Nové Polo R Supercar z dílen oddělení Volkswagen Motorsport oslavilo světovou premiéru v Autostadtu ve Wolfsburgu. Automobil s pohonem všech kol a výkonem 570 k pro mistrovství světa FIA v rallycrossu (WRX) se prezentuje – po zisku mistrovského titulu Johana Kristoffersona v roce 2017 – v nové podobě. Kromě optimalizované aerodynamiky čelní partie se nové Polo R Supercar postaví na start s vylepšeními v oblasti zadního spoileru.
Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets, šéfka týmu PSRX Pernilla Solberg a jednatel společnosti Volkswagen R Jost Capito odhalili nový vůz Volkswagen Polo R Supercar za přítomnosti úřadujícího mistra světa v rallycrossu Johana Kristofferssona a majitele týmu a rallycrossové „superstar“ Pettera Solberga.
„Není pochyb o tom, že nová sezona bude mimořádně napínavá. Konkurence udělá vše pro to, aby nás o titul připravila,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Naším cílem samozřejmě je dát Johanovi a Petterovi do rukou skvělý vůz, s nímž budou moci bojovat o titul mistra světa. Věřím, že se nám to podaří a že nové partnerství se společností Volkswagen R vnese do hry ještě více dynamiky.“
Jost Capito, jednatel společnosti Volkswagen R GmbH, se těší na novou spolupráci v mistrovství světa FIA v rallycrossu: „Volkswagen R odjakživa čerpá inspiraci a vášeň z motoristického sportu. Tyto kvality budeme nyní aktivně posilovat v úzké spolupráci s našimi kolegy z oddělení Volkswagen Motorsport a týmu PSRX. Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude velmi napínavé a my se těšíme na společnou práci s našimi partnery.“
Polo R Supercar se na první pohled odlišuje od svého předchůdce vnějšími panely karoserie. „Nejdůležitější změny oproti verzi z loňského roku jsme uskutečnili v oblasti čelní partie,“ vysvětluje Fabrice van Ertvelde, technický vedoucí projektu účasti značky Volkswagen ve WRX. Zejména v rallycrossových závodech citlivá oblast chlazení motoru byla z hlediska aerodynamiky nově navržena, což u vozu Polo R Supercar 2018 povede k výrazně vyšší efektivitě. Druhým důležitým aspektem bylo uspořádání nového zadního spoileru, který vytváří vyšší přítlak a nabízí širší možnosti nastavení. Polo bylo v mnoha detailech zdokonaleno také pod kapotou, aby bylo optimálně připraveno na krátké závody v mistrovství světa FIA v rallycrossu s těsnými a atraktivními souboji.
Johan Kristoffersson, který bude jako mistr světa nastupovat se startovním číslem 1, prohlásil: „První testy s novým vozem Polo R Supercar proběhly velmi dobře. Vývojový tým oddělení Volkswagen Motorsport odvedl velkolepou práci. Jako mistr světa jsem samozřejmě pod velkým tlakem, ale to si nepřipouštím. Naopak se těším na úžasné a doufejme i napínavé duely s konkurencí.“
Mistrovství světa FIA v rallycrossu zahrnuje dvanáct podniků na třech kontinentech. Sezona bude zahájena o víkendu 14. až 15. dubna v Barceloně (Španělsko) a skončí velkým finále 24. až 25. listopadu v Kapském Městě (Jižní Afrika). Účastníci seriálu WRX se poprvé představí na nově vybudovaném okruhu v Silverstone (Velká Británie) a premiérově se uskuteční také jeden závod v USA, v texaském Austinu.
Do nejvyšší třídy, tzv. RX Supercar Series, je v současnosti přihlášeno 15 vozidel včetně jezdců. Kromě jezdců značky Volkswagen Johana Kristofferssona a Pettera Solberga mezi ně patří další prominentní jména ze světa motoristického sportu, jako je hvězda světových soutěží Sébastien Loeb a mistr DTM Mattias Ekström.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?