelem. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncepční vozy Volkswagen ID., ID. CROZZ a ID. BUZZ1

Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Neděláte dobře

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Výměna oleje na Bugatti Veyron svépomocí

VIDEO: Jak se mění olej na Bugatti Veyron? Práce za 500 000 Kč se chopili…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud