Nové Polo R Supercar z dílen oddělení Volkswagen Motorsport oslavilo světovou premiéru v Autostadtu ve Wolfsburgu. Automobil s pohonem všech kol a výkonem 570 k pro mistrovství světa FIA v rallycrossu (WRX) se prezentuje – po zisku mistrovského titulu Johana Kristoffersona v roce 2017 – v nové podobě. Kromě optimalizované aerodynamiky čelní partie se nové Polo R Supercar postaví na start s vylepšeními v oblasti zadního spoileru.
Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets, šéfka týmu PSRX Pernilla Solberg a jednatel společnosti Volkswagen R Jost Capito odhalili nový vůz Volkswagen Polo R Supercar za přítomnosti úřadujícího mistra světa v rallycrossu Johana Kristofferssona a majitele týmu a rallycrossové „superstar“ Pettera Solberga.
„Není pochyb o tom, že nová sezona bude mimořádně napínavá. Konkurence udělá vše pro to, aby nás o titul připravila,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Naším cílem samozřejmě je dát Johanovi a Petterovi do rukou skvělý vůz, s nímž budou moci bojovat o titul mistra světa. Věřím, že se nám to podaří a že nové partnerství se společností Volkswagen R vnese do hry ještě více dynamiky.“
Jost Capito, jednatel společnosti Volkswagen R GmbH, se těší na novou spolupráci v mistrovství světa FIA v rallycrossu: „Volkswagen R odjakživa čerpá inspiraci a vášeň z motoristického sportu. Tyto kvality budeme nyní aktivně posilovat v úzké spolupráci s našimi kolegy z oddělení Volkswagen Motorsport a týmu PSRX. Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude velmi napínavé a my se těšíme na společnou práci s našimi partnery.“
Polo R Supercar se na první pohled odlišuje od svého předchůdce vnějšími panely karoserie. „Nejdůležitější změny oproti verzi z loňského roku jsme uskutečnili v oblasti čelní partie,“ vysvětluje Fabrice van Ertvelde, technický vedoucí projektu účasti značky Volkswagen ve WRX. Zejména v rallycrossových závodech citlivá oblast chlazení motoru byla z hlediska aerodynamiky nově navržena, což u vozu Polo R Supercar 2018 povede k výrazně vyšší efektivitě. Druhým důležitým aspektem bylo uspořádání nového zadního spoileru, který vytváří vyšší přítlak a nabízí širší možnosti nastavení. Polo bylo v mnoha detailech zdokonaleno také pod kapotou, aby bylo optimálně připraveno na krátké závody v mistrovství světa FIA v rallycrossu s těsnými a atraktivními souboji.
Johan Kristoffersson, který bude jako mistr světa nastupovat se startovním číslem 1, prohlásil: „První testy s novým vozem Polo R Supercar proběhly velmi dobře. Vývojový tým oddělení Volkswagen Motorsport odvedl velkolepou práci. Jako mistr světa jsem samozřejmě pod velkým tlakem, ale to si nepřipouštím. Naopak se těším na úžasné a doufejme i napínavé duely s konkurencí.“
Mistrovství světa FIA v rallycrossu zahrnuje dvanáct podniků na třech kontinentech. Sezona bude zahájena o víkendu 14. až 15. dubna v Barceloně (Španělsko) a skončí velkým finále 24. až 25. listopadu v Kapském Městě (Jižní Afrika). Účastníci seriálu WRX se poprvé představí na nově vybudovaném okruhu v Silverstone (Velká Británie) a premiérově se uskuteční také jeden závod v USA, v texaském Austinu.
Do nejvyšší třídy, tzv. RX Supercar Series, je v současnosti přihlášeno 15 vozidel včetně jezdců. Kromě jezdců značky Volkswagen Johana Kristofferssona a Pettera Solberga mezi ně patří další prominentní jména ze světa motoristického sportu, jako je hvězda světových soutěží Sébastien Loeb a mistr DTM Mattias Ekström.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.