Během minulého ročníku ženevského autosalonu upoutala společnost Techrules pozornost svým supersportovním vozem Ren, který se letos dočkal propracovanějšího závodního modelu. Ten se opět představí na ženevském autosalonu a opět by nás měl překvapit svou technikou i pohonným systémem.
Nový Techrules Ren RS technicky vychází z modelu REN, jehož karoserie vznikala v rodině Giugiaro - podílel se na ní jak světoznámý otec Giorgetto, tak jeho syn Fabrizio. Novinkou v letošním modelu je však úprava pro závodní účely, která mimo jiné přináší kabinu upravenou pro jednoho jezdce.
Rozhodně nejzajímavější na celém voze je však jeho pohonný systém, který využívá pokročilý systém mikroturbíny. S něčím podobným se pochlubil i Jaguar v rámci svého konceptu C-X75, ovšem společnost Techrules tvrdí, že je schopna tento koncept převést do praxe.
Tento experimentální pohonný systém využívá pár elektromotorů na přední nápravě a další čtyři na nápravě zadní. Primárním zdrojem energie je Li-Ion polymerový akumulátor o kapacitě 28.4 kWh, ovšem zároveň je vůz vybaven malou dieselovou turbínou, která je schopna baterie dobíjet a tím dojezd prodlužovat.
Podle tvrzení čínského start-up projektu je Ren RS schopen vygenerovat cca 1 305 koní (960 kW) a točivý moment neskutečných 2340 Nm. Díky tomu by měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3 sekund a jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 330 km/h. Díky nádrži na 80 litrů paliva by se jeho dojezd měl pohybovat až okolo 1 170 kilometrů.
K dispozici však má být i relativně méně výkonná varianta, která nabídne pouze 4 elektromotory (místo šesti) a její výkon se sníží na 870 koní (640 kW) a 1560 Nm točivého momentu. Parametry zrychlení či maximální rychlosti však neznáme.
Ať už silnější nebo slabší, obě varianty nabízejí více než zajímavé parametry. Společnost Techrules navíc uvádí, že pracuje na vytvoření nových průmyslových spojenectví, díky čemuž by její pohonný systém mohl nalézt více příležitostí k uplatnění. Jedním z nich je přitom i memorandum o porozumění se společnosti CRCC, které pracuje na vývoji podobně poháněného systému autonomní rychlé vlakové přepravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.