Nový Touareg1 je „vždy připojen“. SUV vyšší třídy má totiž již v sériové výbavě kartu eSIM (karta SIM, která je pevnou součástí vozidla). Tím se mění vše. Protože Touareg zjišťuje na internetu intenzitu a plynulost dopravy; protože internetové rozhlasové stanice přinášejí nezávisle na lokalitě informace, podcasty a hudbu z internetu; protože navigační mapy jsou udržovány v aktuálním stavu díky internetovým aktualizacím; protože budovy na digitálním panelu přístrojů jsou zobrazovány ve 3D, a vytvářejí tak zcela nové zážitky s navigací; a protože se všichni cestující mohou připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN.
Jedním z rozhraní v tomto síťově propojeném světě je soubor služeb „Guide & Inform Premium“ z nabídky programu „Volkswagen Car-Net“. SUV je automaticky připraveno na používání mobilních internetových služeb ve spojení se sériově dodávaným informačním a zábavním systémem „Discover Pro“ (9,2“ displej) nebo na přání nabízenou přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“ (digitální přístroje na 12“ displeji plus informační a zábavní systém „Discover Premium“ s 15“ displejem). V Touaregu nalézá uplatnění prémiová verze služeb „Guide & Inform“ s exkluzivními, novými funkcemi. Jednou z nich je „hybridní rádio“, které kombinuje příjem pozemního rozhlasového vysílání (analogového i digitálního) s „webovým rádiem“.
Tím je zajištěn příjem v nejvyšší možné kvalitě nezávisle na způsobu přenosu signálu. Navíc lze z internetu získávat průvodní informace, jako jsou texty nebo fotografie k právě přehrávaným skladbám, dokonce i při příjmu analogového vysílání rozhlasových stanic v pásmu VKV. A nejen to. Prostřednictvím „webového rádia“ mohou uživatelé například i doma pokračovat v poslechu své oblíbené rozhlasové stanice z dovolené nebo v nejlepší kvalitě poslouchat vysílání rozhlasových stanic z jiných zemí, případně podcasty. Služba „Online-Gracenote“ může také z internetu stahovat přebaly alb.
Volkswagen posunul na novou úroveň rovněž navigaci. Poprvé lze zobrazovat detailně a věrně zpracované náhledy měst ve formátu 3D, které značně usnadňují orientaci v cizím prostředí. Kromě prostorových modelů měst jsou stejně jako dosud k dispozici také klasické mapové podklady i satelitní mapa. Cestující mohou v modelu Touareg cestovat v ještě větší pohodě i díky nově zavedené službě „Výpočet trasy online“. Do navigace jsou přitom zahrnovány nejaktuálnější údaje o stavu dopravy z internetu a zároveň probíhá na internetovém serveru optimalizovaný výpočet trasy s využitím předvídavých modelů (mj. zohlednění profilů tras, topografie a opakujících se dopravních situací během dopravních špiček), která dovede řidiče k cíli rychleji a s menším stresem.
„Guide & Inform“ kromě toho zdokonaluje navigaci pomocí služeb, mezi něž patří „Internetové vyhledávání speciálních cílů“ (rovněž s hlasovým zadáváním), „Importování cílů a tras z internetu“, „Aktualizace map z internetu“ nebo internetové informace o „Čerpacích stanicích“ (poloha a ceny paliv) a „Parkovacích místech“ (poloha, ceny a dostupnost). Náklady na data pro většinu služeb „Guide & Inform Premium“ nese Volkswagen. Přímo prostřednictvím informačního a zábavního systému si lze navíc objednat datové balíčky pro používání služeb „Webové rádio“, „Hybridní rádio“ a hotspotu WLAN. Poskytovatelem datových balíčků je partner značky Volkswagen pro bezdrátové telefonní sítě, inovativní technologický start-up Cubic Telekom z Dublinu.
Kromě služeb „Guide & Inform Premium“ lze v Touaregu využívat rovněž balíček služeb „Security & Service“. Na chytrém telefonu je možné ovládat funkce, jako je „Nezávislé topení online“ nebo „Zamknout & odemknout“. Uživatel si navíc může pomocí chytrého telefonu zjistit například „Polohu zaparkovaného vozidla“, „Zprávu o stavu vozidla“ nebo „Údaje palubního počítače“ (spotřeba paliva, dojezd, atd.). Ještě vyšší úroveň bezpečnosti nabízí „Volání v případě poruchy“, „Automatické hlášení nehody“ a „Služba nouzového volání“. SUV značky Volkswagen je díky důslednému síťovému propojení průkopníkem nové generace automobilu, který samozřejmě a nepřetržitě využívá všechny výhody internetu pro ještě komfortnější a bezpečnější život na cestách.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.