Před pár týdny se na internetu objevily fotografie dvou elektromobilů Tesla Model 3, které si podle všeho objednala jedna z významných německých automobilek ke studiu. Oficiálně sice stále nevíme kdo za dovozem stál, nicméně na světlo už prosakují informace, kterých se technici dobrali.
Samotná praxe odkupu a studia konkurenčních vozidel není žádnou novinkou, již před pár měsíci jsme ostatně psali o tom, jak si automobilka Mercedes-Benz půjčila Teslu Model X, několikrát ji rozebrala a poté ji dala pořádně zabrat na okruhu. Tehdy se ale Mercedes dočkal poněkud nechtěné popularity.
Nový majitel dvou Modelů 3 se však chtěl jakýmkoliv problémům vyhnout, takže si oba elektromobily zakoupil v USA a nechal si je dovézt. Podle novin „Süddeutsche Zeitung„ však tato akce přišla nejmenovanou automobilku pěkně draho, neboť kvůli omezenému počtu Modelů 3 na trhu měl stát jeden elektromobil až 230 000 dolarů, tedy více než čtyřnásobek ceny průměrné Tesly Model 3.
Elektromobil pak měl být nejdříve vyzkoušen různými manažery, kteří se o něj střídali po 10 dnů, načež byl odeslán na dílnu, kde ho technici začali rozebírat. A jak na ně Tesla zapůsobila? Podle jednoho z techniků měl být každý systém a pod-systém podroben náročnému testování, jehož výsledky techniky doslova ohromily. „Kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, přijatelně nákladné a úchvatně propracované do nejmenšího detailu“ - tak zněl verdikt expertů, kteří Teslu rozebírali.
Navíc byli všichni ohromeni i výrazným minimalismem, který se táhne celým vozem: exteriérem, interiérem i pohonnou jednotkou. Tesla Model 3 totiž spoléhá na jeden motor, jeden převodový stupeň dopředu, jeden převodový stupeň dozadu, jeden pár poháněných kol a jeden chladící okruh pro celý systém.
Navzdory často kritizované kvalitě zpracování exteriéru se tak zdá, že co se techniky týče, je Tesla skutečně na vrcholu slávy oprávněně. Doufejme tedy, že se ji podaří překonat všechny výrobní obtíže a výroba Modelu 3 se opět naplno rozjede.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).