Google se soustředí na vývoj autonomních vozidel skrze svou dceřinou společnost Waymo, která je se svým vývojem jednou z nejúspěšnějších na trhu. V brzké době však připravuje krok, který je ve světě samo-řiditelných automobilů něčím nevídaným. Na silnice se totiž chystá vypustit desítky tisíc autonomních Chryslerů Pacifica.
Waymo slaví se svými autonomními vozidly úspěchy, což je dobře vidět zejména ve městě Phoenix (stát Arizona), kde se jich v testovacím režimu prohání několik stovek. Podle posledních zpráv z webu CarScoops se však Waymo rozhodlo k masivnímu rozšíření vozového parku a u společnosti Fiat Chrysler Automobiles si objednalo 62 000 hybridních MPV Chrysler Pacifica. V současnosti jich přitom Waymo vlastnilo pouze 600.
Načasování není žádnou náhodou, neboť již dříve Waymo naznačilo, že chystá spuštění celosvětově první společnosti zaměřené na přepravu autonomními vozidly - a to již koncem tohoto roku. Waymo je navíc jedinou společností, která má v současnosti povolení provozovat plně autonomní vozidla dokonce i bez řidiče za volantem, který by zasáhl v případě krize. A právě to je jedním z největších příslibů k naplnění jejich slibů.
Arizonský dopravní úřad udělil povolení společnosti Waymo již v lednu tohoto roku a první fáze by měla být spuštěna v oblasti Phoenixu. Zákazníci by měli mít možnost si objednat autonomní taxík přímo prostřednictvím aplikace a výsledný účet by měl být podstatně nižší, než v případě společností jako Lyft či Uber, které stále spoléhají na řidiče za volantem.
John Krafcik, výkonný ředitel společnosti Waymo, ve svém prohlášení uvedl: „Cílem Waymo bylo již od prvního dne nabídnout nejpokročilejší systém řízení, který lidem poskytne technologii samo-řiditelných automobilů a současně udělá silnice bezpečnějšími." Později ještě ocenil prohlubující se spolupráci s automobilkou FCA, která podporuje rozšíření služeb autonomní přepravy a pomáhá Waymo v naplnění její mise.
Kromě oznámení obrovské objednávky však společnosti FCA a Waymo ještě potvrdili, že v současnosti jednají o možnosti zabudování technologie autonomního řízení společnosti Waymo do nových modelů vyráběných společností FCA. O detailech obě společnosti zatím mlčí, ovšem nabízí se i možnost, že by se propracované technologie autonomního řízení mohli dočkat i běžní zákazníci.
Sergio Marchionne, výkonný ředitel FCA, ve svém prohlášení uvedl, že FCA je odhodláno přinést svým zákazníkům technologii autonomního řízení v podobě, která je bezpečná, efektivní a hlavně realistická. Strategická partnerství, jako je například se společností Waymo, pak mají společnosti FCA pomáhat s inovacemi a zaváděním nejnovějších technologií.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?