Kauza Dieselgate smetla především automobilku Volkswagen, ovšem po jejím vypuknutí se začaly ozývat hlasy, že se softwarem svých modelů si pohrávalo více světových automobilek. Jednou z nich měl být i Mercedes-Benz, který je v současnosti podrobován rozsáhlému šetření amerických i německých úřadů.
Vyšetřování po vypuknutí kauzy Dieselgate byly podrobeny téměř všechny významné evropské automobilky, ovšem většina z nich plnému rozsahu vyšetřování unikla. Mercedes-Benz ale takové štěstí neměl a americké vyšetřovací orgány si na něj důkladně posvítili.
Podle webu AutoEvolution.com vyšetřování stále trvá a vyšetřovatelé stále prohledávají software řídících jednotek dieselových motorů, aby zjistili, zda se náhodou automobilka nesnažila měřící testy obejít. Podle webu Bild am Sonntag a Automotive News Europe však vyšetřovatelé už něco našli.
Řídící jednotky totiž měly být vybaveny softwarem nazvaným "Slipguard", který měl být schopen rozeznat, kdy je automobil vystavován testování v laboratorních podmínkách. Na tom samozřejmě ještě není nic špatného, ovšem vyvolává to řadu dalších otázek.
Tento software však neměl být jediným podezřelým nálezem. Vyšetřovatelé měli údajně narazit ještě na funkci nazvanou "Bit 15", která měla ukončit "čištění" emisí po ujetí 26 kilometrů. Tato aplikace měla omezit / přenastavit vstřikování AdBlue, což mohlo mít u některých modelů za následek až desetinásobně vyšší emise.
Automobilka odmítla tato nařčení komentovat a její tiskový mluvčí dodal, že Mercedes plně spolupracuje s německými i americkými úřady. Těm měla být předána kompletní dokumentace a automobilka si není vědoma, že by k ní měl kdokoliv připomínky. Podle slov tiskového mluvčího pak magazín Bild zveřejnil jen část materiálů, čímž se snažil poškodit Daimler a jeho 290 000 zaměstnanců.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.