Honda Civic Type R s pohonem všech kol? Tenhle hybrid si zamilujete

Honda Civic Type R dostala díky společnosti Orbis hybridní pohon 4x4 a 140 koní navíc
Honda Civic Type R dostala díky společnosti Orbis hybridní pohon 4x4 a 140 koní navíc, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. dubna 2018 11:26
Sdílej:

Honda Civic Type R je mnohými označována za jeden z nejúchvatnějších hot-hatchů posledních let, takže o nedostatku výkonu rozhodně nemůže být řeč. Co kdybychom vám ale řekli, že už na světě existuje prototyp, který dostal dalších 140 elektrických koní rovnou na zadní nápravu? Pokud vás ta zaujalo, připravte si bryndáky - tohle se vám totiž bude hodně líbit.

Již dříve se objevily spekulace, podle kterých by Honda mohla časem uvést na trh Civic i s pohonem všech kol, což by mělo samozřejmě pozitivní vliv na ovladatelnost nebo akceleraci. Lidé ze společnosti Orbis však nechtěli čekat a pomohli si svépomocí.

Zadní sériová kola totiž vyměnila za svůj unikátní koncept kol s integrovaným elektromotorem "Ring-Drive", díky čemuž získal Civic pohon na zadní kola. Každý z elektromotorů je navíc schopen podat výkon přes 70 koní, takže dohromady se na zadní nápravu posílá přes 140 koňských sil.

Společnost Orbis navíc uvádí, že jejich nová kola jsou téměř stejně těžká, jako kola dodávaná automobilkou. Uvnitř se přitom ukrývá malý elektromotor, který bez jakýchkoliv ztrát a komplikovaných řešení roztáčí přímo kolo. Motor je navíc vybaven dvoustupňovou převodovkou, takže na kolo jde vždy maximum točivého momentu.

Řešení je to na první pohled chytré a elegantní, ovšem během prezentace zatím nepadlo jediné slovo o bateriích a elektrickém systému. Lidé z webu CarThrottle, kteří na video upozornili, však odhadují, že elektrickou energii by motor mohl čerpat z 48-voltového systému s mild-hybridními bateriemi.

Orbis již údajně vůz testuje a k nejvýraznějším změnám patří především výrazně lepší trakce. Změny se však projevily i na akceleraci z 0 na 96 km/h, která je teď o téměř celou sekundu rychlejší. Díky pomoci zadních kol se navíc snižují nároky na motor roztáčející přední kola, takže současně opadla spotřeba.

Libé z Orbs mimo jiné upozorňují, že vůz je vybaven vlastním systémem, který automaticky monitoruje průběh točivého momentu, takže dokáže zabránit zbytečnému pálení pneumatik, nebo naopak dokáže pomoci k rychlejšímu a efektivnějšímu vyjetí ze zatáčky.

K zlepšení došlo překvapivě i v oblasti brzd, které musely být kompletně přepracovány a přeneseny také dovnitř kola. Povrch brzdového kotouče se nyní zvětšil o 50 procent a během brzdění dochází k 20 - 30 procentní redukci tepla. Brzdy tak mohly být vyrobeny menší a lehčí, přičemž vydrží delší dobu.

Jedinou stinnou stránkou by mohl být prozatímní vzhled tohoto chytrého kola, které se nasazuje stejně jako u závodních speciálů přes centrální matici. Společnost však upozornila, že už v současnosti pracuje na stylových krytech kol vyráběných prostřednictvím 3D tiskárny, takže zájemci o tuto úpravu budou mít bohatý výběr "disků."

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.