V dnešní době jsme pozorování desítkami kamer na každém kroku, což by mělo na jednu stranu zásadním způsobem zvýšit naši bezpečnost, ovšem na druhou stranu nás to zbavuje jakéhokoliv pocitu soukromí. Blízká budoucnost však chystá pro policejní vozidla nové systémy, kterým už neunikne vůbec nic.
Část policejních automobilů je už v současnosti osazena systémy, které monitorují dění před a případně i za vozidlem a v některých případech jsou schopny i monitorovat registrační značky automobilů či jejich rychlost. Většinou se ale jedná o několik různých systémů, kterými je navíc osazena jen část vozidel. Jejich instalace je navíc zdlouhavá, komplikovaná a díky tomu i finančně náročná.
Společnost Ekin však plánuje malou revoluci mezi policejními vozidly, která by měla na jednu stranu udělat z každého hlídkového vozu "chytrý policejní automobil," ale současně nám opět odkrojí z jakéhokoliv pocitu soukromí. Řeč je o systému Ekin Patrol G2.
Na první pohled se jedná jen o trochu rozměrnější světelnou rampu, ovšem při bližším pohledu začnou být vidět i objektivy kamer, v nichž je ukryta síla tohoto systému. Patrol G2 je totiž komplexní systém, který je schopen kontrolovat značky, měřit rychlost, sledovat okolí, kontrolovat zaparkovaná vozidla, nasvětlovat prostor nebo kontrolovat tváře lidí pohybující se v okolí.
Zní to až neuvěřitelně, ale všechny tyto funkce se podařilo natěsnat do malého těla majáků, které stačí umístit na střechu. Společnost Ekin upozorňuje, že do kabiny vozidla ani zavazadlového prostoru už není potřeba instalovat žádné další komponenty.
Díky několika kamerám s vysokým rozlišením se navíc Patrol G2 neomezuje jen na kontrolu jednoho vozidla, ale současně může monitorovat více strojů až v pěti jízdních pruzích. Jeho kamery navíc vidí i do stísněných prostor mezi zaparkovanými vozidly, což by mělo značně znesnadnit práci zlodějům.
Jednou z největších nevýhod v současnosti používaných systémů na podobné bázi jsou napevno umístěné kamery, které mohou zabírat jen určitou výseč prostoru kolem hlídkového vozu. Kamery systému Ekin Patrol G2 však pokrývají celých 360-stupňů kolem hlídkového vozu, díky čemuž jim nic neunikne.
Celý komplet je samozřejmě schopen komunikace s dalšími systémy, jako je například seznam hledaných automobilů a v případě aktivního rozpoznávání tváří i hledaných osob. Pokud by tedy systém nalezl něco podezřelého, okamžitě na to upozorní posádku vozidla a současně je schopen automaticky povolat na místo posily.
Společnost Ekin navíc není na poli technologií pro bezpečnostních složek žádným nováčkem, takže neberte tuhle vizi budoucnosti policejních vozidel za utopickou. V současnosti už systém testuje nebo využívá část několika policejních sborů světa. A pokud se osvědčí, je dost pravděpodobné, že další budou přibývat.
Ekin se navíc nespecializuje jen na automobily. Ve své nabídce má i chytrý systém pro policisty hlídkující na kole, který je schopen podobných věcí jako Patrol G2 - pouze v menším rozsahu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?