Napadlo vás někdy, jak by vypadal telefon z dílny automobilky? Co si budeme nalhávat, nás taky ne. Nejspíš i proto nás dnes skutečně překvapilo, když se chytrým zařízením ze své produkce jedna pochlubila. A jaký že je? Přesně takový, jak se v tomhle případě sluší a patří: elegantní a odolný.
Automobilka samozřejmě nevyvíjela mobilní telefon sama, ale přizvala si k tomu experty ze společnosti Bullitt Group. Výsledkem je zařízení s názvem Land Rover Explore, které bylo postavené přesně podle svého vzoru z řad automobilového průmyslu. Vydrží extrémní teploty, nevadí mu pády, přežije pod vodou a nevadí mu ani ta mořská.
Přístroj s pěti-palcovým displejem o vysokém rozlišení se dá ovládat i v rukavicích a nabídne SOS svítilnu, informace o počasí, kompas a propracované off-roadové mapy a informace. Zařízení běží na operačním systému Google Android Nougat, ovšem naplánován už je i přechod na modernější Oreo.
O hladký chod systému se starají 4 GB operační paměti a 64 GB interní paměti, které je dále možné rozšířit pomocí Micro SD paměťových karet.Srdcem telefonu je 2.6 GHz 64-bitový 10-jádrový procesor. Odolné sklo Gorilla Glass 5 je zde samozřejmostí. Radost pak udělá i 16 MPx fotoaparát vzadu a 8 MPx fotoaparát vpředu. Díky interní baterii o kapacitě 4000 mAh a připojitelným "zádům" s baterií o kapacitě dalších 3600 mAh zvládne telefon bez problému dva dny nasazení bez přístupu k zásuvce.
Joe Sinclair z Jaguar Land rover prohlásil, že "tohle je přesně ten mobilní telefon, který jsme všichni toužili vlastnit. Je perfektní kombinací designu a funkčnosti, která ztělesňuje DNA automobilů Land Rover a umožňuje zákazníkům pobývat venku déle a s jistotou pokračovat dále."
Explorer je tak ve zkratce stejně univerzální a nezničitelný, jak by produkt s označením Land Rover měl být. Navíc se bude skvěle doplňovat s aplikacemi již zabudovanými ve vozidle. Na rozdíl od ostatních produktů automobilky však tento produkt nebude představen v Ženevě, ale na výstavě "Mobile World Congress", která se uskuteční příští týden v Barceloně. Telefon by se měl v Británii prodávat za 599 liber, což by odpovídalo částce cca 17 137 Kč. Zda a za kolik se oficiálně dostane do ČR je však otázkou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.