Dacia Duster si v uplynulých letech získala popularitu snad po celém světě, ovšem nikde není tak glorifikována, jako v domovském Rumunsku. Po letech strádání se Dacia vrátila na vrchol popularity a Duster se stal nejen členem mnoha domácností, ale také parťákem v ozbrojených složkách. A to nejen rumunských.
Díky modelu Duster se z Dacie znovu stal národní poklad, a tak stejně jako italští Carabinieri jezdí v Lamborghini a němečtí policisté v Porsche, rumunští četníci dostali Dustery. Nejedná se však o obyčejné crossovery, jakých jezdí všude plno. Tahle specialitka totiž dostala pásy, díky kterým bude nezastavitelná.
Duster s novým příslušenstvím se ukázal na letošním veletrhu BSDA, který je zaměřen primárně na techniku určenou pro bezpečnostní složky. Tahle novinka by však mohla nalézt mnoho dalších využití. Včetně reprezentování technických možností Dusteru a domácího průmyslu.
Tradiční automobily na pásech už jsme viděli několikrát, plno jich je na YouTube a před lety jsme dokonce mohli vidět Kena Block, jak si se Subaru na pásech užíval spoustu srandy při jízdě bokem. Tento systém se však chlubí domácím (rumunským) původem a jeho autoři slibují bohaté využití.
Za cena 10 700 euro (cca 275 000 Kč) totiž získáte sadu čtyř speciálně vyvinutých pásů, díky kterým můžete už za necelou hodinu udělat z Dusteru doslova nezastavitelný stroj. Ten navíc nemusí sloužit jen u bezpečnostních složek, ale současně může najít uplatnění v zemědělství,u záchranných složek nebo v rukou provozovatelů hotelů - například po dobu zimní sezóny.
Přezutí Dusteru na pásy sebou samozřejmě přináší několik omezení, jako je například omezená maximální rychlost. Navíc se dá očekávat, že životnost gumových pásů bude v porovnání s běžnými pneumatikami podstatně kratší. A jednou z hlavních překážek pro mnohé současné majitele Dusterů by mohla být i nutnost mít model s pohonem všech kol, jinak budou pásy na obou nápravách zbytečné.
Zda půjdou pásy nasadit na obě generace Dusteru bohužel nevíme, ovšem po mechanické stránce jsou oba modely téměř stejné. Tvary karoserie, ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, jsou však odlišné. Nový Duster například ztrácí na první generaci v nájezdových úhlech, ovšem pochlubit se může řadou moderního vybavení, jako je například asistent pro sjíždění kopců.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.