Je to nápad, který by jednoho dne mohl pomoci ušetřit až miliardy litrů vody ročně. Nevyžaduje přitom žádné vyspělé technologie ani nákladnou techniku. Mohl napadnout vlastně kohokoliv, ale až tyto sourozence napadlo: „Co kdyby se dešťové kapky nestíraly, ale sbíraly a následně používaly v ostřikovačích?"
Sourozenci Daniel a Lara Krohnovi cestovali loni v létě autem, když se spustila průtrž mračen. V jednu chvíli chtěl jejich otec Gerd umýt čelní sklo, ale nádržka na kapalinu do ostřikovačů byla prázdná – a okno se špinilo více a více. Děti napadlo, že by se dešťové kapky mohly zachycovat a používat v ostřikovačích. Nápad získal první cenu v regionální soutěži pro mladé vynálezce a nyní se dočkal i realizace na skutečném voze.
„Lilo jako z konve. Voda byla všude – všude kromě nádržky ostřikovačů. Sestře i mě to přišlo vtipné a řešení se najednou zdálo docela samozřejmé. Stačí využít dešťovou vodu,“ řekl jedenáctiletý Daniel z německého Jülichu. „Nemohli jsme uvěřit, že to ještě nikoho nenapadlo,“ dodala devítiletá Tara.
„Abychom to vyzkoušeli, rozebrali jsme naše hasičské auto a čerpadlo z něj jsme namontovali na model auta v akváriu. Potom jsme přidali filtrační systém, aby byla voda čistá. Fungovalo to fakt dobře.“
Když se o nápadu dozvěděli inženýři Fordu, zaujal je natolik, že se nabídli nainstalovat takové zařízení v plné velikosti do testovacího Fordu S-MAX. Vodu sbírají gumové hadice upevněné u spodního okraje čelního okna.
Předpokládá se, že automobily budou spotřebovávat více vody než dosud, protože bude zapotřebí udržovat v čistotě také kamery a další snímače. Konstruktéři Fordu již pracují na různých způsobech recyklace vody včetně zachycování vlhkosti ze vzduchu a jejího filtrování na pitnou vodu On‑the-Go H20.
Pro informaci Ford uvádí, že řidiči spotřebují na čistění skel ostřikovači v průměru 20 litrů vody ročně. Vzhledem k tomu, že na evropských silnicích jezdí 291 milionů aut, mohl by vynález sourozenců Krohnových každý rok ušetřit bezmála šest miliard litrů vody.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?