Tesla najezdila 161 000 km a šla na celkovou prohlídku. Podívejte se, co bylo nejzajímavější a málo kdo to čekal

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. dubna 2018, 11:00 Aktualizováno 30.4.2018, 13:34 Google+

Elektromobily jsou na silnicích už pár let a tak není divu, že některé modely stihly najet poměrně vysoký počet kilometrů. Praktické zkušenosti zatím v případě takových vozů schází, proto nás zajímá každý jednotlivý případ. Tentokrát se podíváme na zoubek pravděpodobně nejvíce ojeté Tesle Model S na britských ostrovech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový elektromobil Tesly - Model S

Nový elektromobil Tesly - Model S | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Nájezd 160 000 kilometrů není u konvenčních automobilů ničím neobvyklým a často se v praxi setkáváme i s vozy, které mají na tachometru daleko přes 200 000 kilometrů. Nejojetější automobil na světě, Volvo P1800 z roku 1966, má přitom na svém tachometru přes 4,8 milionu kilometrů.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Proč tedy tolik povyku kolem Tesly, která má nakrouceno jen něco málo přes 160 000 kilometrů? Protože se stále jedná o něco nového a relativně neobvyklého. Výrobci elektromobilů sice slibují vyšší spolehlivost díky nižšímu počtu dílů, ovšem obavy panují kolem kapacity baterií.

Britský motoristický magazín "Car magazine" si proto na nějaký čas vypůjčil Teslu Model S P85 z roku 2013, která ve službách společnosti Chargemaster, největší britské společnosti budující elektrické nabíječky, najela přes 161 000 kilometrů.

Car Magazine věnoval kontrole vozu a jeho funkčnosti obsáhlý prostor, ovšem to nejdůležitější je téměř na konci. Pohonný systém elektromobilu byl prakticky bez závad. Dojezd sice poklesl o cca 16 kilometrů, ovšem to není při původním dojezdu přes 420 km velký problém. Při jízdě samotné se však měl zesílit typický zátah zadního elektromotoru.

Pokud se podíváme i na hodnocení méně důležitých detailů, pak lak vozu byl v celkem dobré kondici, ačkoliv už se na něm za několik let objevila řada škrábanců. Interiér byl evidentně kvalitně a často udržovaný, ovšem i tak se na koženém čalounění začaly objevovat známky únavy. Ve výsledku se však v interiéru ani exteriéru neobjevily žádné větší problémy.

Velkým esem v rukávu Tesly však byl a je ohromný infotainment ve středu palubní desky. Ten stále funguje výborně a jeho reakce jsou bryskní, ačkoliv jeho rozlišení za ty roky, ve srovnání s konkurencí, už nepůsobí tak ohromujícím dojmem. 

Ve výsledku se Tesla Model S P85 potvrdila jako velice slušný "držák," který dokáže odvést svou práci i v delším časovém horizontu a s vyšším nájezdem. Překvapením byl jen minimální pokles kapacity baterie.

Vytisknout

Diskuze: Tesla najezdila 161 000 km a šla na celkovou prohlídku. Podívejte se, co bylo nejzajímavější a málo kdo to čekal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Unikátní Lamborghini Huracán, které dostal papež František darem od automobilky

Papežovo Lamorghini míří do aukce. Kolik přinese do Vatikánské pokladnice?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud