Jízda s přívěsem je i pro zkušené řidiče výzvou. Především couvání se může rychle zkomplikovat a klade na řidiče velké nároky. Volkswagen proto vyvinul asistenční systém „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje manévrování, například při zaparkování přívěsu pro koně před správným boxem na jezdeckém turnaji nebo obytného přívěsu v kempu. Systém zajišťuje řízení, řidič přidává plyn a brzdí. Směr jízdy mění ovládacím prvkem pro nastavování vnějších zpětných zrcátek. Jednoduše, rychle a bezpečně.
Inovativní asistent „Trailer Assist“, dodávaný na přání, se aktivuje stisknutím tlačítka. I nezkušený řidič tak dokáže rychle a bezpečně couvat se soupravou. Ovládací prvek pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek může být nyní používán jako joystick k plynulé změně požadovaného směru jízdy soupravy. Na panelu sdružených přístrojů jsou zobrazovány aktuální a nastavené směry jízdy a zalomení soupravy. Systém má automaticky pod kontrolou řízení s elektromechanickým posilovačem, zatímco řidič ovládá už jen pedály plynu a brzdy.
Je-li přívěs natočen správným směrem, řidič ovládací prvek vnějších zpětných zrcátek jednoduše stiskne dozadu a vozidlo je zdánlivě taženo přívěsem v jedné linii. Díky tomu nemusí mít řidiči obavu ani před couváním s přívěsem v přímém směru na dlouhém úseku.
Rozhodující roli při manévrování hraje kamerová technika, integrovaná do vozidla. Jejím prostřednictvím zajišťuje „Trailer Assist“ automatické řízení soupravy v příčném směru. Základem jsou algoritmy pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení přívěsu. Z úhlu zalomení, zjištěného kamerou, se vypočte úhel natočení volantu – nezávisle na modelu přívěsu nebo typu oje.
Systém je dalším plodem průkopnické práce vývojářů značky Volkswagen, jejichž cílem je maximálně usnadňovat složité zaparkování vozidla či manévrování a zajistit bezpečnost v těchto situacích. Řidiči souprav tohoto malého pomocníka velmi oceňují, protože umožňuje precizní manévrování ve stísněných podmínkách při jízdě s přívěsem, ať se jedná o přepravu zahradního odpadu, motocyklu nebo obytný přívěs. Tím je zajištěno komfortní dojetí do cíle se vším, což je připojeno k tažnému zařízení – při práci, ve volném čase a zvláště pak v nejkrásnějších týdnech roku, na dovolené.
Stručný přehled – Vývoj asistenčních systémů pro parkování
1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist) 2008 – první použití systému Rear View 2010 – první použití prostorového kamerového systému Area View 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem) 2010 – Park Assist 2.0 2012 – OPS 360° 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo 2014 – asistent pro couvání z parkovacího místa 2014 – asistent pro sledování mrtvého úhlu 2014 – Area View, 2. generace 2014 – zavedení systému Trailer Assist 2015 – Park Assist 3.0Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.