BMW představilo motor pro M8 GTE. Tohle monstrum je technický unikát

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. února 2018, 10:00 Google+

Automobilka BMW se konečně pochlubila s detaily okolo nového motoru pro závodní BMW M8 GTE. Jeho vytvoření předcházelo 500 různých návrhů samotného motoru a následovalo dalších 500 nákresů celé pohonné soustavy, ovšem výsledek stál evidentně za to. Podle všeho je totiž tento motor tím nejrozsáhlejším projektem od chvíle, co se v roce 2012 BMW vrátilo do soutěže DTM.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M8 GTE

BMW M8 GTE | foto: BMW

Sdílejte článek

Motor závodního modelu M8 GTE nese kódové označení P63/1, ovšem jeho základy vychází z dvakrát přeplňovaného motoru V8 označovaného S63T4, který bychom nalezli například v poslední generaci modelu BMW M5. V závislosti na potřebách závodu pak může tento technický skvost produkovat výkon v rozmezí 500 až 600 koní.

Některé díly motoru, jako třeba blok a hlava válců, musí zůstat z důvodu závodních regulací beze změny. Dalších 985 dílů je však zcela unikátních a vyvíjeny byly čistě pro tento motor. Další změnou je pak snížení objemu z 4.4 litru na 4.0 litru.

Díky úpravám klikové hřídele a geometrie spalovacích komor má však motor nádherně divoký zvuk a výkonová křivka skvěle odpovídá požadavkům motorsportu. Zřejmě nejúchvatnější je však míra účinnosti, které se podařilo technikům dosáhnout. S 40 % se jedná o vůbec nejefektivnější motor, jaký kdy automobilka do svých závodních strojů nasadila.

BMW Motorsport si také vychvaluje skvělou ovladatelnost motoru P63/1, který prý bylo dosaženo zcela novým přístupem při jeho vývoji. Motor se údajně vyjímá skvělými reakcemi a také velice lineárním přísunem výkonu.

Vytisknout

Diskuze: BMW představilo motor pro M8 GTE. Tohle monstrum je technický unikát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Tucson PHEV

Test Hyundai Tucson N-Line 1.6 T-GDI PHEV, slibuje 265 koní se spotřebou 1,4 litru

Porsche 911 GT3

Porsche chce obhájit titul na Nürburgringu s vozem 911 GT3 R

Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV

Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

Ilustrační foto

Volkswagen si věří a označil automobilku, které jde po krku

Ford Kuga PHEV

TEST: Ford Kuga PHEV Vignale - nejlepší plug-in hybridní SUV na trhu?

Ilustrační foto

Škoda jede na 66%. Šéf odborů promluvil o příčinách a naznačil možné důsledky

BMW přináší první virtuální pohled na pohon budoucího vozu BMW i Hydrogen NEXT

Konečně průlom? Vodíkový pohon by měl výrazně zlevnit

Panel klimatizace, ilustrační foto

Používání klimatizace v autě. Ať je pomocníkem a ne škůdcem

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

reklama

Doporučujeme

Vážně poškozená Tesla Model 3 zachránila řidiči život. Během nehody však došlo k relativně zbytečnému zranění spolujezdkyně

První nehoda Tesly Model 3 ukázala vážná pochybení, Musk zareagoval okamžitě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Používání klimatizace v autě. Ať je pomocníkem a ne škůdcem

  2. Konečně průlom? Vodíkový pohon by měl výrazně zlevnit

  3. TEST: Ford Kuga PHEV Vignale - nejlepší plug-in hybridní SUV na trhu?

  4. Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

  5. Volkswagen si věří a označil automobilku, které jde po krku

  6. Test Hyundai Tucson N-Line 1.6 T-GDI PHEV, slibuje 265 koní se spotřebou 1,4 litru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud