Interaktivní a digitální přístrojová deska „Innovision Cockpit“ nového modelu Touareg1) je považována za vzor přístrojové desky budoucnosti. Jejím ideálním doplňkem je Head-up displej, který promítá „virtuální koncentrát“ aktuálně nejdůležitějších informací do přímého zorného pole řidiče.
Data, jako je aktuální a nejvyšší povolená rychlost, nebo vizuální pokyny navigačního systému jsou virtuálně promítány do prostoru před Touaregem – jakoby na vozovku. Díky tomu má řidič tyto informace neustále na očích.
Po technické stránce je však zobrazení těchto údajů přenášeno soustavou zrcadel na čelní okno, které tak plní funkci transparentního displeje, tzv. „průhledového nebo Head-up displeje“. S šířkou 218 mm a výškou 88 mm se jedná o největší Head-up displej, nabízený ve vozech Volkswagen.
Řidič si může nastavit polohu (výšku) displeje a měnit spektrum zobrazovaných údajů. Kromě rychlosti jízdy se jedná o informace, jako jsou rozpoznané dopravní značky a pokyny navigačního systému. Navíc lze na čelní okno promítat výstražná upozornění, například překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy. Další možností je zobrazování informací právě aktivních asistenčních systémů.
Na přední okno jsou přitom promítány piktogramy/pokyny adaptivního tempomatu „ACC“, asistenta nočního vidění, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. V neposlední řadě si může řidič nastavit jas a barevnost displeje. Jas se kromě toho automaticky mění v závislosti na množství světla v okolním prostředí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?