V poslední době jsme svědky stále častějších marketingových útoků na Elona Muska, který je mimo jiný výkonným ředitelem automobilky Tesla. Do průkopníka funkční elektromobility se již dříve opřela Audi, nedávno si přisadila Hyundai a nyní zaútočila i zavedená domácí konkurence - Cadillac.
Konkurence mezi značkami je běžná, nicméně v případě Tesly se téměř všichni automaticky obouvají do jejího spoluzakladatele a současného ředitele Elona Muska. Na jednu stranu je to poměrně kontroverzní přístup, na druhou se však nelze příliš divit. Nebýt Muska a jeho vizí, investoři a akcionáři by již nejspíš nechali celou Teslu padnout.
Jedním z prvních, kdo si vzal Muska na mušku, byla Audi. Ta vystavila billboard s vizionářským konceptem e-tron, který doprovázelo heslo „Musk-Have", tedy odvozenina z „Must Have" - což je v překladu „musí mít". V tomto případě se však jednalo o v celku zbytečné pošťuchování, neboť e-tron je stále jen konceptem, jehož představení v produkční podobě nejspíš ještě nějakou tu chvíli potrvá.
Mnohem trefnější byl výpad ze strany Hyundai, která si po letech šarvátek se Škodou vybrala nového soupeře. V Ženevě, kde probíhá autosalon, totiž automobilka nechala vystavit billboard s novým elektrickým SUV Hyindai Kona, který doplnilo heslo „Your turn, Elon". tedy „Jsi na tahu, Elone. Automobilka tím reagovala na očekávané představení kompaktního a dostupného SVU Tesla Model Y, které má elektrická Kona konkurovat. Představení kompaktního SUV Tesla je však ještě roky vzdálenou záležitostí.
Poslední útok na Teslu a Elona Muska pak přichází od amerického Cadillacu, který však nedělá z marketingové kampaně na svůj nový model Cadillac CT6 a jeho funkci „Hands-free" osobní záležitosti.
V krátkém spotu, který je součástí kampaně Future is Here, tedy budoucnost je tady, míjí nový Cadillac na dálnici Teslu, přičemž řidič Cadillacu má ruce založené a nemusí sáhnout na volant. Poté následuje slogan „the first true hands-free driving system for the freeway", tedy „První skutečně hands-free systém pro jízdu na dálnici."
Cadillac tak evidentně útočí na systém Tesla Autopilot, který svým pískáním čas od času připomíná, aby řidič položil ruce na volant. Ostatně sama Tesla zdůrazňuje, že funkce Autopilot není plnohodnotný systém autonomního řízení, ale pouze pokročilá asistenční technologie, která vyžaduje neustálo připravenost člověka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.