V poslední době jsme svědky stále častějších marketingových útoků na Elona Muska, který je mimo jiný výkonným ředitelem automobilky Tesla. Do průkopníka funkční elektromobility se již dříve opřela Audi, nedávno si přisadila Hyundai a nyní zaútočila i zavedená domácí konkurence - Cadillac.
Konkurence mezi značkami je běžná, nicméně v případě Tesly se téměř všichni automaticky obouvají do jejího spoluzakladatele a současného ředitele Elona Muska. Na jednu stranu je to poměrně kontroverzní přístup, na druhou se však nelze příliš divit. Nebýt Muska a jeho vizí, investoři a akcionáři by již nejspíš nechali celou Teslu padnout.
Jedním z prvních, kdo si vzal Muska na mušku, byla Audi. Ta vystavila billboard s vizionářským konceptem e-tron, který doprovázelo heslo „Musk-Have", tedy odvozenina z „Must Have" - což je v překladu „musí mít". V tomto případě se však jednalo o v celku zbytečné pošťuchování, neboť e-tron je stále jen konceptem, jehož představení v produkční podobě nejspíš ještě nějakou tu chvíli potrvá.
Mnohem trefnější byl výpad ze strany Hyundai, která si po letech šarvátek se Škodou vybrala nového soupeře. V Ženevě, kde probíhá autosalon, totiž automobilka nechala vystavit billboard s novým elektrickým SUV Hyindai Kona, který doplnilo heslo „Your turn, Elon". tedy „Jsi na tahu, Elone. Automobilka tím reagovala na očekávané představení kompaktního a dostupného SVU Tesla Model Y, které má elektrická Kona konkurovat. Představení kompaktního SUV Tesla je však ještě roky vzdálenou záležitostí.
Poslední útok na Teslu a Elona Muska pak přichází od amerického Cadillacu, který však nedělá z marketingové kampaně na svůj nový model Cadillac CT6 a jeho funkci „Hands-free" osobní záležitosti.
V krátkém spotu, který je součástí kampaně Future is Here, tedy budoucnost je tady, míjí nový Cadillac na dálnici Teslu, přičemž řidič Cadillacu má ruce založené a nemusí sáhnout na volant. Poté následuje slogan „the first true hands-free driving system for the freeway", tedy „První skutečně hands-free systém pro jízdu na dálnici."
Cadillac tak evidentně útočí na systém Tesla Autopilot, který svým pískáním čas od času připomíná, aby řidič položil ruce na volant. Ostatně sama Tesla zdůrazňuje, že funkce Autopilot není plnohodnotný systém autonomního řízení, ale pouze pokročilá asistenční technologie, která vyžaduje neustálo připravenost člověka.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?