Kauza Dieselgate smetla především automobilku Volkswagen, ovšem po jejím vypuknutí se začaly ozývat hlasy, že se softwarem svých modelů si pohrávalo více světových automobilek. Jednou z nich měl být i Mercedes-Benz, který je v současnosti podrobován rozsáhlému šetření amerických i německých úřadů.
Vyšetřování po vypuknutí kauzy Dieselgate byly podrobeny téměř všechny významné evropské automobilky, ovšem většina z nich plnému rozsahu vyšetřování unikla. Mercedes-Benz ale takové štěstí neměl a americké vyšetřovací orgány si na něj důkladně posvítili.
Podle webu AutoEvolution.com vyšetřování stále trvá a vyšetřovatelé stále prohledávají software řídících jednotek dieselových motorů, aby zjistili, zda se náhodou automobilka nesnažila měřící testy obejít. Podle webu Bild am Sonntag a Automotive News Europe však vyšetřovatelé už něco našli.
Řídící jednotky totiž měly být vybaveny softwarem nazvaným "Slipguard", který měl být schopen rozeznat, kdy je automobil vystavován testování v laboratorních podmínkách. Na tom samozřejmě ještě není nic špatného, ovšem vyvolává to řadu dalších otázek.
Tento software však neměl být jediným podezřelým nálezem. Vyšetřovatelé měli údajně narazit ještě na funkci nazvanou "Bit 15", která měla ukončit "čištění" emisí po ujetí 26 kilometrů. Tato aplikace měla omezit / přenastavit vstřikování AdBlue, což mohlo mít u některých modelů za následek až desetinásobně vyšší emise.
Automobilka odmítla tato nařčení komentovat a její tiskový mluvčí dodal, že Mercedes plně spolupracuje s německými i americkými úřady. Těm měla být předána kompletní dokumentace a automobilka si není vědoma, že by k ní měl kdokoliv připomínky. Podle slov tiskového mluvčího pak magazín Bild zveřejnil jen část materiálů, čímž se snažil poškodit Daimler a jeho 290 000 zaměstnanců.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.