Honda Civic Type R je mnohými označována za jeden z nejúchvatnějších hot-hatchů posledních let, takže o nedostatku výkonu rozhodně nemůže být řeč. Co kdybychom vám ale řekli, že už na světě existuje prototyp, který dostal dalších 140 elektrických koní rovnou na zadní nápravu? Pokud vás ta zaujalo, připravte si bryndáky - tohle se vám totiž bude hodně líbit.
Již dříve se objevily spekulace, podle kterých by Honda mohla časem uvést na trh Civic i s pohonem všech kol, což by mělo samozřejmě pozitivní vliv na ovladatelnost nebo akceleraci. Lidé ze společnosti Orbis však nechtěli čekat a pomohli si svépomocí.
Zadní sériová kola totiž vyměnila za svůj unikátní koncept kol s integrovaným elektromotorem "Ring-Drive", díky čemuž získal Civic pohon na zadní kola. Každý z elektromotorů je navíc schopen podat výkon přes 70 koní, takže dohromady se na zadní nápravu posílá přes 140 koňských sil.
Společnost Orbis navíc uvádí, že jejich nová kola jsou téměř stejně těžká, jako kola dodávaná automobilkou. Uvnitř se přitom ukrývá malý elektromotor, který bez jakýchkoliv ztrát a komplikovaných řešení roztáčí přímo kolo. Motor je navíc vybaven dvoustupňovou převodovkou, takže na kolo jde vždy maximum točivého momentu.
Řešení je to na první pohled chytré a elegantní, ovšem během prezentace zatím nepadlo jediné slovo o bateriích a elektrickém systému. Lidé z webu CarThrottle, kteří na video upozornili, však odhadují, že elektrickou energii by motor mohl čerpat z 48-voltového systému s mild-hybridními bateriemi.
Orbis již údajně vůz testuje a k nejvýraznějším změnám patří především výrazně lepší trakce. Změny se však projevily i na akceleraci z 0 na 96 km/h, která je teď o téměř celou sekundu rychlejší. Díky pomoci zadních kol se navíc snižují nároky na motor roztáčející přední kola, takže současně opadla spotřeba.
Libé z Orbs mimo jiné upozorňují, že vůz je vybaven vlastním systémem, který automaticky monitoruje průběh točivého momentu, takže dokáže zabránit zbytečnému pálení pneumatik, nebo naopak dokáže pomoci k rychlejšímu a efektivnějšímu vyjetí ze zatáčky.
K zlepšení došlo překvapivě i v oblasti brzd, které musely být kompletně přepracovány a přeneseny také dovnitř kola. Povrch brzdového kotouče se nyní zvětšil o 50 procent a během brzdění dochází k 20 - 30 procentní redukci tepla. Brzdy tak mohly být vyrobeny menší a lehčí, přičemž vydrží delší dobu.
Jedinou stinnou stránkou by mohl být prozatímní vzhled tohoto chytrého kola, které se nasazuje stejně jako u závodních speciálů přes centrální matici. Společnost však upozornila, že už v současnosti pracuje na stylových krytech kol vyráběných prostřednictvím 3D tiskárny, takže zájemci o tuto úpravu budou mít bohatý výběr "disků."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?