V poslední době jsme svědky stále častějších marketingových útoků na Elona Muska, který je mimo jiný výkonným ředitelem automobilky Tesla. Do průkopníka funkční elektromobility se již dříve opřela Audi, nedávno si přisadila Hyundai a nyní zaútočila i zavedená domácí konkurence - Cadillac.
Konkurence mezi značkami je běžná, nicméně v případě Tesly se téměř všichni automaticky obouvají do jejího spoluzakladatele a současného ředitele Elona Muska. Na jednu stranu je to poměrně kontroverzní přístup, na druhou se však nelze příliš divit. Nebýt Muska a jeho vizí, investoři a akcionáři by již nejspíš nechali celou Teslu padnout.
Jedním z prvních, kdo si vzal Muska na mušku, byla Audi. Ta vystavila billboard s vizionářským konceptem e-tron, který doprovázelo heslo „Musk-Have", tedy odvozenina z „Must Have" - což je v překladu „musí mít". V tomto případě se však jednalo o v celku zbytečné pošťuchování, neboť e-tron je stále jen konceptem, jehož představení v produkční podobě nejspíš ještě nějakou tu chvíli potrvá.
Mnohem trefnější byl výpad ze strany Hyundai, která si po letech šarvátek se Škodou vybrala nového soupeře. V Ženevě, kde probíhá autosalon, totiž automobilka nechala vystavit billboard s novým elektrickým SUV Hyindai Kona, který doplnilo heslo „Your turn, Elon". tedy „Jsi na tahu, Elone. Automobilka tím reagovala na očekávané představení kompaktního a dostupného SVU Tesla Model Y, které má elektrická Kona konkurovat. Představení kompaktního SUV Tesla je však ještě roky vzdálenou záležitostí.
Poslední útok na Teslu a Elona Muska pak přichází od amerického Cadillacu, který však nedělá z marketingové kampaně na svůj nový model Cadillac CT6 a jeho funkci „Hands-free" osobní záležitosti.
V krátkém spotu, který je součástí kampaně Future is Here, tedy budoucnost je tady, míjí nový Cadillac na dálnici Teslu, přičemž řidič Cadillacu má ruce založené a nemusí sáhnout na volant. Poté následuje slogan „the first true hands-free driving system for the freeway", tedy „První skutečně hands-free systém pro jízdu na dálnici."
Cadillac tak evidentně útočí na systém Tesla Autopilot, který svým pískáním čas od času připomíná, aby řidič položil ruce na volant. Ostatně sama Tesla zdůrazňuje, že funkce Autopilot není plnohodnotný systém autonomního řízení, ale pouze pokročilá asistenční technologie, která vyžaduje neustálo připravenost člověka.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).