Honda Civic Type R je mnohými označována za jeden z nejúchvatnějších hot-hatchů posledních let, takže o nedostatku výkonu rozhodně nemůže být řeč. Co kdybychom vám ale řekli, že už na světě existuje prototyp, který dostal dalších 140 elektrických koní rovnou na zadní nápravu? Pokud vás ta zaujalo, připravte si bryndáky - tohle se vám totiž bude hodně líbit.
Již dříve se objevily spekulace, podle kterých by Honda mohla časem uvést na trh Civic i s pohonem všech kol, což by mělo samozřejmě pozitivní vliv na ovladatelnost nebo akceleraci. Lidé ze společnosti Orbis však nechtěli čekat a pomohli si svépomocí.
Zadní sériová kola totiž vyměnila za svůj unikátní koncept kol s integrovaným elektromotorem "Ring-Drive", díky čemuž získal Civic pohon na zadní kola. Každý z elektromotorů je navíc schopen podat výkon přes 70 koní, takže dohromady se na zadní nápravu posílá přes 140 koňských sil.
Společnost Orbis navíc uvádí, že jejich nová kola jsou téměř stejně těžká, jako kola dodávaná automobilkou. Uvnitř se přitom ukrývá malý elektromotor, který bez jakýchkoliv ztrát a komplikovaných řešení roztáčí přímo kolo. Motor je navíc vybaven dvoustupňovou převodovkou, takže na kolo jde vždy maximum točivého momentu.
Řešení je to na první pohled chytré a elegantní, ovšem během prezentace zatím nepadlo jediné slovo o bateriích a elektrickém systému. Lidé z webu CarThrottle, kteří na video upozornili, však odhadují, že elektrickou energii by motor mohl čerpat z 48-voltového systému s mild-hybridními bateriemi.
Orbis již údajně vůz testuje a k nejvýraznějším změnám patří především výrazně lepší trakce. Změny se však projevily i na akceleraci z 0 na 96 km/h, která je teď o téměř celou sekundu rychlejší. Díky pomoci zadních kol se navíc snižují nároky na motor roztáčející přední kola, takže současně opadla spotřeba.
Libé z Orbs mimo jiné upozorňují, že vůz je vybaven vlastním systémem, který automaticky monitoruje průběh točivého momentu, takže dokáže zabránit zbytečnému pálení pneumatik, nebo naopak dokáže pomoci k rychlejšímu a efektivnějšímu vyjetí ze zatáčky.
K zlepšení došlo překvapivě i v oblasti brzd, které musely být kompletně přepracovány a přeneseny také dovnitř kola. Povrch brzdového kotouče se nyní zvětšil o 50 procent a během brzdění dochází k 20 - 30 procentní redukci tepla. Brzdy tak mohly být vyrobeny menší a lehčí, přičemž vydrží delší dobu.
Jedinou stinnou stránkou by mohl být prozatímní vzhled tohoto chytrého kola, které se nasazuje stejně jako u závodních speciálů přes centrální matici. Společnost však upozornila, že už v současnosti pracuje na stylových krytech kol vyráběných prostřednictvím 3D tiskárny, takže zájemci o tuto úpravu budou mít bohatý výběr "disků."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.