Jízda s přívěsem je i pro zkušené řidiče výzvou. Především couvání se může rychle zkomplikovat a klade na řidiče velké nároky. Volkswagen proto vyvinul asistenční systém „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje manévrování, například při zaparkování přívěsu pro koně před správným boxem na jezdeckém turnaji nebo obytného přívěsu v kempu. Systém zajišťuje řízení, řidič přidává plyn a brzdí. Směr jízdy mění ovládacím prvkem pro nastavování vnějších zpětných zrcátek. Jednoduše, rychle a bezpečně.
Inovativní asistent „Trailer Assist“, dodávaný na přání, se aktivuje stisknutím tlačítka. I nezkušený řidič tak dokáže rychle a bezpečně couvat se soupravou. Ovládací prvek pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek může být nyní používán jako joystick k plynulé změně požadovaného směru jízdy soupravy. Na panelu sdružených přístrojů jsou zobrazovány aktuální a nastavené směry jízdy a zalomení soupravy. Systém má automaticky pod kontrolou řízení s elektromechanickým posilovačem, zatímco řidič ovládá už jen pedály plynu a brzdy.
Je-li přívěs natočen správným směrem, řidič ovládací prvek vnějších zpětných zrcátek jednoduše stiskne dozadu a vozidlo je zdánlivě taženo přívěsem v jedné linii. Díky tomu nemusí mít řidiči obavu ani před couváním s přívěsem v přímém směru na dlouhém úseku.
Rozhodující roli při manévrování hraje kamerová technika, integrovaná do vozidla. Jejím prostřednictvím zajišťuje „Trailer Assist“ automatické řízení soupravy v příčném směru. Základem jsou algoritmy pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení přívěsu. Z úhlu zalomení, zjištěného kamerou, se vypočte úhel natočení volantu – nezávisle na modelu přívěsu nebo typu oje.
Systém je dalším plodem průkopnické práce vývojářů značky Volkswagen, jejichž cílem je maximálně usnadňovat složité zaparkování vozidla či manévrování a zajistit bezpečnost v těchto situacích. Řidiči souprav tohoto malého pomocníka velmi oceňují, protože umožňuje precizní manévrování ve stísněných podmínkách při jízdě s přívěsem, ať se jedná o přepravu zahradního odpadu, motocyklu nebo obytný přívěs. Tím je zajištěno komfortní dojetí do cíle se vším, což je připojeno k tažnému zařízení – při práci, ve volném čase a zvláště pak v nejkrásnějších týdnech roku, na dovolené.
Stručný přehled – Vývoj asistenčních systémů pro parkování
1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist) 2008 – první použití systému Rear View 2010 – první použití prostorového kamerového systému Area View 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem) 2010 – Park Assist 2.0 2012 – OPS 360° 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo 2014 – asistent pro couvání z parkovacího místa 2014 – asistent pro sledování mrtvého úhlu 2014 – Area View, 2. generace 2014 – zavedení systému Trailer Assist 2015 – Park Assist 3.0S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.