V poslední době jsme svědky stále častějších marketingových útoků na Elona Muska, který je mimo jiný výkonným ředitelem automobilky Tesla. Do průkopníka funkční elektromobility se již dříve opřela Audi, nedávno si přisadila Hyundai a nyní zaútočila i zavedená domácí konkurence - Cadillac.
Konkurence mezi značkami je běžná, nicméně v případě Tesly se téměř všichni automaticky obouvají do jejího spoluzakladatele a současného ředitele Elona Muska. Na jednu stranu je to poměrně kontroverzní přístup, na druhou se však nelze příliš divit. Nebýt Muska a jeho vizí, investoři a akcionáři by již nejspíš nechali celou Teslu padnout.
Jedním z prvních, kdo si vzal Muska na mušku, byla Audi. Ta vystavila billboard s vizionářským konceptem e-tron, který doprovázelo heslo „Musk-Have", tedy odvozenina z „Must Have" - což je v překladu „musí mít". V tomto případě se však jednalo o v celku zbytečné pošťuchování, neboť e-tron je stále jen konceptem, jehož představení v produkční podobě nejspíš ještě nějakou tu chvíli potrvá.
Mnohem trefnější byl výpad ze strany Hyundai, která si po letech šarvátek se Škodou vybrala nového soupeře. V Ženevě, kde probíhá autosalon, totiž automobilka nechala vystavit billboard s novým elektrickým SUV Hyindai Kona, který doplnilo heslo „Your turn, Elon". tedy „Jsi na tahu, Elone. Automobilka tím reagovala na očekávané představení kompaktního a dostupného SVU Tesla Model Y, které má elektrická Kona konkurovat. Představení kompaktního SUV Tesla je však ještě roky vzdálenou záležitostí.
Poslední útok na Teslu a Elona Muska pak přichází od amerického Cadillacu, který však nedělá z marketingové kampaně na svůj nový model Cadillac CT6 a jeho funkci „Hands-free" osobní záležitosti.
V krátkém spotu, který je součástí kampaně Future is Here, tedy budoucnost je tady, míjí nový Cadillac na dálnici Teslu, přičemž řidič Cadillacu má ruce založené a nemusí sáhnout na volant. Poté následuje slogan „the first true hands-free driving system for the freeway", tedy „První skutečně hands-free systém pro jízdu na dálnici."
Cadillac tak evidentně útočí na systém Tesla Autopilot, který svým pískáním čas od času připomíná, aby řidič položil ruce na volant. Ostatně sama Tesla zdůrazňuje, že funkce Autopilot není plnohodnotný systém autonomního řízení, ale pouze pokročilá asistenční technologie, která vyžaduje neustálo připravenost člověka.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.