Nové Polo R Supercar z dílen oddělení Volkswagen Motorsport oslavilo světovou premiéru v Autostadtu ve Wolfsburgu. Automobil s pohonem všech kol a výkonem 570 k pro mistrovství světa FIA v rallycrossu (WRX) se prezentuje – po zisku mistrovského titulu Johana Kristoffersona v roce 2017 – v nové podobě. Kromě optimalizované aerodynamiky čelní partie se nové Polo R Supercar postaví na start s vylepšeními v oblasti zadního spoileru.
Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets, šéfka týmu PSRX Pernilla Solberg a jednatel společnosti Volkswagen R Jost Capito odhalili nový vůz Volkswagen Polo R Supercar za přítomnosti úřadujícího mistra světa v rallycrossu Johana Kristofferssona a majitele týmu a rallycrossové „superstar“ Pettera Solberga.
„Není pochyb o tom, že nová sezona bude mimořádně napínavá. Konkurence udělá vše pro to, aby nás o titul připravila,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Naším cílem samozřejmě je dát Johanovi a Petterovi do rukou skvělý vůz, s nímž budou moci bojovat o titul mistra světa. Věřím, že se nám to podaří a že nové partnerství se společností Volkswagen R vnese do hry ještě více dynamiky.“
Jost Capito, jednatel společnosti Volkswagen R GmbH, se těší na novou spolupráci v mistrovství světa FIA v rallycrossu: „Volkswagen R odjakživa čerpá inspiraci a vášeň z motoristického sportu. Tyto kvality budeme nyní aktivně posilovat v úzké spolupráci s našimi kolegy z oddělení Volkswagen Motorsport a týmu PSRX. Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude velmi napínavé a my se těšíme na společnou práci s našimi partnery.“
Polo R Supercar se na první pohled odlišuje od svého předchůdce vnějšími panely karoserie. „Nejdůležitější změny oproti verzi z loňského roku jsme uskutečnili v oblasti čelní partie,“ vysvětluje Fabrice van Ertvelde, technický vedoucí projektu účasti značky Volkswagen ve WRX. Zejména v rallycrossových závodech citlivá oblast chlazení motoru byla z hlediska aerodynamiky nově navržena, což u vozu Polo R Supercar 2018 povede k výrazně vyšší efektivitě. Druhým důležitým aspektem bylo uspořádání nového zadního spoileru, který vytváří vyšší přítlak a nabízí širší možnosti nastavení. Polo bylo v mnoha detailech zdokonaleno také pod kapotou, aby bylo optimálně připraveno na krátké závody v mistrovství světa FIA v rallycrossu s těsnými a atraktivními souboji.
Johan Kristoffersson, který bude jako mistr světa nastupovat se startovním číslem 1, prohlásil: „První testy s novým vozem Polo R Supercar proběhly velmi dobře. Vývojový tým oddělení Volkswagen Motorsport odvedl velkolepou práci. Jako mistr světa jsem samozřejmě pod velkým tlakem, ale to si nepřipouštím. Naopak se těším na úžasné a doufejme i napínavé duely s konkurencí.“
Mistrovství světa FIA v rallycrossu zahrnuje dvanáct podniků na třech kontinentech. Sezona bude zahájena o víkendu 14. až 15. dubna v Barceloně (Španělsko) a skončí velkým finále 24. až 25. listopadu v Kapském Městě (Jižní Afrika). Účastníci seriálu WRX se poprvé představí na nově vybudovaném okruhu v Silverstone (Velká Británie) a premiérově se uskuteční také jeden závod v USA, v texaském Austinu.
Do nejvyšší třídy, tzv. RX Supercar Series, je v současnosti přihlášeno 15 vozidel včetně jezdců. Kromě jezdců značky Volkswagen Johana Kristofferssona a Pettera Solberga mezi ně patří další prominentní jména ze světa motoristického sportu, jako je hvězda světových soutěží Sébastien Loeb a mistr DTM Mattias Ekström.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?