Interaktivní a digitální přístrojová deska „Innovision Cockpit“ nového modelu Touareg1) je považována za vzor přístrojové desky budoucnosti. Jejím ideálním doplňkem je Head-up displej, který promítá „virtuální koncentrát“ aktuálně nejdůležitějších informací do přímého zorného pole řidiče.
Data, jako je aktuální a nejvyšší povolená rychlost, nebo vizuální pokyny navigačního systému jsou virtuálně promítány do prostoru před Touaregem – jakoby na vozovku. Díky tomu má řidič tyto informace neustále na očích.
Po technické stránce je však zobrazení těchto údajů přenášeno soustavou zrcadel na čelní okno, které tak plní funkci transparentního displeje, tzv. „průhledového nebo Head-up displeje“. S šířkou 218 mm a výškou 88 mm se jedná o největší Head-up displej, nabízený ve vozech Volkswagen.
Řidič si může nastavit polohu (výšku) displeje a měnit spektrum zobrazovaných údajů. Kromě rychlosti jízdy se jedná o informace, jako jsou rozpoznané dopravní značky a pokyny navigačního systému. Navíc lze na čelní okno promítat výstražná upozornění, například překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy. Další možností je zobrazování informací právě aktivních asistenčních systémů.
Na přední okno jsou přitom promítány piktogramy/pokyny adaptivního tempomatu „ACC“, asistenta nočního vidění, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. V neposlední řadě si může řidič nastavit jas a barevnost displeje. Jas se kromě toho automaticky mění v závislosti na množství světla v okolním prostředí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.