Nové Polo R Supercar z dílen oddělení Volkswagen Motorsport oslavilo světovou premiéru v Autostadtu ve Wolfsburgu. Automobil s pohonem všech kol a výkonem 570 k pro mistrovství světa FIA v rallycrossu (WRX) se prezentuje – po zisku mistrovského titulu Johana Kristoffersona v roce 2017 – v nové podobě. Kromě optimalizované aerodynamiky čelní partie se nové Polo R Supercar postaví na start s vylepšeními v oblasti zadního spoileru.
Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets, šéfka týmu PSRX Pernilla Solberg a jednatel společnosti Volkswagen R Jost Capito odhalili nový vůz Volkswagen Polo R Supercar za přítomnosti úřadujícího mistra světa v rallycrossu Johana Kristofferssona a majitele týmu a rallycrossové „superstar“ Pettera Solberga.
„Není pochyb o tom, že nová sezona bude mimořádně napínavá. Konkurence udělá vše pro to, aby nás o titul připravila,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Naším cílem samozřejmě je dát Johanovi a Petterovi do rukou skvělý vůz, s nímž budou moci bojovat o titul mistra světa. Věřím, že se nám to podaří a že nové partnerství se společností Volkswagen R vnese do hry ještě více dynamiky.“
Jost Capito, jednatel společnosti Volkswagen R GmbH, se těší na novou spolupráci v mistrovství světa FIA v rallycrossu: „Volkswagen R odjakživa čerpá inspiraci a vášeň z motoristického sportu. Tyto kvality budeme nyní aktivně posilovat v úzké spolupráci s našimi kolegy z oddělení Volkswagen Motorsport a týmu PSRX. Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude velmi napínavé a my se těšíme na společnou práci s našimi partnery.“
Polo R Supercar se na první pohled odlišuje od svého předchůdce vnějšími panely karoserie. „Nejdůležitější změny oproti verzi z loňského roku jsme uskutečnili v oblasti čelní partie,“ vysvětluje Fabrice van Ertvelde, technický vedoucí projektu účasti značky Volkswagen ve WRX. Zejména v rallycrossových závodech citlivá oblast chlazení motoru byla z hlediska aerodynamiky nově navržena, což u vozu Polo R Supercar 2018 povede k výrazně vyšší efektivitě. Druhým důležitým aspektem bylo uspořádání nového zadního spoileru, který vytváří vyšší přítlak a nabízí širší možnosti nastavení. Polo bylo v mnoha detailech zdokonaleno také pod kapotou, aby bylo optimálně připraveno na krátké závody v mistrovství světa FIA v rallycrossu s těsnými a atraktivními souboji.
Johan Kristoffersson, který bude jako mistr světa nastupovat se startovním číslem 1, prohlásil: „První testy s novým vozem Polo R Supercar proběhly velmi dobře. Vývojový tým oddělení Volkswagen Motorsport odvedl velkolepou práci. Jako mistr světa jsem samozřejmě pod velkým tlakem, ale to si nepřipouštím. Naopak se těším na úžasné a doufejme i napínavé duely s konkurencí.“
Mistrovství světa FIA v rallycrossu zahrnuje dvanáct podniků na třech kontinentech. Sezona bude zahájena o víkendu 14. až 15. dubna v Barceloně (Španělsko) a skončí velkým finále 24. až 25. listopadu v Kapském Městě (Jižní Afrika). Účastníci seriálu WRX se poprvé představí na nově vybudovaném okruhu v Silverstone (Velká Británie) a premiérově se uskuteční také jeden závod v USA, v texaském Austinu.
Do nejvyšší třídy, tzv. RX Supercar Series, je v současnosti přihlášeno 15 vozidel včetně jezdců. Kromě jezdců značky Volkswagen Johana Kristofferssona a Pettera Solberga mezi ně patří další prominentní jména ze světa motoristického sportu, jako je hvězda světových soutěží Sébastien Loeb a mistr DTM Mattias Ekström.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.