Před pár týdny se na internetu objevily fotografie dvou elektromobilů Tesla Model 3, které si podle všeho objednala jedna z významných německých automobilek ke studiu. Oficiálně sice stále nevíme kdo za dovozem stál, nicméně na světlo už prosakují informace, kterých se technici dobrali.
Samotná praxe odkupu a studia konkurenčních vozidel není žádnou novinkou, již před pár měsíci jsme ostatně psali o tom, jak si automobilka Mercedes-Benz půjčila Teslu Model X, několikrát ji rozebrala a poté ji dala pořádně zabrat na okruhu. Tehdy se ale Mercedes dočkal poněkud nechtěné popularity.
Nový majitel dvou Modelů 3 se však chtěl jakýmkoliv problémům vyhnout, takže si oba elektromobily zakoupil v USA a nechal si je dovézt. Podle novin „Süddeutsche Zeitung„ však tato akce přišla nejmenovanou automobilku pěkně draho, neboť kvůli omezenému počtu Modelů 3 na trhu měl stát jeden elektromobil až 230 000 dolarů, tedy více než čtyřnásobek ceny průměrné Tesly Model 3.
Elektromobil pak měl být nejdříve vyzkoušen různými manažery, kteří se o něj střídali po 10 dnů, načež byl odeslán na dílnu, kde ho technici začali rozebírat. A jak na ně Tesla zapůsobila? Podle jednoho z techniků měl být každý systém a pod-systém podroben náročnému testování, jehož výsledky techniky doslova ohromily. „Kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, přijatelně nákladné a úchvatně propracované do nejmenšího detailu“ - tak zněl verdikt expertů, kteří Teslu rozebírali.
Navíc byli všichni ohromeni i výrazným minimalismem, který se táhne celým vozem: exteriérem, interiérem i pohonnou jednotkou. Tesla Model 3 totiž spoléhá na jeden motor, jeden převodový stupeň dopředu, jeden převodový stupeň dozadu, jeden pár poháněných kol a jeden chladící okruh pro celý systém.
Navzdory často kritizované kvalitě zpracování exteriéru se tak zdá, že co se techniky týče, je Tesla skutečně na vrcholu slávy oprávněně. Doufejme tedy, že se ji podaří překonat všechny výrobní obtíže a výroba Modelu 3 se opět naplno rozjede.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.