Google se soustředí na vývoj autonomních vozidel skrze svou dceřinou společnost Waymo, která je se svým vývojem jednou z nejúspěšnějších na trhu. V brzké době však připravuje krok, který je ve světě samo-řiditelných automobilů něčím nevídaným. Na silnice se totiž chystá vypustit desítky tisíc autonomních Chryslerů Pacifica.
Waymo slaví se svými autonomními vozidly úspěchy, což je dobře vidět zejména ve městě Phoenix (stát Arizona), kde se jich v testovacím režimu prohání několik stovek. Podle posledních zpráv z webu CarScoops se však Waymo rozhodlo k masivnímu rozšíření vozového parku a u společnosti Fiat Chrysler Automobiles si objednalo 62 000 hybridních MPV Chrysler Pacifica. V současnosti jich přitom Waymo vlastnilo pouze 600.
Načasování není žádnou náhodou, neboť již dříve Waymo naznačilo, že chystá spuštění celosvětově první společnosti zaměřené na přepravu autonomními vozidly - a to již koncem tohoto roku. Waymo je navíc jedinou společností, která má v současnosti povolení provozovat plně autonomní vozidla dokonce i bez řidiče za volantem, který by zasáhl v případě krize. A právě to je jedním z největších příslibů k naplnění jejich slibů.
Arizonský dopravní úřad udělil povolení společnosti Waymo již v lednu tohoto roku a první fáze by měla být spuštěna v oblasti Phoenixu. Zákazníci by měli mít možnost si objednat autonomní taxík přímo prostřednictvím aplikace a výsledný účet by měl být podstatně nižší, než v případě společností jako Lyft či Uber, které stále spoléhají na řidiče za volantem.
John Krafcik, výkonný ředitel společnosti Waymo, ve svém prohlášení uvedl: „Cílem Waymo bylo již od prvního dne nabídnout nejpokročilejší systém řízení, který lidem poskytne technologii samo-řiditelných automobilů a současně udělá silnice bezpečnějšími." Později ještě ocenil prohlubující se spolupráci s automobilkou FCA, která podporuje rozšíření služeb autonomní přepravy a pomáhá Waymo v naplnění její mise.
Kromě oznámení obrovské objednávky však společnosti FCA a Waymo ještě potvrdili, že v současnosti jednají o možnosti zabudování technologie autonomního řízení společnosti Waymo do nových modelů vyráběných společností FCA. O detailech obě společnosti zatím mlčí, ovšem nabízí se i možnost, že by se propracované technologie autonomního řízení mohli dočkat i běžní zákazníci.
Sergio Marchionne, výkonný ředitel FCA, ve svém prohlášení uvedl, že FCA je odhodláno přinést svým zákazníkům technologii autonomního řízení v podobě, která je bezpečná, efektivní a hlavně realistická. Strategická partnerství, jako je například se společností Waymo, pak mají společnosti FCA pomáhat s inovacemi a zaváděním nejnovějších technologií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.