V poslední době jsme svědky stále častějších marketingových útoků na Elona Muska, který je mimo jiný výkonným ředitelem automobilky Tesla. Do průkopníka funkční elektromobility se již dříve opřela Audi, nedávno si přisadila Hyundai a nyní zaútočila i zavedená domácí konkurence - Cadillac.
Konkurence mezi značkami je běžná, nicméně v případě Tesly se téměř všichni automaticky obouvají do jejího spoluzakladatele a současného ředitele Elona Muska. Na jednu stranu je to poměrně kontroverzní přístup, na druhou se však nelze příliš divit. Nebýt Muska a jeho vizí, investoři a akcionáři by již nejspíš nechali celou Teslu padnout.
Jedním z prvních, kdo si vzal Muska na mušku, byla Audi. Ta vystavila billboard s vizionářským konceptem e-tron, který doprovázelo heslo „Musk-Have", tedy odvozenina z „Must Have" - což je v překladu „musí mít". V tomto případě se však jednalo o v celku zbytečné pošťuchování, neboť e-tron je stále jen konceptem, jehož představení v produkční podobě nejspíš ještě nějakou tu chvíli potrvá.
Mnohem trefnější byl výpad ze strany Hyundai, která si po letech šarvátek se Škodou vybrala nového soupeře. V Ženevě, kde probíhá autosalon, totiž automobilka nechala vystavit billboard s novým elektrickým SUV Hyindai Kona, který doplnilo heslo „Your turn, Elon". tedy „Jsi na tahu, Elone. Automobilka tím reagovala na očekávané představení kompaktního a dostupného SVU Tesla Model Y, které má elektrická Kona konkurovat. Představení kompaktního SUV Tesla je však ještě roky vzdálenou záležitostí.
Poslední útok na Teslu a Elona Muska pak přichází od amerického Cadillacu, který však nedělá z marketingové kampaně na svůj nový model Cadillac CT6 a jeho funkci „Hands-free" osobní záležitosti.
V krátkém spotu, který je součástí kampaně Future is Here, tedy budoucnost je tady, míjí nový Cadillac na dálnici Teslu, přičemž řidič Cadillacu má ruce založené a nemusí sáhnout na volant. Poté následuje slogan „the first true hands-free driving system for the freeway", tedy „První skutečně hands-free systém pro jízdu na dálnici."
Cadillac tak evidentně útočí na systém Tesla Autopilot, který svým pískáním čas od času připomíná, aby řidič položil ruce na volant. Ostatně sama Tesla zdůrazňuje, že funkce Autopilot není plnohodnotný systém autonomního řízení, ale pouze pokročilá asistenční technologie, která vyžaduje neustálo připravenost člověka.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.