Výkonné hybridní supersporty ani hypersporty nejsou žádnou novinkou, ovšem s výrobou čistě elektrických supersportů zatím prémiové automobilky otálejí. Své vysvětlení naposledy přinesla automobilka Lamborghini, podle které zatím baterie nejsou na dostatečně vyspělé úrovni. Řada menších a úspěšných automobilek by však s tímto tvrzením mohla nesouhlasit a mají k tomu dokonce i pádné důkazy.
Lamborghini je další z významných světových značek, která odsouvá vývoj čistě elektrického sportovního automobilu na pozdější dobu. Stejně jako u koncernových sousedů z Audi a Porsche totiž lidé z italské automobilky věří, že s výrobou nové generace super-sportů se vyplatí počkat až na další přelomový průlom v technologii baterií.
„Naším cílem cílem je dodávat zákazníkům prémiové sportovní vozy, toho ale nelze se současnými bateriemi dosáhnout ani ve smyslu výkonu, ani energie," uvedl Maurizio Reggiani, vedoucí technické kanceláře Lamborghini, v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Podle Reggianiho by měl elektrický supersport z produkce Lamborghini dosáhnout maximální rychlosti přesahující 300 km/h a jeho baterie y měly vydržet tři ostrá kola na Nürburgringu. Několik automobilek nám už ale dokázalo, že dosáhnout podobných výsledků by nemuselo být nemožné.
Například Rimac Concept_One, disponující výkonem 900 kW, dokáže dosáhnout rychlosti 355 km/h a jeho akumulátory s kapacitou 90 kWh nabízí dojezd až 350 kilometrů na nabití. Není však jisté, kolik kol na Nürburgring by vydržely podávat maximální výkon.
Dalším ze zajímavých elektromobilů, který by mohl Lamborghini ukázat že to jde už dnes, je Nio EP9. Název elektrického supersportu vám možná nic neřekne, ovšem tohle monstrum je současným držitelem nejrychlejšího kola na Nürburgringu, které mělo čas 6:45.90. Kolik kol při plném výkonu by vůz zvládl ale bohužel netušíme.
Elektrifikace jako takové se však Lamborghini nezříká, ba naopak. Možná už brzy bychom se mohli dočkat plug-in hybridní varianty modelu Urus, který by měl sdílet techniku s Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Reggiani také už dříve potvrdil, že nástupci Lamborghini Aventador a Huracán budou pod kapotou ukrývat atmosferické motory doplněné hybridní technologií.
Více podrobností o elektrických supersportech Lamborghini se nejspíš dozvíme v roce 2019, kdy bude mít Lamborghini výsledky ze své tříleté spolupráce s významným technologickým institutem MIT (Massachusetts Institute of Technology). Díky poznatkům získaným během této spolupráce by pak elektrické sportovní či supersportovní Lamborghini konečně mohlo začít dostávat reálnou podobu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.