Výkonné hybridní supersporty ani hypersporty nejsou žádnou novinkou, ovšem s výrobou čistě elektrických supersportů zatím prémiové automobilky otálejí. Své vysvětlení naposledy přinesla automobilka Lamborghini, podle které zatím baterie nejsou na dostatečně vyspělé úrovni. Řada menších a úspěšných automobilek by však s tímto tvrzením mohla nesouhlasit a mají k tomu dokonce i pádné důkazy.
Lamborghini je další z významných světových značek, která odsouvá vývoj čistě elektrického sportovního automobilu na pozdější dobu. Stejně jako u koncernových sousedů z Audi a Porsche totiž lidé z italské automobilky věří, že s výrobou nové generace super-sportů se vyplatí počkat až na další přelomový průlom v technologii baterií.
„Naším cílem cílem je dodávat zákazníkům prémiové sportovní vozy, toho ale nelze se současnými bateriemi dosáhnout ani ve smyslu výkonu, ani energie," uvedl Maurizio Reggiani, vedoucí technické kanceláře Lamborghini, v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Podle Reggianiho by měl elektrický supersport z produkce Lamborghini dosáhnout maximální rychlosti přesahující 300 km/h a jeho baterie y měly vydržet tři ostrá kola na Nürburgringu. Několik automobilek nám už ale dokázalo, že dosáhnout podobných výsledků by nemuselo být nemožné.
Například Rimac Concept_One, disponující výkonem 900 kW, dokáže dosáhnout rychlosti 355 km/h a jeho akumulátory s kapacitou 90 kWh nabízí dojezd až 350 kilometrů na nabití. Není však jisté, kolik kol na Nürburgring by vydržely podávat maximální výkon.
Dalším ze zajímavých elektromobilů, který by mohl Lamborghini ukázat že to jde už dnes, je Nio EP9. Název elektrického supersportu vám možná nic neřekne, ovšem tohle monstrum je současným držitelem nejrychlejšího kola na Nürburgringu, které mělo čas 6:45.90. Kolik kol při plném výkonu by vůz zvládl ale bohužel netušíme.
Elektrifikace jako takové se však Lamborghini nezříká, ba naopak. Možná už brzy bychom se mohli dočkat plug-in hybridní varianty modelu Urus, který by měl sdílet techniku s Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Reggiani také už dříve potvrdil, že nástupci Lamborghini Aventador a Huracán budou pod kapotou ukrývat atmosferické motory doplněné hybridní technologií.
Více podrobností o elektrických supersportech Lamborghini se nejspíš dozvíme v roce 2019, kdy bude mít Lamborghini výsledky ze své tříleté spolupráce s významným technologickým institutem MIT (Massachusetts Institute of Technology). Díky poznatkům získaným během této spolupráce by pak elektrické sportovní či supersportovní Lamborghini konečně mohlo začít dostávat reálnou podobu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.