Je to nápad, který by jednoho dne mohl pomoci ušetřit až miliardy litrů vody ročně. Nevyžaduje přitom žádné vyspělé technologie ani nákladnou techniku. Mohl napadnout vlastně kohokoliv, ale až tyto sourozence napadlo: „Co kdyby se dešťové kapky nestíraly, ale sbíraly a následně používaly v ostřikovačích?"
Sourozenci Daniel a Lara Krohnovi cestovali loni v létě autem, když se spustila průtrž mračen. V jednu chvíli chtěl jejich otec Gerd umýt čelní sklo, ale nádržka na kapalinu do ostřikovačů byla prázdná – a okno se špinilo více a více. Děti napadlo, že by se dešťové kapky mohly zachycovat a používat v ostřikovačích. Nápad získal první cenu v regionální soutěži pro mladé vynálezce a nyní se dočkal i realizace na skutečném voze.
„Lilo jako z konve. Voda byla všude – všude kromě nádržky ostřikovačů. Sestře i mě to přišlo vtipné a řešení se najednou zdálo docela samozřejmé. Stačí využít dešťovou vodu,“ řekl jedenáctiletý Daniel z německého Jülichu. „Nemohli jsme uvěřit, že to ještě nikoho nenapadlo,“ dodala devítiletá Tara.
„Abychom to vyzkoušeli, rozebrali jsme naše hasičské auto a čerpadlo z něj jsme namontovali na model auta v akváriu. Potom jsme přidali filtrační systém, aby byla voda čistá. Fungovalo to fakt dobře.“
Když se o nápadu dozvěděli inženýři Fordu, zaujal je natolik, že se nabídli nainstalovat takové zařízení v plné velikosti do testovacího Fordu S-MAX. Vodu sbírají gumové hadice upevněné u spodního okraje čelního okna.
Předpokládá se, že automobily budou spotřebovávat více vody než dosud, protože bude zapotřebí udržovat v čistotě také kamery a další snímače. Konstruktéři Fordu již pracují na různých způsobech recyklace vody včetně zachycování vlhkosti ze vzduchu a jejího filtrování na pitnou vodu On‑the-Go H20.
Pro informaci Ford uvádí, že řidiči spotřebují na čistění skel ostřikovači v průměru 20 litrů vody ročně. Vzhledem k tomu, že na evropských silnicích jezdí 291 milionů aut, mohl by vynález sourozenců Krohnových každý rok ušetřit bezmála šest miliard litrů vody.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.