Nový Touareg1 je „vždy připojen“. SUV vyšší třídy má totiž již v sériové výbavě kartu eSIM (karta SIM, která je pevnou součástí vozidla). Tím se mění vše. Protože Touareg zjišťuje na internetu intenzitu a plynulost dopravy; protože internetové rozhlasové stanice přinášejí nezávisle na lokalitě informace, podcasty a hudbu z internetu; protože navigační mapy jsou udržovány v aktuálním stavu díky internetovým aktualizacím; protože budovy na digitálním panelu přístrojů jsou zobrazovány ve 3D, a vytvářejí tak zcela nové zážitky s navigací; a protože se všichni cestující mohou připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN.
Jedním z rozhraní v tomto síťově propojeném světě je soubor služeb „Guide & Inform Premium“ z nabídky programu „Volkswagen Car-Net“. SUV je automaticky připraveno na používání mobilních internetových služeb ve spojení se sériově dodávaným informačním a zábavním systémem „Discover Pro“ (9,2“ displej) nebo na přání nabízenou přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“ (digitální přístroje na 12“ displeji plus informační a zábavní systém „Discover Premium“ s 15“ displejem). V Touaregu nalézá uplatnění prémiová verze služeb „Guide & Inform“ s exkluzivními, novými funkcemi. Jednou z nich je „hybridní rádio“, které kombinuje příjem pozemního rozhlasového vysílání (analogového i digitálního) s „webovým rádiem“.
Tím je zajištěn příjem v nejvyšší možné kvalitě nezávisle na způsobu přenosu signálu. Navíc lze z internetu získávat průvodní informace, jako jsou texty nebo fotografie k právě přehrávaným skladbám, dokonce i při příjmu analogového vysílání rozhlasových stanic v pásmu VKV. A nejen to. Prostřednictvím „webového rádia“ mohou uživatelé například i doma pokračovat v poslechu své oblíbené rozhlasové stanice z dovolené nebo v nejlepší kvalitě poslouchat vysílání rozhlasových stanic z jiných zemí, případně podcasty. Služba „Online-Gracenote“ může také z internetu stahovat přebaly alb.
Volkswagen posunul na novou úroveň rovněž navigaci. Poprvé lze zobrazovat detailně a věrně zpracované náhledy měst ve formátu 3D, které značně usnadňují orientaci v cizím prostředí. Kromě prostorových modelů měst jsou stejně jako dosud k dispozici také klasické mapové podklady i satelitní mapa. Cestující mohou v modelu Touareg cestovat v ještě větší pohodě i díky nově zavedené službě „Výpočet trasy online“. Do navigace jsou přitom zahrnovány nejaktuálnější údaje o stavu dopravy z internetu a zároveň probíhá na internetovém serveru optimalizovaný výpočet trasy s využitím předvídavých modelů (mj. zohlednění profilů tras, topografie a opakujících se dopravních situací během dopravních špiček), která dovede řidiče k cíli rychleji a s menším stresem.
„Guide & Inform“ kromě toho zdokonaluje navigaci pomocí služeb, mezi něž patří „Internetové vyhledávání speciálních cílů“ (rovněž s hlasovým zadáváním), „Importování cílů a tras z internetu“, „Aktualizace map z internetu“ nebo internetové informace o „Čerpacích stanicích“ (poloha a ceny paliv) a „Parkovacích místech“ (poloha, ceny a dostupnost). Náklady na data pro většinu služeb „Guide & Inform Premium“ nese Volkswagen. Přímo prostřednictvím informačního a zábavního systému si lze navíc objednat datové balíčky pro používání služeb „Webové rádio“, „Hybridní rádio“ a hotspotu WLAN. Poskytovatelem datových balíčků je partner značky Volkswagen pro bezdrátové telefonní sítě, inovativní technologický start-up Cubic Telekom z Dublinu.
Kromě služeb „Guide & Inform Premium“ lze v Touaregu využívat rovněž balíček služeb „Security & Service“. Na chytrém telefonu je možné ovládat funkce, jako je „Nezávislé topení online“ nebo „Zamknout & odemknout“. Uživatel si navíc může pomocí chytrého telefonu zjistit například „Polohu zaparkovaného vozidla“, „Zprávu o stavu vozidla“ nebo „Údaje palubního počítače“ (spotřeba paliva, dojezd, atd.). Ještě vyšší úroveň bezpečnosti nabízí „Volání v případě poruchy“, „Automatické hlášení nehody“ a „Služba nouzového volání“. SUV značky Volkswagen je díky důslednému síťovému propojení průkopníkem nové generace automobilu, který samozřejmě a nepřetržitě využívá všechny výhody internetu pro ještě komfortnější a bezpečnější život na cestách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?