Elektromobily jsou na silnicích už pár let a tak není divu, že některé modely stihly najet poměrně vysoký počet kilometrů. Praktické zkušenosti zatím v případě takových vozů schází, proto nás zajímá každý jednotlivý případ. Tentokrát se podíváme na zoubek pravděpodobně nejvíce ojeté Tesle Model S na britských ostrovech.
Nájezd 160 000 kilometrů není u konvenčních automobilů ničím neobvyklým a často se v praxi setkáváme i s vozy, které mají na tachometru daleko přes 200 000 kilometrů. Nejojetější automobil na světě, Volvo P1800 z roku 1966, má přitom na svém tachometru přes 4,8 milionu kilometrů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Proč tedy tolik povyku kolem Tesly, která má nakrouceno jen něco málo přes 160 000 kilometrů? Protože se stále jedná o něco nového a relativně neobvyklého. Výrobci elektromobilů sice slibují vyšší spolehlivost díky nižšímu počtu dílů, ovšem obavy panují kolem kapacity baterií.
Britský motoristický magazín "Car magazine" si proto na nějaký čas vypůjčil Teslu Model S P85 z roku 2013, která ve službách společnosti Chargemaster, největší britské společnosti budující elektrické nabíječky, najela přes 161 000 kilometrů.
Car Magazine věnoval kontrole vozu a jeho funkčnosti obsáhlý prostor, ovšem to nejdůležitější je téměř na konci. Pohonný systém elektromobilu byl prakticky bez závad. Dojezd sice poklesl o cca 16 kilometrů, ovšem to není při původním dojezdu přes 420 km velký problém. Při jízdě samotné se však měl zesílit typický zátah zadního elektromotoru.
Pokud se podíváme i na hodnocení méně důležitých detailů, pak lak vozu byl v celkem dobré kondici, ačkoliv už se na něm za několik let objevila řada škrábanců. Interiér byl evidentně kvalitně a často udržovaný, ovšem i tak se na koženém čalounění začaly objevovat známky únavy. Ve výsledku se však v interiéru ani exteriéru neobjevily žádné větší problémy.
Velkým esem v rukávu Tesly však byl a je ohromný infotainment ve středu palubní desky. Ten stále funguje výborně a jeho reakce jsou bryskní, ačkoliv jeho rozlišení za ty roky, ve srovnání s konkurencí, už nepůsobí tak ohromujícím dojmem.
Ve výsledku se Tesla Model S P85 potvrdila jako velice slušný "držák," který dokáže odvést svou práci i v delším časovém horizontu a s vyšším nájezdem. Překvapením byl jen minimální pokles kapacity baterie.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?