Jízda s přívěsem je i pro zkušené řidiče výzvou. Především couvání se může rychle zkomplikovat a klade na řidiče velké nároky. Volkswagen proto vyvinul asistenční systém „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje manévrování, například při zaparkování přívěsu pro koně před správným boxem na jezdeckém turnaji nebo obytného přívěsu v kempu. Systém zajišťuje řízení, řidič přidává plyn a brzdí. Směr jízdy mění ovládacím prvkem pro nastavování vnějších zpětných zrcátek. Jednoduše, rychle a bezpečně.
Inovativní asistent „Trailer Assist“, dodávaný na přání, se aktivuje stisknutím tlačítka. I nezkušený řidič tak dokáže rychle a bezpečně couvat se soupravou. Ovládací prvek pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek může být nyní používán jako joystick k plynulé změně požadovaného směru jízdy soupravy. Na panelu sdružených přístrojů jsou zobrazovány aktuální a nastavené směry jízdy a zalomení soupravy. Systém má automaticky pod kontrolou řízení s elektromechanickým posilovačem, zatímco řidič ovládá už jen pedály plynu a brzdy.
Je-li přívěs natočen správným směrem, řidič ovládací prvek vnějších zpětných zrcátek jednoduše stiskne dozadu a vozidlo je zdánlivě taženo přívěsem v jedné linii. Díky tomu nemusí mít řidiči obavu ani před couváním s přívěsem v přímém směru na dlouhém úseku.
Rozhodující roli při manévrování hraje kamerová technika, integrovaná do vozidla. Jejím prostřednictvím zajišťuje „Trailer Assist“ automatické řízení soupravy v příčném směru. Základem jsou algoritmy pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení přívěsu. Z úhlu zalomení, zjištěného kamerou, se vypočte úhel natočení volantu – nezávisle na modelu přívěsu nebo typu oje.
Systém je dalším plodem průkopnické práce vývojářů značky Volkswagen, jejichž cílem je maximálně usnadňovat složité zaparkování vozidla či manévrování a zajistit bezpečnost v těchto situacích. Řidiči souprav tohoto malého pomocníka velmi oceňují, protože umožňuje precizní manévrování ve stísněných podmínkách při jízdě s přívěsem, ať se jedná o přepravu zahradního odpadu, motocyklu nebo obytný přívěs. Tím je zajištěno komfortní dojetí do cíle se vším, což je připojeno k tažnému zařízení – při práci, ve volném čase a zvláště pak v nejkrásnějších týdnech roku, na dovolené.
Stručný přehled – Vývoj asistenčních systémů pro parkování
1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist) 2008 – první použití systému Rear View 2010 – první použití prostorového kamerového systému Area View 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem) 2010 – Park Assist 2.0 2012 – OPS 360° 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo 2014 – asistent pro couvání z parkovacího místa 2014 – asistent pro sledování mrtvého úhlu 2014 – Area View, 2. generace 2014 – zavedení systému Trailer Assist 2015 – Park Assist 3.0Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.