Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km
Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. července 2018 16:10 | akt. 19. července 2018 07:36
Sdílej:

S elektromobily Tesla se táhne pověst o nepříliš kvalitním zpracování, které však vyvažuje naprosto excelentní technika. Jak moc se a ni může člověk spolehnout však mohou prokázat jen modely s vysokým nájezdem, které spolehlivě prozradí všechny slabiny. Jak tedy dopadla Tesla Model S 90D, která najela za necelé tři roky téměř 644 000 kilometrů?

Společnost Tesloop nabízí již od roku 2015 přepravní služby na vybraných cestách mezi jižní Kalifornií a Nevadou. Za tu dobu firemní Tesla Model S 90D, familiérně přezdívaná eHawk, najela více než 400 000 mil (cca 643 737 km), což z ní dělá jeden z nejojetějších elektromobilů Model S.

Jak uvedla společnost Tesloop pro Autoblog.com, vůz najel měsíčně něco okolo 17 000 mil. A protože všichni máme rádi data, zveřejnila společnost dokument v Google Docs, na kterém jsou rozepsány jednotlivé servisní úkony, v jakém nájezdu byly prováděny a jaká byla jejich cena 

Jak je z dokumentů vyfocených v galerii vidět, za dobu užívání bylo na voze prováděno poměrně dost menších oprav a tři poměrně zásadní. Tou první byla výměna přední pohonné jednotky, která se uskutečnila již při nájezdu 36404 mil, tedy cca cca 58 586 km. Předtím bylo potřeba ještě zkalibrovat střechu, vyměnit madlo dveří a několikrát byly měněny pneumatiky a upravována geometrie.

Další dva velké servisní zásahy představovaly dvě výměny baterií, přičemž první proběhla v srpnu 2016 při nájezdu 197 237 mil (cca 317 567 km) a druhá v lednu 2018 a nájezdu 324 044 mil (cca 521 500 km). Podle Teslaloop byl pokles kapacity baterie v prvním případě okolo 6 procent a v druhém případě necelých 22 procent. K tomu však zřejmě docházelo častým využíváním nabíječek Tesla Supercharger (několikrát denně), během kterého byla baterie nabíjena na 95 až 100 procent, místo doporučovaných 90 až 95 procent.

A proč byly baterie měněny? První výměna vlastně mohla být teoreticky odložena, pokud by update firmwaru proběhl dříve. Baterie totiž byla vyměněna kvůli problémům s odhadovaným dojezdem, který vnitřní systémy odhadovaly o 10 % nižší i bez jakéhokoliv využívání energie. Podle Tesly byl problém v software, který měl za úkol vypočítávat nabití baterie.

Druhá výměna baterií proběhla v momentě, kdy byl vůz v servisu kvůli problémům, které však s bateriemi přímo nesouviseli. Obě baterie i přední pohonná jednotka však byly vyměněny zcela zdarma. A to mělo bezpochyby zásadní vliv na výpočet nákladů spojených s provozem Tesly.

Kombinované náklady na údržbu totiž podle Tesloop vycházejí na cca 19 000 dolarů, tedy cca 421 000 Kč. To vychází na necelých cca 0.05 dolaru na míli. Společnost přitom odhaduje, že kombinované náklady na provoz Lincolnu Town Car nebo Mercedesu GLS by se mohly za stejnou dobu a nájezd vyšplhat na cca 88 500 dolarů (cca 1.96 mil. Kč) - 0.22 dolaru na míli / až 98 900 dolarů (cca 2.19 mil. Kč) - 0.25 dolaru na míli.

Tesloop navíc provozuje i elektrickou Teslu Model X, která má v současnosti najeto více než 300 000 mil (cca 482 803 km) a náklady na její provoz se pohybují opět okolo 0.05 dolaru na míli.

Všechny Tesly využívané společností Tesloop jsou navíc kryty osmiletou záruční lhůtou. Společnost přitom počítá, že do konce záruční lhůty by mohl eHawk najet dalších 600 000 mil, tedy cca 965 606 kilometrů. Pokud tedy chcete sledovat spolehlivost / životnost elektromobilů, eHawk by mohl být skvělým ukazatelem. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?