Zvládne nový Duster totéž co tank? S tímhle příslušenstvím bude nezastavitelný

Nová Dacia Duster na speciálních pásech, díky kterým zdolá téměř jakýkoliv terén
Nová Dacia Duster na speciálních pásech, díky kterým zdolá téměř jakýkoliv terén, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. května 2018 11:50
Sdílej:

Dacia Duster si v uplynulých letech získala popularitu snad po celém světě, ovšem nikde není tak glorifikována, jako v domovském Rumunsku. Po letech strádání se Dacia vrátila na vrchol popularity a Duster se stal nejen členem mnoha domácností, ale také parťákem v ozbrojených složkách. A to nejen rumunských.

Díky modelu Duster se z Dacie znovu stal národní poklad, a tak stejně jako italští Carabinieri jezdí v Lamborghini a němečtí policisté v Porsche, rumunští četníci dostali Dustery. Nejedná se však o obyčejné crossovery, jakých jezdí všude plno. Tahle specialitka totiž dostala pásy, díky kterým bude nezastavitelná.

Duster s novým příslušenstvím se ukázal na letošním veletrhu BSDA, který je zaměřen primárně na techniku určenou pro bezpečnostní složky. Tahle novinka by však mohla nalézt mnoho dalších využití. Včetně reprezentování technických možností Dusteru a domácího průmyslu.

Tradiční automobily na pásech už jsme viděli několikrát, plno jich je na YouTube a před lety jsme dokonce mohli vidět Kena Block, jak si se Subaru na pásech užíval spoustu srandy při jízdě bokem. Tento systém se však chlubí domácím (rumunským) původem a jeho autoři slibují bohaté využití.

Za cena 10 700 euro (cca 275 000 Kč) totiž získáte sadu čtyř speciálně vyvinutých pásů, díky kterým můžete už za necelou hodinu udělat z Dusteru doslova nezastavitelný stroj. Ten navíc nemusí sloužit jen u bezpečnostních složek, ale současně může najít uplatnění v zemědělství,u záchranných složek nebo v rukou provozovatelů hotelů - například po dobu zimní sezóny.

Přezutí Dusteru na pásy sebou samozřejmě přináší několik omezení, jako je například omezená maximální rychlost. Navíc se dá očekávat, že životnost gumových pásů bude v porovnání s běžnými pneumatikami podstatně kratší. A jednou z hlavních překážek pro mnohé současné majitele Dusterů by mohla být i nutnost mít model s pohonem všech kol, jinak budou pásy na obou nápravách zbytečné.

Zda půjdou pásy nasadit na obě generace Dusteru bohužel nevíme, ovšem po mechanické stránce jsou oba modely téměř stejné. Tvary karoserie, ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, jsou však odlišné. Nový Duster například ztrácí na první generaci v nájezdových úhlech, ovšem pochlubit se může řadou moderního vybavení, jako je například asistent pro sjíždění kopců.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.