Problémy s parkováním? Volkswagen je vyřešil již před 12 lety

Volkswagen v současnosti nabízí téměř dokonalé zaparkování vozu pomocí systému Park Assist 3.0
Volkswagen v současnosti nabízí téměř dokonalé zaparkování vozu pomocí systému Park Assist 3.0, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. března 2018 11:40 31. března 2018 12:29
Sdílej:

Každodenní hledání parkovacího místa stojí čas a nervy. Je-li konečně volné parkovací místo na dohled, podporuje Volkswagen řidiče již 20 let maximálním usnadněním parkovacího manévru. Dostupné asistenční systémy jsou přitom nepřetržitě zdokonalovány. Po akustickém upozorňování na překážky následovala vizuální podpora se zobrazováním vzdálenosti od překážek. Volkswagen nakonec před dvanácti roky nabídl jako první výrobce automobilů na světě parkovacího asistenta s automatizovaným řízením.

V roce 1997 se poprvé v automobilu značky Volkswagen – v modelu Golf čtvrté generace – ozýval přerušovaný zvuk. Funkci prvního pomocníka pro zaparkování vozidla plnily čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku. V roce 2005 zdvojnásobil Volkswagen počet senzorů v modelu Passat, který byl vybaven dvakrát čtyřmi senzory.

Passat B5 tak disponoval parkovacími senzory s akustickou signalizací překážek vpředu i vzadu. Další krok podnikl Volkswagen v roce 2010 představením vizuálního parkovacího systému OPS (Optisches Parksystem). Na displeji zobrazované plochy ukazovaly řidiči při manévrování vzdálenost od překážek v okolí vozidla. Jen o dva roky později se do modelu Golf začal poprvé montovat systém OPS 360°, který dokázal zobrazovat překážky po celém obvodu vozidla.

Volkswagen prokázal průkopnického ducha také před dvanácti roky. Jako první výrobce automobilů na světě zavedla značka parkovacího asistenta, což byl začátek pro ještě bezpečnější a komfortnější život zákazníků značky Volkswagen. Inovativní systém podporuje řidiče výpočtem optimální trajektorie jízdy a automatizovaným řízením, které umožní ideální zaparkování vozidla.

Změření rozměrů parkovacího místa, stanovení výchozí pozice a pohyby volantem zajišťuje „Park Assist“ automaticky – řidič musí ovládat již jen pedály plynu a brzdy. Důsledným zdokonalováním získával „Park Assist“ v průběhu let na inteligenci a v současnosti již dokáže využít i nejmenší mezery pro zaparkování, do nichž by řidič bez tohoto systému své vozidlo sotva dokázal zaparkovat.

Již čtyři roky po světové premiéře systému přišla jeho první důkladná modernizace (Update 2.0), která umožnila realizovat parkovací manévr ve více krocích místo původních dvou. Navíc se výrazně zkrátila požadovaná délka parkovacího místa z „délky vozidla plus 1,40 metru“ na pouhých „90 centimetrů plus délka vozidla“. Jen o dva roky později byl parkovací asistent rozšířen o funkci zaparkování vozidla na příčné parkovací místo. Díky stále komplexnějším algoritmům dokáže celkem dvanáct ultrazvukových senzorů na vozidle přesněji měřit okolí pro preciznější výpočty.

Aktuální generace 3.0, nabízená od roku 2015, splní téměř jakékoli přání. Současný „Park Assist“ potřebuje už jen 80 centimetrů místa navíc, což jsou parkovací mezery, u nichž většina řidičů raději pokračuje v jízdě. A dokonce i zaparkování vozidla na příčné parkovací místo popředu je nyní možné. K dispozici je dnes také „nouzová brzda“. V rámci systémových limitů dokáže tato funkce téměř zcela vyloučit drobné kolize při parkování, nebo alespoň minimalizovat rozsah škod.

Stručný přehled – Vývoj systémů pro bezpečné parkování

1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory v zadním nárazníku 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist) 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem) 2010 – Park Assist 2.0 2012 – OPS 360° 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo 2015 – Park Assist 3.0
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.