Napadlo vás někdy, jak by vypadal telefon z dílny automobilky? Co si budeme nalhávat, nás taky ne. Nejspíš i proto nás dnes skutečně překvapilo, když se chytrým zařízením ze své produkce jedna pochlubila. A jaký že je? Přesně takový, jak se v tomhle případě sluší a patří: elegantní a odolný.
Automobilka samozřejmě nevyvíjela mobilní telefon sama, ale přizvala si k tomu experty ze společnosti Bullitt Group. Výsledkem je zařízení s názvem Land Rover Explore, které bylo postavené přesně podle svého vzoru z řad automobilového průmyslu. Vydrží extrémní teploty, nevadí mu pády, přežije pod vodou a nevadí mu ani ta mořská.
Přístroj s pěti-palcovým displejem o vysokém rozlišení se dá ovládat i v rukavicích a nabídne SOS svítilnu, informace o počasí, kompas a propracované off-roadové mapy a informace. Zařízení běží na operačním systému Google Android Nougat, ovšem naplánován už je i přechod na modernější Oreo.
O hladký chod systému se starají 4 GB operační paměti a 64 GB interní paměti, které je dále možné rozšířit pomocí Micro SD paměťových karet.Srdcem telefonu je 2.6 GHz 64-bitový 10-jádrový procesor. Odolné sklo Gorilla Glass 5 je zde samozřejmostí. Radost pak udělá i 16 MPx fotoaparát vzadu a 8 MPx fotoaparát vpředu. Díky interní baterii o kapacitě 4000 mAh a připojitelným "zádům" s baterií o kapacitě dalších 3600 mAh zvládne telefon bez problému dva dny nasazení bez přístupu k zásuvce.
Joe Sinclair z Jaguar Land rover prohlásil, že "tohle je přesně ten mobilní telefon, který jsme všichni toužili vlastnit. Je perfektní kombinací designu a funkčnosti, která ztělesňuje DNA automobilů Land Rover a umožňuje zákazníkům pobývat venku déle a s jistotou pokračovat dále."
Explorer je tak ve zkratce stejně univerzální a nezničitelný, jak by produkt s označením Land Rover měl být. Navíc se bude skvěle doplňovat s aplikacemi již zabudovanými ve vozidle. Na rozdíl od ostatních produktů automobilky však tento produkt nebude představen v Ženevě, ale na výstavě "Mobile World Congress", která se uskuteční příští týden v Barceloně. Telefon by se měl v Británii prodávat za 599 liber, což by odpovídalo částce cca 17 137 Kč. Zda a za kolik se oficiálně dostane do ČR je však otázkou.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?