Automobilka BMW se konečně pochlubila s detaily okolo nového motoru pro závodní BMW M8 GTE. Jeho vytvoření předcházelo 500 různých návrhů samotného motoru a následovalo dalších 500 nákresů celé pohonné soustavy, ovšem výsledek stál evidentně za to. Podle všeho je totiž tento motor tím nejrozsáhlejším projektem od chvíle, co se v roce 2012 BMW vrátilo do soutěže DTM.
Motor závodního modelu M8 GTE nese kódové označení P63/1, ovšem jeho základy vychází z dvakrát přeplňovaného motoru V8 označovaného S63T4, který bychom nalezli například v poslední generaci modelu BMW M5. V závislosti na potřebách závodu pak může tento technický skvost produkovat výkon v rozmezí 500 až 600 koní.
Některé díly motoru, jako třeba blok a hlava válců, musí zůstat z důvodu závodních regulací beze změny. Dalších 985 dílů je však zcela unikátních a vyvíjeny byly čistě pro tento motor. Další změnou je pak snížení objemu z 4.4 litru na 4.0 litru.
Díky úpravám klikové hřídele a geometrie spalovacích komor má však motor nádherně divoký zvuk a výkonová křivka skvěle odpovídá požadavkům motorsportu. Zřejmě nejúchvatnější je však míra účinnosti, které se podařilo technikům dosáhnout. S 40 % se jedná o vůbec nejefektivnější motor, jaký kdy automobilka do svých závodních strojů nasadila.
BMW Motorsport si také vychvaluje skvělou ovladatelnost motoru P63/1, který prý bylo dosaženo zcela novým přístupem při jeho vývoji. Motor se údajně vyjímá skvělými reakcemi a také velice lineárním přísunem výkonu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?