Stres z hledání volného místa uprostřed věčně plných parkovišť se může jednoho dne stát minulostí, a to díky nové technologii „sdíleného parkování“, která se nyní zkouší v praxi v anglickém městě Milton Keynes.
Jak vyplynulo z nové studie zadané společností Ford, běžný řidič stráví hledáním volného místa k zaparkování vozu každý rok v průměru více než jeden celý den. Řešení je však blíž, než si myslíte. V průběhu tohoto týdne se totiž testuje nový systém pro rychlé vyhledání volného místa, založený na sdílení informací od samotných automobilů pohybujících se zejména po velkých parkovištích.
„Uvědomili jsme si, kolik času zabírá zbytečné hledání volného parkovacího místa v menších i větších městech a jak stresující situace to dokáže vyvolat,“ řekl Christian Ress, odborný poradce vývojového oddělení automobilky Ford v oboru autonomní jízdy. „Náš výzkum v oblasti „sdíleného parkování“ ukázal, že můžeme řidičům pomoci, aby zbytečně nemarnili svůj čas. Cesty do centra města budou klidnější, efektivnější a nakonec i bez negativního dopadu na psychiku řidiče.“
Projekt, v jehož rámci se Ford podílí na vývoji „sdíleného parkování“ a dalších technologií ke zlepšení silniční infrastruktury, je součástí vládního programu UK Autodrive, který má za cíl pomocí investice ve výši 20 milionů liber (580 milionů korun) zajistit nasazení moderních systémů pro autonomní jízdu a digitální propojení vozidel v běžném provozu. Lze předpokládat, že systém pro snadné nalezení volného parkovacího místa by mohl být pro řidiče užitečný, protože parkovacích míst je v aglomeracích napříč celým světem čím dál méně.
„Sdílené parkování“ zpracovává údaje z parkovacích čidel automobilů, které se pohybují na parkovištích, a výstupem je mapa zobrazující volná místa. Využít však lze i data od provozovatelů parkovacích ploch, kteří často používají vlastní způsob sledování obsazenosti stání.
Ford i s dalšími partnery již v minulosti v rámci programu UK Autodrive předvedl systém informující řidiče před blížícím se záchranářským vozidlem, které potřebuje předjet kolonu. Tento systém je schopen s dostatečným předstihem varovat i automobily, které by záchranku, například za zatáčkou, nemohly vidět, aby včas zastavily a umožnily její rychlý průjezd.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?