Honda Civic Type R je mnohými označována za jeden z nejúchvatnějších hot-hatchů posledních let, takže o nedostatku výkonu rozhodně nemůže být řeč. Co kdybychom vám ale řekli, že už na světě existuje prototyp, který dostal dalších 140 elektrických koní rovnou na zadní nápravu? Pokud vás ta zaujalo, připravte si bryndáky - tohle se vám totiž bude hodně líbit.
Již dříve se objevily spekulace, podle kterých by Honda mohla časem uvést na trh Civic i s pohonem všech kol, což by mělo samozřejmě pozitivní vliv na ovladatelnost nebo akceleraci. Lidé ze společnosti Orbis však nechtěli čekat a pomohli si svépomocí.
Zadní sériová kola totiž vyměnila za svůj unikátní koncept kol s integrovaným elektromotorem "Ring-Drive", díky čemuž získal Civic pohon na zadní kola. Každý z elektromotorů je navíc schopen podat výkon přes 70 koní, takže dohromady se na zadní nápravu posílá přes 140 koňských sil.
Společnost Orbis navíc uvádí, že jejich nová kola jsou téměř stejně těžká, jako kola dodávaná automobilkou. Uvnitř se přitom ukrývá malý elektromotor, který bez jakýchkoliv ztrát a komplikovaných řešení roztáčí přímo kolo. Motor je navíc vybaven dvoustupňovou převodovkou, takže na kolo jde vždy maximum točivého momentu.
Řešení je to na první pohled chytré a elegantní, ovšem během prezentace zatím nepadlo jediné slovo o bateriích a elektrickém systému. Lidé z webu CarThrottle, kteří na video upozornili, však odhadují, že elektrickou energii by motor mohl čerpat z 48-voltového systému s mild-hybridními bateriemi.
Orbis již údajně vůz testuje a k nejvýraznějším změnám patří především výrazně lepší trakce. Změny se však projevily i na akceleraci z 0 na 96 km/h, která je teď o téměř celou sekundu rychlejší. Díky pomoci zadních kol se navíc snižují nároky na motor roztáčející přední kola, takže současně opadla spotřeba.
Libé z Orbs mimo jiné upozorňují, že vůz je vybaven vlastním systémem, který automaticky monitoruje průběh točivého momentu, takže dokáže zabránit zbytečnému pálení pneumatik, nebo naopak dokáže pomoci k rychlejšímu a efektivnějšímu vyjetí ze zatáčky.
K zlepšení došlo překvapivě i v oblasti brzd, které musely být kompletně přepracovány a přeneseny také dovnitř kola. Povrch brzdového kotouče se nyní zvětšil o 50 procent a během brzdění dochází k 20 - 30 procentní redukci tepla. Brzdy tak mohly být vyrobeny menší a lehčí, přičemž vydrží delší dobu.
Jedinou stinnou stránkou by mohl být prozatímní vzhled tohoto chytrého kola, které se nasazuje stejně jako u závodních speciálů přes centrální matici. Společnost však upozornila, že už v současnosti pracuje na stylových krytech kol vyráběných prostřednictvím 3D tiskárny, takže zájemci o tuto úpravu budou mít bohatý výběr "disků."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.