Napadlo vás někdy, jak by vypadal telefon z dílny automobilky? Co si budeme nalhávat, nás taky ne. Nejspíš i proto nás dnes skutečně překvapilo, když se chytrým zařízením ze své produkce jedna pochlubila. A jaký že je? Přesně takový, jak se v tomhle případě sluší a patří: elegantní a odolný.
Automobilka samozřejmě nevyvíjela mobilní telefon sama, ale přizvala si k tomu experty ze společnosti Bullitt Group. Výsledkem je zařízení s názvem Land Rover Explore, které bylo postavené přesně podle svého vzoru z řad automobilového průmyslu. Vydrží extrémní teploty, nevadí mu pády, přežije pod vodou a nevadí mu ani ta mořská.
Přístroj s pěti-palcovým displejem o vysokém rozlišení se dá ovládat i v rukavicích a nabídne SOS svítilnu, informace o počasí, kompas a propracované off-roadové mapy a informace. Zařízení běží na operačním systému Google Android Nougat, ovšem naplánován už je i přechod na modernější Oreo.
O hladký chod systému se starají 4 GB operační paměti a 64 GB interní paměti, které je dále možné rozšířit pomocí Micro SD paměťových karet.Srdcem telefonu je 2.6 GHz 64-bitový 10-jádrový procesor. Odolné sklo Gorilla Glass 5 je zde samozřejmostí. Radost pak udělá i 16 MPx fotoaparát vzadu a 8 MPx fotoaparát vpředu. Díky interní baterii o kapacitě 4000 mAh a připojitelným "zádům" s baterií o kapacitě dalších 3600 mAh zvládne telefon bez problému dva dny nasazení bez přístupu k zásuvce.
Joe Sinclair z Jaguar Land rover prohlásil, že "tohle je přesně ten mobilní telefon, který jsme všichni toužili vlastnit. Je perfektní kombinací designu a funkčnosti, která ztělesňuje DNA automobilů Land Rover a umožňuje zákazníkům pobývat venku déle a s jistotou pokračovat dále."
Explorer je tak ve zkratce stejně univerzální a nezničitelný, jak by produkt s označením Land Rover měl být. Navíc se bude skvěle doplňovat s aplikacemi již zabudovanými ve vozidle. Na rozdíl od ostatních produktů automobilky však tento produkt nebude představen v Ženevě, ale na výstavě "Mobile World Congress", která se uskuteční příští týden v Barceloně. Telefon by se měl v Británii prodávat za 599 liber, což by odpovídalo částce cca 17 137 Kč. Zda a za kolik se oficiálně dostane do ČR je však otázkou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.