Dacia Duster si v uplynulých letech získala popularitu snad po celém světě, ovšem nikde není tak glorifikována, jako v domovském Rumunsku. Po letech strádání se Dacia vrátila na vrchol popularity a Duster se stal nejen členem mnoha domácností, ale také parťákem v ozbrojených složkách. A to nejen rumunských.
Díky modelu Duster se z Dacie znovu stal národní poklad, a tak stejně jako italští Carabinieri jezdí v Lamborghini a němečtí policisté v Porsche, rumunští četníci dostali Dustery. Nejedná se však o obyčejné crossovery, jakých jezdí všude plno. Tahle specialitka totiž dostala pásy, díky kterým bude nezastavitelná.
Duster s novým příslušenstvím se ukázal na letošním veletrhu BSDA, který je zaměřen primárně na techniku určenou pro bezpečnostní složky. Tahle novinka by však mohla nalézt mnoho dalších využití. Včetně reprezentování technických možností Dusteru a domácího průmyslu.
Tradiční automobily na pásech už jsme viděli několikrát, plno jich je na YouTube a před lety jsme dokonce mohli vidět Kena Block, jak si se Subaru na pásech užíval spoustu srandy při jízdě bokem. Tento systém se však chlubí domácím (rumunským) původem a jeho autoři slibují bohaté využití.
Za cena 10 700 euro (cca 275 000 Kč) totiž získáte sadu čtyř speciálně vyvinutých pásů, díky kterým můžete už za necelou hodinu udělat z Dusteru doslova nezastavitelný stroj. Ten navíc nemusí sloužit jen u bezpečnostních složek, ale současně může najít uplatnění v zemědělství,u záchranných složek nebo v rukou provozovatelů hotelů - například po dobu zimní sezóny.
Přezutí Dusteru na pásy sebou samozřejmě přináší několik omezení, jako je například omezená maximální rychlost. Navíc se dá očekávat, že životnost gumových pásů bude v porovnání s běžnými pneumatikami podstatně kratší. A jednou z hlavních překážek pro mnohé současné majitele Dusterů by mohla být i nutnost mít model s pohonem všech kol, jinak budou pásy na obou nápravách zbytečné.
Zda půjdou pásy nasadit na obě generace Dusteru bohužel nevíme, ovšem po mechanické stránce jsou oba modely téměř stejné. Tvary karoserie, ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, jsou však odlišné. Nový Duster například ztrácí na první generaci v nájezdových úhlech, ovšem pochlubit se může řadou moderního vybavení, jako je například asistent pro sjíždění kopců.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?