Elektromobily jsou na silnicích už pár let a tak není divu, že některé modely stihly najet poměrně vysoký počet kilometrů. Praktické zkušenosti zatím v případě takových vozů schází, proto nás zajímá každý jednotlivý případ. Tentokrát se podíváme na zoubek pravděpodobně nejvíce ojeté Tesle Model S na britských ostrovech.
Nájezd 160 000 kilometrů není u konvenčních automobilů ničím neobvyklým a často se v praxi setkáváme i s vozy, které mají na tachometru daleko přes 200 000 kilometrů. Nejojetější automobil na světě, Volvo P1800 z roku 1966, má přitom na svém tachometru přes 4,8 milionu kilometrů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Proč tedy tolik povyku kolem Tesly, která má nakrouceno jen něco málo přes 160 000 kilometrů? Protože se stále jedná o něco nového a relativně neobvyklého. Výrobci elektromobilů sice slibují vyšší spolehlivost díky nižšímu počtu dílů, ovšem obavy panují kolem kapacity baterií.
Britský motoristický magazín "Car magazine" si proto na nějaký čas vypůjčil Teslu Model S P85 z roku 2013, která ve službách společnosti Chargemaster, největší britské společnosti budující elektrické nabíječky, najela přes 161 000 kilometrů.
Car Magazine věnoval kontrole vozu a jeho funkčnosti obsáhlý prostor, ovšem to nejdůležitější je téměř na konci. Pohonný systém elektromobilu byl prakticky bez závad. Dojezd sice poklesl o cca 16 kilometrů, ovšem to není při původním dojezdu přes 420 km velký problém. Při jízdě samotné se však měl zesílit typický zátah zadního elektromotoru.
Pokud se podíváme i na hodnocení méně důležitých detailů, pak lak vozu byl v celkem dobré kondici, ačkoliv už se na něm za několik let objevila řada škrábanců. Interiér byl evidentně kvalitně a často udržovaný, ovšem i tak se na koženém čalounění začaly objevovat známky únavy. Ve výsledku se však v interiéru ani exteriéru neobjevily žádné větší problémy.
Velkým esem v rukávu Tesly však byl a je ohromný infotainment ve středu palubní desky. Ten stále funguje výborně a jeho reakce jsou bryskní, ačkoliv jeho rozlišení za ty roky, ve srovnání s konkurencí, už nepůsobí tak ohromujícím dojmem.
Ve výsledku se Tesla Model S P85 potvrdila jako velice slušný "držák," který dokáže odvést svou práci i v delším časovém horizontu a s vyšším nájezdem. Překvapením byl jen minimální pokles kapacity baterie.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.