Během minulého ročníku ženevského autosalonu upoutala společnost Techrules pozornost svým supersportovním vozem Ren, který se letos dočkal propracovanějšího závodního modelu. Ten se opět představí na ženevském autosalonu a opět by nás měl překvapit svou technikou i pohonným systémem.
Nový Techrules Ren RS technicky vychází z modelu REN, jehož karoserie vznikala v rodině Giugiaro - podílel se na ní jak světoznámý otec Giorgetto, tak jeho syn Fabrizio. Novinkou v letošním modelu je však úprava pro závodní účely, která mimo jiné přináší kabinu upravenou pro jednoho jezdce.
Rozhodně nejzajímavější na celém voze je však jeho pohonný systém, který využívá pokročilý systém mikroturbíny. S něčím podobným se pochlubil i Jaguar v rámci svého konceptu C-X75, ovšem společnost Techrules tvrdí, že je schopna tento koncept převést do praxe.
Tento experimentální pohonný systém využívá pár elektromotorů na přední nápravě a další čtyři na nápravě zadní. Primárním zdrojem energie je Li-Ion polymerový akumulátor o kapacitě 28.4 kWh, ovšem zároveň je vůz vybaven malou dieselovou turbínou, která je schopna baterie dobíjet a tím dojezd prodlužovat.
Podle tvrzení čínského start-up projektu je Ren RS schopen vygenerovat cca 1 305 koní (960 kW) a točivý moment neskutečných 2340 Nm. Díky tomu by měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3 sekund a jeho maximální rychlost se pohybuje okolo 330 km/h. Díky nádrži na 80 litrů paliva by se jeho dojezd měl pohybovat až okolo 1 170 kilometrů.
K dispozici však má být i relativně méně výkonná varianta, která nabídne pouze 4 elektromotory (místo šesti) a její výkon se sníží na 870 koní (640 kW) a 1560 Nm točivého momentu. Parametry zrychlení či maximální rychlosti však neznáme.
Ať už silnější nebo slabší, obě varianty nabízejí více než zajímavé parametry. Společnost Techrules navíc uvádí, že pracuje na vytvoření nových průmyslových spojenectví, díky čemuž by její pohonný systém mohl nalézt více příležitostí k uplatnění. Jedním z nich je přitom i memorandum o porozumění se společnosti CRCC, které pracuje na vývoji podobně poháněného systému autonomní rychlé vlakové přepravy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.