Honda Civic Type R je mnohými označována za jeden z nejúchvatnějších hot-hatchů posledních let, takže o nedostatku výkonu rozhodně nemůže být řeč. Co kdybychom vám ale řekli, že už na světě existuje prototyp, který dostal dalších 140 elektrických koní rovnou na zadní nápravu? Pokud vás ta zaujalo, připravte si bryndáky - tohle se vám totiž bude hodně líbit.
Již dříve se objevily spekulace, podle kterých by Honda mohla časem uvést na trh Civic i s pohonem všech kol, což by mělo samozřejmě pozitivní vliv na ovladatelnost nebo akceleraci. Lidé ze společnosti Orbis však nechtěli čekat a pomohli si svépomocí.
Zadní sériová kola totiž vyměnila za svůj unikátní koncept kol s integrovaným elektromotorem "Ring-Drive", díky čemuž získal Civic pohon na zadní kola. Každý z elektromotorů je navíc schopen podat výkon přes 70 koní, takže dohromady se na zadní nápravu posílá přes 140 koňských sil.
Společnost Orbis navíc uvádí, že jejich nová kola jsou téměř stejně těžká, jako kola dodávaná automobilkou. Uvnitř se přitom ukrývá malý elektromotor, který bez jakýchkoliv ztrát a komplikovaných řešení roztáčí přímo kolo. Motor je navíc vybaven dvoustupňovou převodovkou, takže na kolo jde vždy maximum točivého momentu.
Řešení je to na první pohled chytré a elegantní, ovšem během prezentace zatím nepadlo jediné slovo o bateriích a elektrickém systému. Lidé z webu CarThrottle, kteří na video upozornili, však odhadují, že elektrickou energii by motor mohl čerpat z 48-voltového systému s mild-hybridními bateriemi.
Orbis již údajně vůz testuje a k nejvýraznějším změnám patří především výrazně lepší trakce. Změny se však projevily i na akceleraci z 0 na 96 km/h, která je teď o téměř celou sekundu rychlejší. Díky pomoci zadních kol se navíc snižují nároky na motor roztáčející přední kola, takže současně opadla spotřeba.
Libé z Orbs mimo jiné upozorňují, že vůz je vybaven vlastním systémem, který automaticky monitoruje průběh točivého momentu, takže dokáže zabránit zbytečnému pálení pneumatik, nebo naopak dokáže pomoci k rychlejšímu a efektivnějšímu vyjetí ze zatáčky.
K zlepšení došlo překvapivě i v oblasti brzd, které musely být kompletně přepracovány a přeneseny také dovnitř kola. Povrch brzdového kotouče se nyní zvětšil o 50 procent a během brzdění dochází k 20 - 30 procentní redukci tepla. Brzdy tak mohly být vyrobeny menší a lehčí, přičemž vydrží delší dobu.
Jedinou stinnou stránkou by mohl být prozatímní vzhled tohoto chytrého kola, které se nasazuje stejně jako u závodních speciálů přes centrální matici. Společnost však upozornila, že už v současnosti pracuje na stylových krytech kol vyráběných prostřednictvím 3D tiskárny, takže zájemci o tuto úpravu budou mít bohatý výběr "disků."
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?