Kdy skončí nadvláda automobilů se spalovacími motory? Dlouho by to trvat nemuselo, tvrdí výzkum

-mao / AutoRoad.cz, 9. července 2018, 09:40 Google+

Elektromobily už se na trhu objevují několik let, ovšem zájem o ně není ni zdaleka takový, jak by se jejich výrobcům a ekologům líbilo. Velký podíl na tom mají kromě ceny i jejich parametry vztahující se k dojezdu, možnosti nabíjení a hlavně času nabíjení. V těchto ohledech mají automobily se spalovacími motory či hybridy zkrátka navrch. Podle odhadů by však tato nadvláda nemusela trvat dlouho.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW Concept iX3

BMW Concept iX3 | foto: BMW

Sdílejte článek

Poslední zprávy o vývoji elektromobilů a hlavně jejich pozici na trhu k nám přicházejí z Austrálie, kde elektormobily v současnosti představují cca 0.1 % prodaných automobilů. Společnosti Energy Finance Corporation (CEFC) a Australian Renewable Energy Agency (ARENA) si proto nechaly vypracovat průzkum, který má odhadnout další vývoj v této oblasti.

Ze zprávy, za jejímž vypracováním stojí společnost Energeia, pak vyplývá očekávání, podle kterého by se elektromobily mohly vyrovnat automobilům se spalovacími motory v oblasti dojezdu a času potřebného k natankování již okolo 2024. V této době by tak mohl nastat zásadní zvrat.

Pokud téma elektromobility sledujete delší dobu, tato zpráva vás zřejmě nepřekvapí. Je totiž dlouhodobě známým faktem, že největší překážkou v prodejích tradičních elektromobilů jsou právě ceny, dojezd, rychlost nabíjení a v neposlední řadě i síť dobíjecích stanic. Je tedy jen otázkou času, jak se bude situace vyvíjet v jednotlivých zemích světa.

Předpověď dále očekává, že prodeje elektromobilů porostou poměrně pomalu příštích cca 10 let. Jejich prudší vzestup se očekává kolem roku 2027. Jedná se však jen o základní scénář, který nepočítá s žádným průlomovým objevem, který by mohl vývoj opět posunout mílovými kroky kupředu.

Ze zprávy čerpal i Financieal Review, který uvádí: „Zpráva agentury Energeia uvádí, že prodeje čistě elektrických vozidel se zvýší, jakmile bude dosaženou dvouleté návratnosti - ta bude plynout zejména z úspory paliva. V tomto okamžiku by mělo dojít k dominanci elektromobilů v prodeji nových vozidel."

img-responsive

Nissan Leaf | foto: Nissan

Pokud by navíc jednotlivé vlády přistoupily k dotacím nebo daňovým úlevám, což by řada automobilek jednoznačně uvítala, mohla by se celá situace výrazně urychlit a prudký vzestup elektromobility by mohl začít již v roce 2021. V roce 2030 by tak 50 % trhu mohl připadnout hybridům a kolem roku 2050 by až 90 % firemních vozových parků mohlo být elektrifikováno.

Průzkum se však orientoval především na Austrálii, kde je celá situace komplikována geografickými faktory. Obydlené oblasti jsou od sebe totiž poměrně vzdáleny a tak by vláda musela investovat nemalé prostředky do budování infrastruktury vhodné pro dobíjení elektromobilů po cestě. I v současnosti navíc chybí dobíjecí zařízení podél významných cest a tak se nelze divit pouhému 0.1 procentu elektromobilů mezi novými prodanými automobily.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kdy skončí nadvláda automobilů se spalovacími motory? Dlouho by to trvat nemuselo, tvrdí výzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

Jaké motory mají rádi Češi?

Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg zazářil v testech Euro NCAP, na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo

Peugeot Rifter

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

reklama
reklama

Doporučujeme

Řidič Lamborghini Huracán po drobné nehodě zazmatkoval a nakonec svůj vůz zdemoloval (zdroj: facebook/WGN TV)

Jak reagovat v krizové situaci? Hlavně si nesplést pedály, jinak můžete…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  6. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud