Kauza Dieselgate smetla především automobilku Volkswagen, ovšem po jejím vypuknutí se začaly ozývat hlasy, že se softwarem svých modelů si pohrávalo více světových automobilek. Jednou z nich měl být i Mercedes-Benz, který je v současnosti podrobován rozsáhlému šetření amerických i německých úřadů.
Vyšetřování po vypuknutí kauzy Dieselgate byly podrobeny téměř všechny významné evropské automobilky, ovšem většina z nich plnému rozsahu vyšetřování unikla. Mercedes-Benz ale takové štěstí neměl a americké vyšetřovací orgány si na něj důkladně posvítili.
Podle webu AutoEvolution.com vyšetřování stále trvá a vyšetřovatelé stále prohledávají software řídících jednotek dieselových motorů, aby zjistili, zda se náhodou automobilka nesnažila měřící testy obejít. Podle webu Bild am Sonntag a Automotive News Europe však vyšetřovatelé už něco našli.
Řídící jednotky totiž měly být vybaveny softwarem nazvaným "Slipguard", který měl být schopen rozeznat, kdy je automobil vystavován testování v laboratorních podmínkách. Na tom samozřejmě ještě není nic špatného, ovšem vyvolává to řadu dalších otázek.
Tento software však neměl být jediným podezřelým nálezem. Vyšetřovatelé měli údajně narazit ještě na funkci nazvanou "Bit 15", která měla ukončit "čištění" emisí po ujetí 26 kilometrů. Tato aplikace měla omezit / přenastavit vstřikování AdBlue, což mohlo mít u některých modelů za následek až desetinásobně vyšší emise.
Automobilka odmítla tato nařčení komentovat a její tiskový mluvčí dodal, že Mercedes plně spolupracuje s německými i americkými úřady. Těm měla být předána kompletní dokumentace a automobilka si není vědoma, že by k ní měl kdokoliv připomínky. Podle slov tiskového mluvčího pak magazín Bild zveřejnil jen část materiálů, čímž se snažil poškodit Daimler a jeho 290 000 zaměstnanců.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?