Děsivá budoucnost policejních vozidel? Před velkým bratrem už nebude úniku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. května 2018, 11:57 Google+

V dnešní době jsme pozorování desítkami kamer na každém kroku, což by mělo na jednu stranu zásadním způsobem zvýšit naši bezpečnost, ovšem na druhou stranu nás to zbavuje jakéhokoliv pocitu soukromí. Blízká budoucnost však chystá pro policejní vozidla nové systémy, kterým už neunikne vůbec nic.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ekin Patrol G2

Ekin Patrol G2 | foto: Ekin

Sdílejte článek

Část policejních automobilů je už v současnosti osazena systémy, které monitorují dění před a případně i za vozidlem a v některých případech jsou schopny i monitorovat registrační značky automobilů či jejich rychlost. Většinou se ale jedná o několik různých systémů, kterými je navíc osazena jen část vozidel. Jejich instalace je navíc zdlouhavá, komplikovaná a díky tomu i finančně náročná.

Společnost Ekin však plánuje malou revoluci mezi policejními vozidly, která by měla na jednu stranu udělat z každého hlídkového vozu "chytrý policejní automobil," ale současně nám opět odkrojí z jakéhokoliv pocitu soukromí. Řeč je o systému Ekin Patrol G2.

Na první pohled se jedná jen o trochu rozměrnější světelnou rampu, ovšem při bližším pohledu začnou být vidět i objektivy kamer, v nichž je ukryta síla tohoto systému. Patrol G2 je totiž komplexní systém, který je schopen kontrolovat značky, měřit rychlost, sledovat okolí, kontrolovat zaparkovaná vozidla, nasvětlovat prostor nebo kontrolovat tváře lidí pohybující se v okolí.

Zní to až neuvěřitelně, ale všechny tyto funkce se podařilo natěsnat do malého těla majáků, které stačí umístit na střechu. Společnost Ekin upozorňuje, že do kabiny vozidla ani zavazadlového prostoru už není potřeba instalovat žádné další komponenty.

Díky několika kamerám s vysokým rozlišením se navíc Patrol G2 neomezuje jen na kontrolu jednoho vozidla, ale současně může monitorovat více strojů až v pěti jízdních pruzích. Jeho kamery navíc vidí i do stísněných prostor mezi zaparkovanými vozidly, což by mělo značně znesnadnit práci zlodějům.

Ukázka, jak by měl systém Ekin Patrol G2 fungovat v praxi | zdroj: youtube.com

Jednou z největších nevýhod v současnosti používaných systémů na podobné bázi jsou napevno umístěné kamery, které mohou zabírat jen určitou výseč prostoru kolem hlídkového vozu. Kamery systému Ekin Patrol G2 však pokrývají celých 360-stupňů kolem hlídkového vozu, díky čemuž jim nic neunikne. 

Celý komplet je samozřejmě schopen komunikace s dalšími systémy, jako je například seznam hledaných automobilů a v případě aktivního rozpoznávání tváří i hledaných osob. Pokud by tedy systém nalezl něco podezřelého, okamžitě na to upozorní posádku vozidla a současně je schopen automaticky povolat na místo posily.

Společnost Ekin se neomezuje pouze na automobily. Speciální systém dokáže dodat i pro kola | zdroj: youtube.com

Společnost Ekin navíc není na poli technologií pro bezpečnostních složek žádným nováčkem, takže neberte tuhle vizi budoucnosti policejních vozidel za utopickou. V současnosti už systém testuje nebo využívá část několika policejních sborů světa. A pokud se osvědčí, je dost pravděpodobné, že další budou přibývat.

Ekin se navíc nespecializuje jen na automobily. Ve své nabídce má i chytrý systém pro policisty hlídkující na kole, který je schopen podobných věcí jako Patrol G2 - pouze v menším rozsahu.

Vytisknout

Diskuze: Děsivá budoucnost policejních vozidel? Před velkým bratrem už nebude úniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RemetzCar Shooting Brake

První Tesla s pořádným kufrem? Kombík vznikl omylem, zákazník chtěl něco jiného

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud