Před pár týdny se na internetu objevily fotografie dvou elektromobilů Tesla Model 3, které si podle všeho objednala jedna z významných německých automobilek ke studiu. Oficiálně sice stále nevíme kdo za dovozem stál, nicméně na světlo už prosakují informace, kterých se technici dobrali.
Samotná praxe odkupu a studia konkurenčních vozidel není žádnou novinkou, již před pár měsíci jsme ostatně psali o tom, jak si automobilka Mercedes-Benz půjčila Teslu Model X, několikrát ji rozebrala a poté ji dala pořádně zabrat na okruhu. Tehdy se ale Mercedes dočkal poněkud nechtěné popularity.
Nový majitel dvou Modelů 3 se však chtěl jakýmkoliv problémům vyhnout, takže si oba elektromobily zakoupil v USA a nechal si je dovézt. Podle novin „Süddeutsche Zeitung„ však tato akce přišla nejmenovanou automobilku pěkně draho, neboť kvůli omezenému počtu Modelů 3 na trhu měl stát jeden elektromobil až 230 000 dolarů, tedy více než čtyřnásobek ceny průměrné Tesly Model 3.
Elektromobil pak měl být nejdříve vyzkoušen různými manažery, kteří se o něj střídali po 10 dnů, načež byl odeslán na dílnu, kde ho technici začali rozebírat. A jak na ně Tesla zapůsobila? Podle jednoho z techniků měl být každý systém a pod-systém podroben náročnému testování, jehož výsledky techniky doslova ohromily. „Kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, přijatelně nákladné a úchvatně propracované do nejmenšího detailu“ - tak zněl verdikt expertů, kteří Teslu rozebírali.
Navíc byli všichni ohromeni i výrazným minimalismem, který se táhne celým vozem: exteriérem, interiérem i pohonnou jednotkou. Tesla Model 3 totiž spoléhá na jeden motor, jeden převodový stupeň dopředu, jeden převodový stupeň dozadu, jeden pár poháněných kol a jeden chladící okruh pro celý systém.
Navzdory často kritizované kvalitě zpracování exteriéru se tak zdá, že co se techniky týče, je Tesla skutečně na vrcholu slávy oprávněně. Doufejme tedy, že se ji podaří překonat všechny výrobní obtíže a výroba Modelu 3 se opět naplno rozjede.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?