Každodenní hledání parkovacího místa stojí čas a nervy. Je-li konečně volné parkovací místo na dohled, podporuje Volkswagen řidiče již 20 let maximálním usnadněním parkovacího manévru. Dostupné asistenční systémy jsou přitom nepřetržitě zdokonalovány. Po akustickém upozorňování na překážky následovala vizuální podpora se zobrazováním vzdálenosti od překážek. Volkswagen nakonec před dvanácti roky nabídl jako první výrobce automobilů na světě parkovacího asistenta s automatizovaným řízením.
V roce 1997 se poprvé v automobilu značky Volkswagen – v modelu Golf čtvrté generace – ozýval přerušovaný zvuk. Funkci prvního pomocníka pro zaparkování vozidla plnily čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku. V roce 2005 zdvojnásobil Volkswagen počet senzorů v modelu Passat, který byl vybaven dvakrát čtyřmi senzory.
Passat B5 tak disponoval parkovacími senzory s akustickou signalizací překážek vpředu i vzadu. Další krok podnikl Volkswagen v roce 2010 představením vizuálního parkovacího systému OPS (Optisches Parksystem). Na displeji zobrazované plochy ukazovaly řidiči při manévrování vzdálenost od překážek v okolí vozidla. Jen o dva roky později se do modelu Golf začal poprvé montovat systém OPS 360°, který dokázal zobrazovat překážky po celém obvodu vozidla.
Volkswagen prokázal průkopnického ducha také před dvanácti roky. Jako první výrobce automobilů na světě zavedla značka parkovacího asistenta, což byl začátek pro ještě bezpečnější a komfortnější život zákazníků značky Volkswagen. Inovativní systém podporuje řidiče výpočtem optimální trajektorie jízdy a automatizovaným řízením, které umožní ideální zaparkování vozidla.
Změření rozměrů parkovacího místa, stanovení výchozí pozice a pohyby volantem zajišťuje „Park Assist“ automaticky – řidič musí ovládat již jen pedály plynu a brzdy. Důsledným zdokonalováním získával „Park Assist“ v průběhu let na inteligenci a v současnosti již dokáže využít i nejmenší mezery pro zaparkování, do nichž by řidič bez tohoto systému své vozidlo sotva dokázal zaparkovat.
Již čtyři roky po světové premiéře systému přišla jeho první důkladná modernizace (Update 2.0), která umožnila realizovat parkovací manévr ve více krocích místo původních dvou. Navíc se výrazně zkrátila požadovaná délka parkovacího místa z „délky vozidla plus 1,40 metru“ na pouhých „90 centimetrů plus délka vozidla“. Jen o dva roky později byl parkovací asistent rozšířen o funkci zaparkování vozidla na příčné parkovací místo. Díky stále komplexnějším algoritmům dokáže celkem dvanáct ultrazvukových senzorů na vozidle přesněji měřit okolí pro preciznější výpočty.
Aktuální generace 3.0, nabízená od roku 2015, splní téměř jakékoli přání. Současný „Park Assist“ potřebuje už jen 80 centimetrů místa navíc, což jsou parkovací mezery, u nichž většina řidičů raději pokračuje v jízdě. A dokonce i zaparkování vozidla na příčné parkovací místo popředu je nyní možné. K dispozici je dnes také „nouzová brzda“. V rámci systémových limitů dokáže tato funkce téměř zcela vyloučit drobné kolize při parkování, nebo alespoň minimalizovat rozsah škod.
Stručný přehled – Vývoj systémů pro bezpečné parkování
1997 – první podpůrný systém pro parkování se čtyřmi ultrazvukovými senzory v zadním nárazníku 2005 – parkovací senzory vpředu a vzadu 2006 – první parkovací asistent na světě (Park Assist) 2010 – vizuální parkovací systém OPS (Optisches Parksystem) 2010 – Park Assist 2.0 2012 – OPS 360° 2012 – Park Assist 2.0 s funkcí zaparkování vozidla na příčné parkovací místo 2015 – Park Assist 3.0Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.