Jízda na motorce je velice příjemný zážitek, který sebou však přináší řadu rizik. Každý rok jsme tak svědky desítek zpráv, které informují o tragických nehodách motorkářů, kteří z různých důvodů nezvládli své stroje. Řada výrobců a institucí se snaží snížit počet tragických nehod zaváděním nových bezpečnostních systémů, ovšem ještě nikdo nezašel tak daleko jako Bosch.
Jízda na motorce má celou řadu benefitů, přičemž k těm největším patří intenzivní zážitky z rychlosti a ovladatelnosti, které vám zkrátka žádný automobil nenabídne. Jízda na dvou kolech je však podstatně náročnější a rozdíl mezi pohodovou vyjížďkou a tragickou nehodou může být jen v troše oleje, štěrku nebo mokrého listí na silnici.
Společnost Bosch se však pochlubila novým systémem, který dokáže nehodě v podobných případech zabránit. Pokud totiž motorka podklouzne, třeba právě na listí, štěrku nebo oleji, senzory to zaznamenají a vyšlou signál do speciálního zařízení, které doslova vystřelí proud stlačeného vzduchu.
Stlačený vzduch, který se dá přirovnat například k směsi pohánějící airbagy v automobilech, putuje ze speciální nádobky k trysce na boku motocyklu a pomáhá řidiči najít ztracenou stabilitu. Na demonstračních fotografiích a videu to celé vypadá jako trysky, které používají k jemné navigaci raketoplány nebo jiné stroje vysílané do vesmíru.
Drobnou nevýhodou systému je fakt, že zásobník stlačeného vzduchu vystačí pouze k jednomu použití a poté musí být vyměněn. Pro motorkáře se přesto jedná o unikátní možnost napravit chybu, která by mohla být osudná.
Není to však jediný systém, kterým chce Bosch zachraňovat životy lidí v jedné stopě. Velké plány jsou spojovány i se systémem komunikace automobilů a motocyklů V2V, díky kterým spolu mohou stroje od určité vzdálenosti komunikovat. V rizikových místech, například na špatně přehledných křižovatkách, tak může dostat řidič auta do svého infotainmentu upozornění na motorkáře, zatím co motorkář dostane pravděpodobně skrze handsfree v helmě varování před automobilem.
Někdo možná bude nadávat na další rozptylování za volantem nebo zásah do soukromí, ovšem přínos pro bezpečnost na silnicích by mohl být naprosto revoluční. Kromě varování před křižovatkami by totiž mohl upozorňovat i na vozidla ve slepém úhlu nebo zlepšit fungování adaptivních tempomatů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?