Před pár týdny se na internetu objevily fotografie dvou elektromobilů Tesla Model 3, které si podle všeho objednala jedna z významných německých automobilek ke studiu. Oficiálně sice stále nevíme kdo za dovozem stál, nicméně na světlo už prosakují informace, kterých se technici dobrali.
Samotná praxe odkupu a studia konkurenčních vozidel není žádnou novinkou, již před pár měsíci jsme ostatně psali o tom, jak si automobilka Mercedes-Benz půjčila Teslu Model X, několikrát ji rozebrala a poté ji dala pořádně zabrat na okruhu. Tehdy se ale Mercedes dočkal poněkud nechtěné popularity.
Nový majitel dvou Modelů 3 se však chtěl jakýmkoliv problémům vyhnout, takže si oba elektromobily zakoupil v USA a nechal si je dovézt. Podle novin „Süddeutsche Zeitung„ však tato akce přišla nejmenovanou automobilku pěkně draho, neboť kvůli omezenému počtu Modelů 3 na trhu měl stát jeden elektromobil až 230 000 dolarů, tedy více než čtyřnásobek ceny průměrné Tesly Model 3.
Elektromobil pak měl být nejdříve vyzkoušen různými manažery, kteří se o něj střídali po 10 dnů, načež byl odeslán na dílnu, kde ho technici začali rozebírat. A jak na ně Tesla zapůsobila? Podle jednoho z techniků měl být každý systém a pod-systém podroben náročnému testování, jehož výsledky techniky doslova ohromily. „Kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, přijatelně nákladné a úchvatně propracované do nejmenšího detailu“ - tak zněl verdikt expertů, kteří Teslu rozebírali.
Navíc byli všichni ohromeni i výrazným minimalismem, který se táhne celým vozem: exteriérem, interiérem i pohonnou jednotkou. Tesla Model 3 totiž spoléhá na jeden motor, jeden převodový stupeň dopředu, jeden převodový stupeň dozadu, jeden pár poháněných kol a jeden chladící okruh pro celý systém.
Navzdory často kritizované kvalitě zpracování exteriéru se tak zdá, že co se techniky týče, je Tesla skutečně na vrcholu slávy oprávněně. Doufejme tedy, že se ji podaří překonat všechny výrobní obtíže a výroba Modelu 3 se opět naplno rozjede.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.